[Google Family] Unlinken account kind van 8 jaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:36

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Erg lastig om de juiste plek te vinden hiervoor.
Dus modjes, als er een betere plek is, ik hoor het graag en u bent vrij te verplaatsen.

Ik zal het kort proberen te houden ;-)

Mijn zoon is 8 en houdt van gamen, Roblox en Minecraft.
Om beter te worden kijkt hij ook veel YouTube vlogs.

Nou ben ik zo dom geweest om zijn echte leeftijd op te geven bij het aanmaken van zijn Google account.
En nu zitten we met de shit....
  • Ik kan zijn leeftijd niet aanpassen, nee echt niet.
  • Ik kan hem niet unlinken van Google Family, enkel zijn account verwijderen.
  • Ik kan niet de YouTube blokkering opheffen, hij heeft enkel YouTube kids
  • Ik kan enkel zijn volledige account verwijderen (wat ik niet wil).
En ja, ik vind het prima dat mijn zoon comments plaatst op de Minecraft vloggers, en nee hij mag niet met zijn kop online (YouTube, TikTok, etc).

Hij speelt de games enkel op zijn laptop.
Ik heb hier al uren inzitten, toch heb ik het gevoel dat het heel simpel moet zijn.
Gewoon zijn leeftijd verhogen, maar dat kan niet.

Enige alternatief wat ik nu zie is om zijn Google Account te verwijderen en een ander account aan te maken.

Wie kent google goed genoeg om me een zet in de juiste richting te geven?

Beste antwoord (via F_J_K op 04-06-2020 09:52)

• nemol
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-06 16:49
Ik had de geboortedatum van mijn zoon aangepast dat hij afgelopen week 13 zou zijn geworden. Twee dagen na zijn verjaardag kreeg ik een mailtje dat hij inderdaad onder de restricties uit is.

Dus hier bij mij is het probleem opgelost op deze wijze.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Op deze pagina (ingelogd met mijn Google account) kan ik mijn geboortedatum aanpassen:
https://myaccount.google....le-account&utm_medium=web

Voor wat betreft unlinken:
https://screentimelabs.co...stall-google-family-link/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Dank je @new_guy maar dat heb ik natuurlijk allemaal al gevonden en geprobeerd. Werkt niet.

Punt is dat je onder de 13 jaar niet de leeftijd achteraf kan aanpassen

Edit, plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BGt2kqV/Age.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door BeyondThunder op 16-10-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-07 17:54
kan je geen nieuwe account aanmaken voor uw zoon ? of heeft hij al veel bereikt met zijn oude account / wil hij geen nieuwe nick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
@99ruud99 Ja, dat kan ik doen. Maar er zijn meer zaken gekoppeld aan zijn account. En ik heb geen zin om dit allemaal om te moeten zetten. Daarnaast is zijn email adres nu voornaam.achternaam@gmail.com. en elke combinatie daarvan is al bezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Formeel: heel simpel. De Youtube voorwaarden zijn geschonden door de account aan te maken als 8-jarige.

(Dat heel YT vol staat met content voor ook kleinere kinderen is dan wel wat onzinnig... :+ )
BeyondThunder schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:31:
Daarnaast is zijn email adres nu voornaam.achternaam@gmail.com. en elke combinatie daarvan is al bezet.
Dat is op te lossen via een verwijderverzoek cf. AVG (door de ouder namens het kind, lijkt me). Dan wordt de account opgeheven. En is er een _kans_ dat je net op het juiste moment het opnieuw registreert zonder dat een ander je voor is. zie onder: helaas

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
@F_J_K thanks man!
Dit is wat ik wilde horen. Wat een bullsh*t trouwens dat je dit niet kan veranderen achteraf.
Ook niet als ouder dus.
Ik heb nu eindelijk weer rust in mijn hoofd, ook bedankt daarvoor.

K*t Google, opzoek naar een nieuw account dus voor mijn zoon,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:07

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

F_J_K schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:38:
En is er een _kans_ dat je net op het juiste moment het opnieuw registreert zonder dat een ander je voor is.
Dat werkt niet met een gmail adres. Een ooit eerder gebruikt adres komt nooit meer beschikbaar. Dit zou immers ook een aanzienlijk veiligheids risico met zich meebrengen.

@BeyondThunder Wat je wel kan doen is is een aanpassings verzoek indienen en aangeven dat je per ongeluk een fout in geboorte jaar hebt gemaakt. Ze vragen dan om een id óf creditcard. Id valt uiteraard af maar middels je cc kan je hem laten aanpassen. Voorheen was dit met gsuite ook zo maar tegenwoordig kan je dat als admin gelukkig zelf ook doen.

Neem aan dat je ook al gekeken hebt in de family link app ?

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 16-10-2019 18:54 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

BeyondThunder schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:43:
@F_J_K thanks man!
Dit is wat ik wilde horen. Wat een bullsh*t trouwens dat je dit niet kan veranderen achteraf.
Ook niet als ouder dus.
Ah, zie DukeBox in "[Google Family] Unlinken account kind van 8 jaar" het adres komt blijkbaar niet terug in de pool. Helaas.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-07 10:46
BeyondThunder schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:43:
@F_J_K thanks man!
Ook niet als ouder dus.

K*t Google, opzoek naar een nieuw account dus voor mijn zoon,
Dat ligt niet aan Google, dat ligt aan alle bange ouders ter wereld die niet willen dat hun kindertjes worden blootgesteld aan materiaal waar de ouders bang voor zijn en daarom via de politiek wettelijk hebben afgedwongen dat bedrijven rekening moeten houden met de leeftijd. Google houdt zich alleen maar aan de wet.

Het is natuurlijk heel ironisch dat die wet massaal omzeild kan worden doordat iedereen bij het maken van een account zelf z'n leeftijd kan invullen. En nee, daar gebruik je _nooit_ je echte geboortedatum voor, want daar heeft Google helemaal niks mee te maken...
DukeBox schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:43:
[...]

@BeyondThunder Wat je wel kan doen is is een aanpassings verzoek indienen en aangeven dat je per ongeluk een fout in geboorte jaar hebt gemaakt. Ze vragen dan om een id óf creditcard. Id valt uiteraard af maar middels je cc kan je hem laten aanpassen. Voorheen was dit met gsuite ook zo maar tegenwoordig kan je dat als admin gelukkig zelf ook doen.
Ik denk dat hier je beste kans ligt.

[ Voor 20% gewijzigd door PhilipsFan op 16-10-2019 18:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Thanks allen, jullie hebben me echt geholpen.
Prachtig!

Ik heb de hoop opgegeven en gewoon een nieuw account aangemaakt. Dan maar geen email adres waar zijn naam in staat (heb ik ook niet). Mijn zoon was helemaal aan het glunderen dat hij comments kon posten op YouTube, nu moet ik hem nog leren hoe je dat op een nette manier doet ;-)

ps, Ik/wij willen niets blokkeren op internet voor onze kinderen (8 en 10) maar moedigen ze aan om te praten of zaken die ze zien en waar ze vragen over hebben. Ik geloof niet in verbieden, wel in openheid en dialoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemol
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als de topicstarter. Ik heb alles geprobeerd war hier genoemd werd.

Nu heb ik de geboortedatum aangepast dat hij volgende week 13 wordt. Ik heb geen idee of het werkt maar hopelijk ontvang ik een mail dat hij zelf zijn account wil beheren. Mocht ik meer weten of het lukt zal ik het opschrijven. Ik wilde dit erbij zetten voor de mensen die ook naar een oplossing zoeken hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
@nemol
Voor mij was echt de enige oplossing om een geheel nieuw account aan te maken.
Ik snap de restricties van Google, dit zal ook deels wettelijk bepaald zijn. Maar een "Google kind account" is simpelweg niet werkbaar voor onze zoon.
Nu is onze zoon van 9 opeens 39 ofzo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemol
@BeyondThunder bedankt voor je reactie, ik heb ook maar een nieuwe account aangemaakt met een gelogen geboortedatum in de hoop dat na zn 13de zn eigen voornaamachternaam@gmail.com kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladieda
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-01 22:21
Ik had dit weekend hetzelfde probleem. Geboortedatum wel kunnen aanpassen, hij zou vandaag 16 worden volgens de nieuwe geboortedatum...
Helaas, YouTube nog niet toegankelijk. Dan maar algehele account verwijderen. Jammer maar helaas.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• nemol
Ik had de geboortedatum van mijn zoon aangepast dat hij afgelopen week 13 zou zijn geworden. Twee dagen na zijn verjaardag kreeg ik een mailtje dat hij inderdaad onder de restricties uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
nemol schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:39:

Dan schend je de voorwaarde van Google. Als je kind onder de 13 jaar is, kan je wel een Microsoft account maken, maar deze moet je koppelen aan de ouder account. Dat werkt wel.
Google account heeft eenmaal deze restrictie en voorwaarden. Het opgeven van een verkeerde geboortedatum, zie ik als fraude omdat je als ouder niet wilt, dat je kind vanalles nog kan zien en doen op Internet terwijl je kind bv maar 10 jaar is.
Microsoft heeft daarvoor goede rapportage tools, blokkade zowel websites als tijdrestrictie, niet alleen tijden qua gebruik maar ook hoeveel tijd. Daarnaast kan je precies zien hoelang je kind wat doet. Je moet wel zorgen dat je met Windows 10 met een MS account inlogt en je kan behoorlijk dichtspijkeren en zeer goed inzicht krijgen in online gedrag maar ook binnen Windows.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
itsalex schreef op zondag 7 juni 2020 @ 04:01:
[...]

omdat je als ouder niet wilt, dat je kind vanalles nog kan zien en doen op Internet terwijl je kind bv maar 10 jaar is.
Sorry, maar dat vind ik echt klinkklare onzin. Ik bepaal wat mijn kinderen wel of niet zien, niet Google. En ik leg geen restricties op (enkel de online tijd wordt beperkt). Wel vind ik het belangrijk om er over te praten als ze iets zien waar ze vragen over hebben. Censuur werkt averechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb nu precies hetzelfde probleem, te achterlijk voor woorden dit. Hoe moeilijk kan je iets maken zeg.

In 2010 heb ik een google account aangemaakt voor onze pasgeboren zoon, om de naam te reserveren. Toen was het invoeren van een geboortedatum nog niet vereist, daar werd nooit om gevraagd en was dus ook niet ingevuld. (Lezen we even mee, moraalridders?)

Nu stel ik vanmiddag die geboortedatum in, omdat een hoop andere dingen niet werkten met minecraft en ik een google family ding wilde aanmaken. Dan wordt dus gelijk de account geblokkeerd, met alle aangekochte content er nog op! :( Ik kan als ouder dus deze account niet verifiëren als zijnde kinderaccount. Hoe krom is dat?!

Ik heb nu de account geunlockt door mijn geboortedatum in te vullen en te verifiëren met mijn creditcard. Maar dat kan toch niet de enige mogelijkheid zijn? Er zit jaren en jaren aan voortgang in games op dat account, en sinds kort ook aankopen. De account verwijderen kan ik hem echt niet aandoen.

Zelfs met een gekoppelde family link erop lukt het nog niet. Echt waardeloos. En je kunt google ook niet bellen, zoals bij Microsoft wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-07 15:41
BounceMeister schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:58:
Ik heb nu de account geunlockt door mijn geboortedatum in te vullen en te verifiëren met mijn creditcard. Maar dat kan toch niet de enige mogelijkheid zijn? Er zit jaren en jaren aan voortgang in games op dat account, en sinds kort ook aankopen. De account verwijderen kan ik hem echt niet aandoen.

Zelfs met een gekoppelde family link erop lukt het nog niet. Echt waardeloos. En je kunt google ook niet bellen, zoals bij Microsoft wel kan.
Ik zit met een soortgelijk geval. Wilde de Google account van mijn oudste dochter (10, account bestaat al een paar jaar) aan onze Family Link koppelen. Maar, helaas pindakaas, veranderde ik haar geboortedatum in de werkelijke datum en dan zit je ineens met een geblokkeerd account.

Kan ik, als ik jou truuk met mijn geboortedatum herhaal, het account als hij unlocked is aan het Family Link account hangen en daarna zaken weer terugzetten naar de werkelijkheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
tyson69 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:43:
[...]

Ik zit met een soortgelijk geval. Wilde de Google account van mijn oudste dochter (10, account bestaat al een paar jaar) aan onze Family Link koppelen. Maar, helaas pindakaas, veranderde ik haar geboortedatum in de werkelijke datum en dan zit je ineens met een geblokkeerd account.

Kan ik, als ik jou truuk met mijn geboortedatum herhaal, het account als hij unlocked is aan het Family Link account hangen en daarna zaken weer terugzetten naar de werkelijkheid?
De geboortedatum blijft staan, die kun je nooit meer helemaal wissen. Dus na de verificatie met de creditcard is je kind dan ineens meerderjarig. Van een bestaand account kun je nooit een kinderaccount maken helaas.

Ik heb nu wel de account van mijn zoon gekoppeld aan family link (zodat ik kan bepalen wat er op zijn tablet gebeurt), maar hij is nu dus wel net zo oud als ik. Hij kan de link ontkoppelen, maar daar krijg ik dan bericht van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:40
Ik heb ook zoiets.

Tijdje voor de geboorte van mijn zoontje vast een e-mail adres aangemaakt met voornaamachternaam@gmail.com.

Daarna had ik bedacht dat Family Link wel handig kan zijn, maar je kunt alleen een account met een leeftijd onder 13 jaar aanmaken als je dat via Family Link doet.

Bovendien kan ik niet de correcte geboortedatum aan het account hangen, omdat de geboortedatum na de aanmaakdatum van het account is. Ik kan er dus ook als hij ouder is nooit de juiste geboortedatum aan hangen.

Het plan was nu maar om er een fotoarchief met leuke foto's op te gaan maken (in Google Photos) en dat dan op een gegeven moment over te dragen.

Home Assistant configuratie

• Ray_vl
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-11-2020
Hier idem hetzelfde gelazer....
YouTube is niet te bekijken.

Oplossing is Firefox app downloaden, dan kan je via de browser naar Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-01-2021
Op zich vind ik het vreemd dat jullie het allemaal over 13 jaar hebben, maar de minimum leeftijd is 16 jaar. Mijn zoon van 13 was zo handig om zijn geboortedatum te wijzigen van zijn account wat hij al 5 jaar heeft. Hij stond op 1987, maar hij is van 2007.
Echter toen hij dit deed was hij dus 13, maar kreeg hij toch een melding dat zijn account onder toezicht moest worden geplaatst en het anders binnen 14 dagen werd verwijderd.
Ik heb toen een family toezicht ingesteld, maar hij kan nu inderdaad geen comments meer geven op you tube e.d. en daar baalt hij erg van.
Dus mijn vraag is hoe komen jullie aan 13 jaar terwijl overal 16 jaar staat en hoe krijg ik dit weer in de oude situatie?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 20:39
BounceMeister schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:58:
Ik heb nu precies hetzelfde probleem, te achterlijk voor woorden dit. Hoe moeilijk kan je iets maken zeg.

In 2010 heb ik een google account aangemaakt voor onze pasgeboren zoon, om de naam te reserveren. Toen was het invoeren van een geboortedatum nog niet vereist, daar werd nooit om gevraagd en was dus ook niet ingevuld. (Lezen we even mee, moraalridders?)

Nu stel ik vanmiddag die geboortedatum in, omdat een hoop andere dingen niet werkten met minecraft en ik een google family ding wilde aanmaken. Dan wordt dus gelijk de account geblokkeerd, met alle aangekochte content er nog op! :( Ik kan als ouder dus deze account niet verifiëren als zijnde kinderaccount. Hoe krom is dat?!

Idem hier... Een account aangemaakt voor zijn geboorte. Onlangs zie ik dat zijn geboortedatum verkeerd staat, ik wijzig dit en de boel is geblokkeerd... Hij wordt binnen een half jaar 13 maar zit al tijden gewoon op YouTube.

De leeftijd kan ik echter nog onmogelijk wijzigen in de app :(
Maar jou is het dus wel gelukt? Waar heb je dit gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
D-Three schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:01:
[...]

Idem hier... Een account aangemaakt voor zijn geboorte. Onlangs zie ik dat zijn geboortedatum verkeerd staat, ik wijzig dit en de boel is geblokkeerd... Hij wordt binnen een half jaar 13 maar zit al tijden gewoon op YouTube.

De leeftijd kan ik echter nog onmogelijk wijzigen in de app :(
Maar jou is het dus wel gelukt? Waar heb je dit gewijzigd?
Het is inmiddels al weer even geleden. Sorry, ik weet niet meer waar de optie precies zat, maar ik werkte wel vanaf de pc via de browser. Volgens mij zit er bij de melding dat de account geblokkeerd is ergens de optie om de geboortedatum aan te passen en/of te verifiëren met creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 20:39
Dat zal dan het probleem zijn, ik ben die stap al voorbij. :/ Had ik maar beter moeten lezen. :(

[ Voor 27% gewijzigd door D-Three op 15-02-2021 07:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andreasstam
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-03-2021
Hier hetzelfde (debiele) probleem: bij mijn eerste kind had ik zijn leeftijd gejokt, om dit soort gedoe te voorkomen.

Maar bij mijn 2e kind toch maar op officiële manier een 'kinder'account aangemaakt. Op haar apparaten wordt Youtube dus niet geactiveerd (en geeft haar tablet overigens niet duidelijke de reden waarom op, waardoor je eerst 10x opnieuw probeert te installeren, en pas na goed zoeken achterkomt wat oorzaak is, heel irritant)
En ik wil Google Chat (voorheen Hangouts) installeren, om met mijn dochter te kunnen chatten zonder dat ze een simkaart/telefoonnummer nodig heeft. Maar die app werkt dus ook niet, ik denk vanwege hetzelfde probleem.

En ik wil net als iedere andere wereldburger niet dan maar een nieuw account voor haar aanmaken, met verlies van al haar spel- en andere gegevens.

Kortom, wat nu?

De geboortedatum kan niet gewijzigd naar ouder dan 16 jaar.

En ik kan de 'gezinsgroep' in Familylink niet verwijderen, omdat er kinderen in zitten jonger dan 16.

OPLOSSING: (hopelijk)
Ik heb nu de leeftijd op 15jaar en 364 dagen gezet; in de hoop dat morgen ofwel alle restricties weg zijn en de apps ineens bruikbaar zijn. Ofwel dat ik morgen dus wel via Familylink de gezinsgroep (en toezicht) kan verwijderen.

(leeftijd wijzigen kan overigens in de Familylink-app; naar betreffende kind gaan en dan rechtsbovenin de 3balletjes klikken en 'accountgegevens'.)

Ik hoop dat het lukt, en dat ik morgen positief aanvullend kan berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Mijn kinderen waren net blij dat er een beta versie van Youtube was waarmee ze ineens wel weer filmpjes konden kijken. (Ja de content van Youtube is erg gevaarlijk vergeleken met vimeo, dumpert, pornhub en tiktok)

Helaas... mijn zoon kwam me net vertellen dat dit niet meer werkt. Iets met dat er inmiddels genoeg beta-testers zijn.
Opzich vind ik dat Family link wel aardig. Werkt niet perfekt maar geeft me toch wat controle die soms nodig is. Echter, als ik voor elke app al toestemming moet geven om die te installeren, waarom doet google dan zo enorm moeilijk over hun eigen youtube? Van mij mogen ze daar gewoon op! Sterker nog, ze hebben het regelmatig nodig voor school.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten8322
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-05-2021
Hoi,

