Excel Formule help (bij tekst, dan vermenigvuldigen met).

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suppiedl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-08 11:00
Mijn vraag

Dag allemaal,

Ik heb momenteel even een uitdaging waar ik vooralsnog niet uit lijk te komen.

Zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.suppie.nl/Tweakers/Excel%20hulp%20formule.jpg

Ik wil graag indien bij Stap 3/4 (Isolatie: "Slecht") staat aangegeven. Dat ik dan bij Resultaat Wattage benodigd: de uitkomst vermenigvuldigd met 40 %).

(optioneel ook direct in dezelfde formule voor Normaal = 10 % en Goed = - 10 % bijvoorbeeld).

Mijn vraag is hoe kan ik dit nu verwerken in een formule? Dit lijkt mij toch mogelijk..?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Excel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Helpmij forum afgestruind. Kom geen stap verder. Telkens kom ik bij Als, Zoeken, Aantal.ALS etc.

Enige hulp wordt zeer gewaardeerd.

Beste antwoord (via Suppiedl op 17-10-2019 23:52)

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Suppiedl schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 00:44:
Ik wil graag indien bij Stap 3/4 (Isolatie: "Slecht") staat aangegeven. Dat ik dan bij Resultaat Wattage benodigd: de uitkomst vermenigvuldigd met 40 %. Optioneel ook direct in dezelfde formule voor Normaal = 10 % en Goed = - 10 % bijvoorbeeld).
Ik denk dat je bedoelt dat bij een slecht resultaat de uitkomst moet worden verhoogd met 40% i.p.v. dat de uitkomst moet worden vermenigvuldigd met 40%. Als dat zo is, kun je in B35 gebruiken:
code:
1
=Uitkomst*ALS(B33="Goed";0,9;ALS(B33="Normaal";1,1;ALS(B33="Slecht (alleen glas ramen)";1,4)))
waarbij je voor "Uitkomst" de berekening moet invullen die je nu in B35 gebruikt.
Voor de keuze van "Goed", "Normaal", "Slecht (alleen glas ramen)" kun je best een drop-down menu instellen m.b.v. gegevensvalidatie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hier staat het eea uitgelegd (met een video erbij): https://support.office.co...b7-422e-afd2-abd7ff379c64

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Suppiedl schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 00:44:
Ik wil graag indien bij Stap 3/4 (Isolatie: "Slecht") staat aangegeven. Dat ik dan bij Resultaat Wattage benodigd: de uitkomst vermenigvuldigd met 40 %. Optioneel ook direct in dezelfde formule voor Normaal = 10 % en Goed = - 10 % bijvoorbeeld).
Ik denk dat je bedoelt dat bij een slecht resultaat de uitkomst moet worden verhoogd met 40% i.p.v. dat de uitkomst moet worden vermenigvuldigd met 40%. Als dat zo is, kun je in B35 gebruiken:
code:
1
=Uitkomst*ALS(B33="Goed";0,9;ALS(B33="Normaal";1,1;ALS(B33="Slecht (alleen glas ramen)";1,4)))
waarbij je voor "Uitkomst" de berekening moet invullen die je nu in B35 gebruikt.
Voor de keuze van "Goed", "Normaal", "Slecht (alleen glas ramen)" kun je best een drop-down menu instellen m.b.v. gegevensvalidatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suppiedl
Ik ga hier morgen even mee bezig is mij nu iets te laat. Nogal laat weer gekomen van werk.
Maar al erg bedankt voor de reacties Dix-Neuf/Outerspace.

Uiteraard laat ik weten of het gelukt is!

Mvg,

Suppiedl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suppiedl
Inmiddels toch nog even verwerkt. Werkt inderdaad perfect, dankjewel Dix-Neuf en Outerspave nogmaals voor jullie reactie. Ik heb de oplossing van Dix-neuf toegepast.

Bedankt!