Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Er vanuitgaande dat je 20 euro per uur verdient, scheelt het je waarschijnlijk per dag 1 uur aan reistijd. Die tijd kon je ook "doorwerken" en dan verdien je 20 euro per dag extra voor alle 20 werkdagen. Dat is dus 400 euro. Daarnaast is 320-150 euro zo'n 170 euro. Als je dus elke dag een half uurtje overwerkt dan krijg je net zo veel als bij je vorige werkgever en heb je nog een half uur extra aan je dag.targaryanwolf schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 01:20:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Dat is een beetje simpel geredeneerd, er zijn maar weinig werkgevers die zonder vragen je elke dag een half uur overwerk gaan betalenFrozen schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 02:03:
[...]
Er vanuitgaande dat je 20 euro per uur verdient, scheelt het je waarschijnlijk per dag 1 uur aan reistijd. Die tijd kon je ook "doorwerken" en dan verdien je 20 euro per dag extra voor alle 20 werkdagen. Dat is dus 400 euro. Daarnaast is 320-150 euro zo'n 170 euro. Als je dus elke dag een half uurtje overwerkt dan krijg je net zo veel als bij je vorige werkgever en heb je nog een half uur extra aan je dag.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
En bij je bruto tellen *2. Anders verlies je er aan. Je wisselt van job, de enige manier om er echt op vooruit te gaan.Ernemmer schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 06:22:
Gewoon even uitrekenen wat je met je oude baan netto overhield van het totaal en dat ga je minimaal bij je nieuwe werk weer vragen. Of dit reiskosten waren waar je een deel van overhield of dat het normaal loon was maakt niks uit imo.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Nou ja, dat verschilt per werkgever. En hij gaat er sowieso 5+ uur vrije tijd per week op vooruit, dat vind ik niet niks.Snake schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 06:24:
[...]
En bij je bruto tellen *2. Anders verlies je er aan. Je wisselt van job, de enige manier om er echt op vooruit te gaan.
It's me Mario
Je krijgt meestal €0,19 per km aan reiskostenvergoeding. ( kan soms verschillen )targaryanwolf schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 01:20:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik wissel niet zozeer van baan voor het geld, elke verhoging is natuurlijk mooi meegenomen.corporalnl schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:56:
[...]
Salaris moet je altijd hoger benoemen dan je huidige. Je wisselt immers niet voor niks van baan.
Ik denk echter dat je jezelf veel te rijk rekent door je beredenering van reiskostenvergoeding - brandstof = $$profit$$targaryanwolf schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:01:
[...]
Ik wissel niet zozeer van baan voor het geld, elke verhoging is natuurlijk mooi meegenomen.
[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 17-10-2019 10:35 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Blijkbaar wel, er is namelijk een groot verschil wat je van de belastingdienst mag geven en wat een werkgever normaal gesproken geeft.mmniet schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:49:
Wat betreft reiskostenvergoeding: Daar zijn gewoon richtlijnen voor, vrijwel elke werkgever doet hier hetzelfde (19ct per km als ik me niet vergis). Dat keer 2 keer het aantal werkdagen per jaar en dan delen door het aantal salarismomenten per jaar is je vergoeding per salarismoment. Niet heel ingewikkeld.
Het hebben van een auto heeft wat vaste kosten die je hebt of je rijdt of stil staat. Dankzij de reiskostenvergoeding heeft hij die in ieder geval gedekt(samen met de brandstof naar het werk) en is elke extra prive kilometer voor kostprijs. De kosten voor die auto zakken niet als je dichter bij huis gaat werken dus ik snap wel dat de TS dat ergens wil compenseren. Ik zou het alleen nooit zo verantwoorden en simpelweg in de basis meer geld vragen.t_captain schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:18:
Reiskosten zijn toch ook precies zoals de naam al zegt: kosten?
Je bent de vergoeding kwijt maar ook de kosten en speelt (ten minste) quitte.
Natuurlijk moet je vanuit werkgeversoogpunt kijken. Kennelijk ben jij waardevol gevoeg om salaris+reiskosten te betalen. Het zou vreemd zijn als een nieuwe werkgever minder aan je hoefde uit te geven dan de oude.
[ Voor 6% gewijzigd door t_captain op 17-10-2019 11:06 ]
Die kosten veranderen zeker wel als je elke dag 100km woon-werk verkeer extra rijdt (~2000km/maand of 24k km/jaar) Een deel van de kosten zoals wegenbelasting blijven gelijk (behalve als je zoals de TS nu een dure diesel rijdt) Verzekering verschilt ook of je 10k per jaar of 30k km rijdt.jadjong schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:32:
[...]
De kosten voor die auto zakken niet als je dichter bij huis gaat werken dus ik snap wel dat de TS dat ergens wil compenseren.
Verdienen is een groot woord en zo zie ik dat niet, echter is het wel zo dat ik van dat geld een dure hogere middenklasse diesel kan rijden. Maar als ik niet meer bij huidige werkgever werk, dan heb ik de auto ook niet meer nodig.fsfikke schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:40:
[...]
Het voordeel is dus maar heel marginaal if any, terwijl de TS denkt dat ie nu €320 netto extra verdient.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
En jij denkt dat een werkgever dit altijd maar accepteert? Misschien is dit wel een all-in salaris (overuren included). Of krijg je gewoon tot 40u betaald en de rest is tijd-voor-tijd.Frozen schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 02:03:
[...]
Er vanuitgaande dat je 20 euro per uur verdient, scheelt het je waarschijnlijk per dag 1 uur aan reistijd. Die tijd kon je ook "doorwerken" en dan verdien je 20 euro per dag extra voor alle 20 werkdagen. Dat is dus 400 euro. Daarnaast is 320-150 euro zo'n 170 euro. Als je dus elke dag een half uurtje overwerkt dan krijg je net zo veel als bij je vorige werkgever en heb je nog een half uur extra aan je dag.
Dat heb ik nu dus gedaan, nu maar duimen en hopen dat het tot een voorstel komt.Richh schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:35:
Vraag het bedrag waarvoor je het gaat doenHet is aan de werkgever om te beoordelen of je dat waard bent.
Je vorige salaris en/of je geld overhield aan je reiskosten is niet echt relevant. Die nieuwe benzine-auto en de duurdere privé-kilometers betalen zichzelf ook niet
Dus eigenlijk spaart het je ook een hoop kosten nutargaryanwolf schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:34:
[...]
Verdienen is een groot woord en zo zie ik dat niet, echter is het wel zo dat ik van dat geld een dure hogere middenklasse diesel kan rijden. Maar als ik niet meer bij huidige werkgever werk, dan heb ik de auto ook niet meer nodig.
Niet helemaal waar (of eigenlijk helemaal niet).Snake schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 06:24:
[...]
En bij je bruto tellen *2. Anders verlies je er aan. Je wisselt van job, de enige manier om er echt op vooruit te gaan.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq