Ik zoek een zware goedkope versterker????

Pagina: 1
Acties:
  • 807 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12 12:57
Ik heb laatst 2 Infinity sm-225 boxen gekocht. Dat zijn grote boxen voor versterkers van 10-200 watt (volgens boekje). Mijn huidige versterker heeft het opgegeven (was een hele oude zware versterker). En nu zoek ik iets nieuws. Maar ik moet zeker onder de 600 gulden blijven :-( Ik zoek dus een goedkope en zware versterker en het is vooral voor trance en pop muziek. Weet iemand er nog een?

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 02:22

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

je mist nog een belangrijke vraag, moet het goed klinken?

8 )

• hetisik

hetisik

je hebt trouwens wel een zeer goed luidspreker merk, het lijkt my wel slim om daar ook gebruik van te maken.
Vertel eens meer over die infinity luidsprekers.

8 )

• wij
Het moet gewoon lekker klinken met lekkere stevige bas en mooi hoog en liefst ook beetje stabiel. Ik hoef er geen klassiek mee te luisteren.

• wij
Mijn budget is wat een de lage kant ja. dit zijn de speakers http://www.infinitysystems.com/homeaudio/products/category/product.asp?prod=SM225B&cat=BFS&series=SMS&Status=H

This speaker owes its wall-rattling bass performance to new "cast basket" low and midrange drivers that lock the magnet assemblies to rock-solid, distortion-free frames. This 3-way includes a 12" woofer, a 5-1/4" midrange and a 1" high-output Fastglass fiberglass-dome tweeter. It has a power rating of 10 - 200 watts and a frequency response of 48Hz - 20kHz. For more than three decades, Infinity has pioneered and refined technologies for the accurate playback of recorded sound - and this studio monitor reflects that pursuit. Sold as each. Prior season's model.

• hetisik

hetisik

Kijk, jij hebt fantastische luidsprekers, het is een beetjte zonden om daar een een of amdere rotversterkertje voor te geven.
dus moet je even wat meer vertellen over die luidsprekers, lees de specificaties eens op.

En het vermogen van je luisprekers zegt ook helemaal niks ik heb zelf ook 150 watt continu luidsprekers, met een 2 x 16 watt buizen versterker, ik wordt al doof als ik de volumeknop op 1/3 zet!!
ten tweede gaat het als je bijvoorbeeld muziek luistert waar lekkere basedrums inzitten, is het ook belangrijk om te weten hoe ver die luisprekers kunen uitveren.
En voor 600 gulden is heel mooi spul verkrijgbaar

8 )

• hetisik

hetisik

wat voor een versterker was die oude, vertel daar eens meer over, dan kan ik een soort schatting maken

8 )

• wij
Een dynaco pat-5 voorversterker met een quadro eindversterker die veel wat heeft

• hetisik

hetisik

nooit van gehoord, wat vond jij zelf van get geluid, geef eens een vergelijking met andre versterkers.

en nigmaals, het vermogen zegt helemaal niks!!

8 )

• wij
Ik vond het wel beetje weinig bas en veel hoog. Maar het klonk wel lekker als ik de treble 10% terug deed en bas normaal liet. Ook wel aardig hard enzo. Maar ik heb hem ook eens aan de versterker van mijn pa gehangen en dat klonk wel beter. Was een denon versterker.

• hetisik

hetisik

ik heb de indruk dat je NIET een van zo'n domme consumenten figuur bent.

Je moiet eens gaan kijken voor een Rotel versterker, die dingen zijn zeker niet duur en geven een heel goed geluid, echtvoor iets van 450,- heb jij een 2x 25 watt rotel versterker, LET NIET OP HET WATTAGE!!
bij +- 10 watt begin je het al hard genoeg te vinden

Het beste advies wat ik je nog verder kan geven, is je moet gewoon lekker gaan luisteren naar verschillende versterkers, ga er eens een middagje opuit, neem je eigen muziek mee

8 )

Verwijderd

Kijk eens op www.hear.nl
Of ga eens kijken bij Correct in R'dam, die hebben vaak mooie aanbiedingen (bijv Harman Kardon *D )

• wij
Mijn speakertjes komen ook van de correct!!!!!!!!!

