Trefwoord filter werkt niet/slecht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hier een voorbeeld van hoe het m.i. niet moet:
categorie: Tablets

Ik heb "tab S6" als trefwoord ingevuld, maar er staan nog steeds Tab S5 apparaten tussen. Hoe voldoen die aan het opgegeven trefwoord? :?

Ook als ik alleen "S6" als trefwoord opgeef, houdt ie vol dat de S5's daar ook aan voldoen, terwijl ik nergens in die producten de term S6 zie staan.

Hij doet toch niet letter voor letter OR-matchen ofzo? Dus "er moet een S en/of een 6 in zitten".

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zet het tussen quotes, dan schakel je de stemming uit: categorie: Tablets

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

_Thanatos_ schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:35:
Hij doet toch niet letter voor letter OR-matchen ofzo? Dus "er moet een S en/of een 6 in zitten".
Ja dat doet ie in principe wel. Het is op zich ook slim genoeg om niet onterecht een S5e te geven.

Maar helaas zitten er wat haken en ogen aan de trefwoord-search op die plek. Hij facilititeert tegelijkertijd 'nog niet klaar met typen' preview-searches als de eindsituatie.

Of eigenlijk, doordat ie dat eerste doet, doet ie nooit de eindsituatie.
Ik vermoed dat daarom die 'S6' matched met de specificatie Snapdragon 670 ;)

Helaas is daar het onderscheid herkennen tussen 'klaar met typen' en 'nog bezig met typen' niet helemaal triviaal om te herkennen en vooral ook door te geven. Dus dit is niet iets wat we heel snel kunnen oplossen.

De reden dat we dat gesplitst zoeken doen, heeft weer te maken met de vele manieren waarop productnamen geschreven kunnen worden.

Iets als een Sony KD-49XG7005 kan geschreven worden als KD49XG7005, KD 49XG7005 en wellicht zelfs als KD49 XG7005 afhankelijk waar je de tekst vandaan haalt en/of hoe je zelf denkt dat het zou moeten. Of iets als Canon's PowerShot wordt ook wel Power Shot genoemd.