• hetisik

hetisik

harmon kardon is ook heel goed, maar dan moet je wel die van de englese markt hebben, omdat die van de duitste heel strenge normen aan vast zitten die het geluid verpesten, dus ga dan voor een engelse hHarman kardon

Als je voor 600 gulden een buizen versterkertje op de kop kan tikken, dan heb je gewoon HET

8 )

• wij
ok thanks

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Mijn Denon PMA 350SE kostte 699, iets boven je budget dus. Lekkere simpele, maar ook stabiele versterker. Vermogen van ongeveer 2*50 Watt. Met drum&bass of trance kan ik 'm wel tot over de helft open zetten, met metal hoef je dat niet te proberen, want dat doet pijn aan de oren. (Dat ligt niet aan de versterker :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.colinwalkingtonaudio.co.nz/25e70310.jpg
Hmm.. volgens mij zit ie al niet meer in het assortiment.

Siditamentis astuentis pactum.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:11
Buizen versterkers moet je van houden! niet iedereen vind dat warme mooi.
Bij de correct hebben ze dan vast nog wel een setje van jou infinity's staan, ga die dan luisteren met verschillende versterkers en kijk (euh luister :)) zelf wat je het mooiste vind.
De bottom line is weer: Luisteren!

• wij
Ik ga nu weg van internet maar kom vanavond nog wel ff kijken hier, bedankt allemaal

• hetisik

hetisik

hey ritch, je koopt buizen niet alleen voor het warme gfeluyid, ze klinken ook veel cleaner, en je met buizen is het makkelijker om voor het zelfde geld een klasse a versterker te halen , en met transistors niet, echt waar, buizen geven echt niet ALLEEN maar dat warme geluid, anders zou ik het echt niet gekocht hebben.
Buizen hebben ten eerste eev veel hoe\ger frequentie beriek, van 0-50 of 80kHz
niet dat je dat hoort in je kamertje die hoge en lage frequenties, maar het het verloop van de frequentie karakterea stiek bij buizen is veel linearder.
Ht mooie ook met buizen versterkers is, is dat je kan kortsluiten wat je wilt met je luidspreker kabels, er gebeurd dan toch niks

sorry voor de vele spellings fouten.. 8 )

En wat ook heel mooi is als je je buizen versterker zelf bouwd, met goeie componenten, gaat hij zo 100 jaar mee, probeer dat eens met een transistor!! het nadeel is wel dat je buizen om de zoveel jaren moet vervangen, het is afhankelijk hoe je er mee om gaat

8 )

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 12:59 schreef hetisik het volgende:
harmon kardon is ook heel goed, maar dan moet je wel die van de englese markt hebben, omdat die van de duitste heel strenge normen aan vast zitten die het geluid verpesten, dus ga dan voor een engelse hHarman kardon
Wat bedoel je eigenlijk precies, klinkt een product van hetzelfde merk zo anders als het voor de duitse markt gemaakt is? Als dat zo is, hoef ik al gelijk niet meer m'n AV-reciever uit Duitsland te halen (ik was van plan de Yamaha RX-V 620 of 800 daar te kopen). Ik ben echt benieuwd waar je dan het verschil aan kunt horen...

• hetisik

hetisik

kijk, harman kardon, wordt in engeland en in duitsland gemaakt, ondere andere bedoel ik

Kijk, in engeland zijn de normen niet zo streng voor elctronica, als de versterker in engelaand uitgebracht moet worden, hoeft men niet veel aanpassingen e doen om het geschikt te maken voor de engelse markt.
Maar, als je een versterker in Duitsland wilt uit brengen, moet men veel meer aanpassingen doen om die geschikt te maken voor de engelse markt, en al die aanpassingen verpesten het geluid dus vandaar.

en pasop met yamaha versterkers, er is een type op de markt die af en toe wel eens flinke gelijkstroom stoten wil uitsturen welke je boxen flink kunen verpesten, ik weet alleen helaas niet welke.
en als je echt mooi geluid wil, moet je niet een yamaha kopen, die zijn er alleen om veel vermogen te geven

8 )

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:11
Op dinsdag 31 juli 2001 13:31 schreef hetisik het volgende:
hey ritch, je koopt buizen niet alleen voor het warme gfeluyid
gfeluyid? :o
Nee maar wat ik wou zeggen, buizen vind niet iedereen mooi klinken, netzoals de 1 liever een HK heeft en de andere een denon. Dat buizenversterkers 100jaar mee gaan vind ik zo'n onzin punt. Transistorvertserkers gaan zeker 15 jaar mee, hoef je geen onderdelen aan te vervangen zoals die buizen. Verder denk ik dat ik over 15jaar al wel enkele versterkers verder ben, budget stijgt, nieuwe technieken en wie weet wat er allemaal nog komt.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op dinsdag 31 juli 2001 12:18 schreef hetisik het volgende:
Kijk, jij hebt fantastische luidsprekers, het is een beetjte zonden om daar een een of amdere rotversterkertje voor te geven.
dus moet je even wat meer vertellen over die luidsprekers, lees de specificaties eens op.

En het vermogen van je luisprekers zegt ook helemaal niks ik heb zelf ook 150 watt continu luidsprekers, met een 2 x 16 watt buizen versterker, ik wordt al doof als ik de volumeknop op 1/3 zet!!
ten tweede gaat het als je bijvoorbeeld muziek luistert waar lekkere basedrums inzitten, is het ook belangrijk om te weten hoe ver die luisprekers kunen uitveren.
En voor 600 gulden is heel mooi spul verkrijgbaar
de luidspeakers zijn aardig, een infinity speaker @ "15"BASS driver voor onder de f700,- hebben echt geen degelijke versterker nodig oN ALLeS eruit te halen. want ja, zo duur zijn ze heleaal niet. in tegenstelling tot de rest van de series.

wat dat uitveren ben ik het absoluut net je eens, nieNANd let daar eigenlijk op, terwijl het zeer belangrijk is bij je speakers.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 16:52
Nou 600 piekjes en koop je een Nad of een rotel (of iets anders :) ) in de aanbieding, die speakers zijn niet zó moeilijk aan te sturen hoor.

(vergeleken met mijne een eitje) >:)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Als ik het eerlijk moet zeggen, zou ik nu als ik jou was een oude bak kopen, veel vermogen, en redelijk wat kwaliteit, Dan ff doorsparen, tot je budget is verdubbelt, dan heb je nog wat goedkoops, maar toch, dan heb je al iets. Met dit budget kun je ook kijken naar een 2de hand, marantz NAD of Rotel of denon of onkyo ofzo. Dan hebn je nog redelijk wat.

Zeg nou zelf dat budget is echt een lachertje voor die speakers, al begrijp ik dat dit waarschijnlijk, een onverw8 spoedgeval is :D

• FFF

FFF

Op dinsdag 31 juli 2001 15:33 schreef hervaz het volgende:
Nou 600 piekjes en koop je een Nad of een rotel (of iets anders :) ) in de aanbieding, die speakers zijn niet zó moeilijk aan te sturen hoor.

(vergeleken met mijne een eitje) >:)
Dat is idd ook een optie, en ook met de door mij hierbovengenoemde merken zul je nog wel wat kunnen vinden, maar dan wordt het echt krap. voor 800 kun je nog wel een goedkoop instapmodel krijgen.

Verwijderd

NAD C320 (***** What Hifi) 650,- richersound/stassen

Rotel RA931MK2(***** What Hifi) 675,- Rik Stoet

Marantz PM-4000(***** What Hifi) 499,- Richersound

NAD C340(***** What Hifi) 699,- Zwolsman

Valt wel mee dus...

• FFF

FFF

Wil niet lullig doen, het zijn goede versterkers, maar ik weet niet of ze de power hebben die hij zoekt, Dit zijn idd mooie opties, kwa kwliteit, wel de instapmodellen zoals ik eerder al zei, maar ik dnek als je echt iets voor deze prijs wilt hebben, je er maar eens 1 moet lenen, van een hifi zaak, kijken of hij de gewenste power kan opbrengen.

• hetisik

hetisik

hey ritch , ik bedoel dat met 100 jaar lang meegan van een buizen versterker de elctronica en niet de buizen zelf, lees maar eens goed.

Op de een of andere manier, zijn buizen lekkerder voor je electronica dan transistoren, en de in en uitschakel effecten bij transisitoren hebben een erger effect op de aanwezige elctronica dan bij buizen

En bij een beetje goed vesterker mogen goede kabels zeker niet ontbreken, je kan dan wel een goede versterker hebben, maar je kabels beplaen samen met de boxen ook een heel groot gedeelte van het geluid

8 )

• hetisik

hetisik

dit is ook heel belangrijk, elektronica moet ingespeeld worden, geld ook voor de boxen,
De elktronen moeten los komen als het ware, en kan soms wel drie maanden duren, dus als je een koopt, zou je die eigenlijk moeten vergelijken met je oude al ingspeelde versterker.
Ik had dat ook met mijn boxen, die gingen na steeds en steeds lekkerder spelen, ook wereden ze voorla zxuiverder kwa klank en gingen ze harder spelen,.
Er zijn nog veel onverklaarbare eigenschappen van de elktronica

8 )

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
Die Infinity's zijn typische disco-boxen: heel veel geluid en niet subtiel. De gevoeligheid van die beestjes is 101dB!!!!!!!! Da's heel gevoelig. Je kunt ze dus makkelijk met een 10 watt versterker aansturen :) .
Omdat ze niet subtiel zijn in het hoog, en al helemaal geen middenweergave hebben hoef je ook nog eens geen subtiele/kwaliteitsversterker te hebben. Ga voor een simple, goedkoop 2e-handsje en je zit gebeiteld.

Dit is echtniet als flame bedoeld: dat is nu eenmaal het type luidspreker dat je hebt gekozen. Ik zeg ook niets over goed of slecht, alleen over soort weergave ;) .

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• FFF

FFF

hmmz, wist niet dat het zulke speakers waren, het merk levert namelijk ook goede speakers, en daar zat ik aan te denken, maar als ik die specs hierboven lees, koop dan de goedkoopste versterker die je kan vinden :D een sony ofzo. :D hoewel als je ooit nog eens wat beere speakers wilt, je de Nad ofzo beter kan nemen, maar zo te merken uit bovenstaand verhaal, is geluidskwaliteit nu niet van belang.

• wizzard
  • Laatst online: 01-05 07:23
gewoon ook de 2de hands pa winkels bekijken vaak profesioneel heavy spul en niet zo duur kijk een op www.djforum.nl

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• hetisik

hetisik

potverdrie, ik dacvht ook dat het best wel redelijke lkuidspprekers waren, infinity maakt tenslotte ook een heleboel top luidsprekers

8 )

• Heintje
Ik beweer toch niet dat het geen 'goede' luidsprekers zijn? Alleen het zijn geen echt speakers om serieus audio op te luisteren, maar meer om een thuisdisco te beginnen. Kwalitatief (bouw en specs) zijn ze gewoon hartstikke goed, maar je zult een hoop subtiliteiten en 'muzikaliteit' missen in veel muziek. Who cares als je trance draait?

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• wij
Toch klinkt klassiek best wel goed.

• Heintje
Mijn belangrijkste punt was de gevoeligheid van de speakers: die is zo hoog dat je in ieder geval geen echt zware versterker nodig hebt. De andere opmerkingen zijn meer een kwestie van smaak (zoals altijd).

• wij
Die boxen waren ook gekocht als "Ik zoek zware en goedkope boxen" voor pop en trance. En nu zoek ik dus nog een "zware en goedkope" versterker erbij. Ik heb al een leuk 2e handsje op het oog ondertussen. Het is een denon maar ik kijk ook nog verder.

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 00:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

wat dacht je van een stageline pa versterkertje die zijn niet zo duur. maja stageline is ook niet zon geweldig merk. \
hebben die een site btw?

• wizzard
  • Laatst online: 01-05 07:23
Op dinsdag 31 juli 2001 23:26 schreef AtomicShockwave het volgende:
wat dacht je van een stageline pa versterkertje die zijn niet zo duur. maja stageline is ook niet zon geweldig merk. \
hebben die een site btw?
http://www.stageline.com ???

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Pagina: 1