Ik heb dezelfde problemen als hierboven ongeveer. Ik heb een tablet gekoppeld aan mijn eigen account. Ik wilde voor mijn 4-jarige zoon even kijken wat er voor hem te zien was als hij de tablet zou gebruiken, en om dat te testen heb ik mijzelf even 4 jaar gemaakt. En toen begonnen de problemen... mijn account zou verwijderd worden bij geen ouderlijk toezicht instellen binnen 14 dagen. Beetje paniek, want mijn account is gekoppeld aan heel veel apparaten. Dus snel mijn vriendin gevraagd of zij ouderlijk toezicht wil instellen voor mij (want ik ben immers 4 jaar). Nu probeer ik dat weer ongedaan te maken, onder andere door de hierboven gestelde tips. Allereerst heeft zij mijn geboortedatum aangepast, zodat ik gisteren 13 jaar ben geworden. Hoera voor mij, de taart volgt. Maar voor Nederland geldt blijkbaar een leeftijd van 16 jaar. Maar als ze mijn leeftijd veranderd, accepteert de family link geen leeftijd boven de 13. Dus zij kan mij niet 15 jaar en 364 dagen maken. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Bovenstaand wordt ook een optie genoemd met de verificatie met credit card. Ik heb dit nergens gevonden. Iemand een idee waar ik dat kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten8322
@DukeBox Thanks. Ik had deze pagina ook al gezien. Maar als ik kijk onder dit onderwerp:

---
Verifiëren dat u oud genoeg bent om uw account te beheren
Als u voldoet aan de vereiste minimum leeftijd, kunt u uw leeftijd verifiëren met een door de overheid uitgegeven identiteitsbewijs waaruit blijkt dat u aan de vereiste voldoet. Mogelijk kunt u uw leeftijd ook verifiëren met een creditcard.
---

Dan verwijst de link naar verifiëren met een creditcard naar mijn eigen account, maar hier kan ik vervolgens nergens op klikken (mijn leeftijd kan ik bijvoorbeeld niet veranderen, waarschijnlijk omdat ik een kind ben). Enig idee hoe ik hier contact met Google krijg of waar ik wel mijn ID of creditcard kan laten zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:32
Als het alleen om Youtube gaat kun je ook Youtube Vanced installeren (buiten de Play Store om) voor een kinderaccount. Dat heeft dezelfde functionaliteit als Youtube (behalve de reklame) en dezelfde interface. In die app kun je, net als in de Youtube app, met PEGI 3/6/9/12/16 filters nog een beetje tunen wat ze voorgeschoteld krijgen.

Voor Whatsapp moet je trouwens ook 16 jaar zijn. Onder de 16 gebruikt dus helemaal niemand dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

maarten8322 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:13:
Dan verwijst de link naar verifiëren met een creditcard naar mijn eigen account, maar hier kan ik vervolgens nergens op klikken (mijn leeftijd kan ik bijvoorbeeld niet veranderen, waarschijnlijk omdat ik een kind ben). Enig idee hoe ik hier contact met Google krijg of waar ik wel mijn ID of creditcard kan laten zien?
Dat kan jij of de 'toezichthouder' op https://myaccount.google.com/blocklist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten8322
@DukeBox Dat gaat helaas ook niet. De account is niet geblokkeerd. Maar onder beheer bij mijn vriendin. Dus dan staat er
]Er zijn momenteel geen gebruikers geblokkeerd.
Enig idee hoe ik Google kan benaderen of een andere optie om onder dit ouderlijk toezicht uit te komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maarten8322
Inmiddels, twee dagen na de zogenaamde 13de verjaardag, een optie gekregen van Google om de oudercontrole te beeindigen. Wel vreemd, want in Nederland moet je dus eigenlijk 16 zijn volgens Google zelf. Hoe dan ook, als je dus ook dit probleem hebt, geboortedatum (door ouder laten) aanpassen naar 1 dag voor je zogenaamde 13de verjaardag en je krijgt binnen 2 dagen na de verjaardag een optie om zelfstandig te worden. Thanks voor jullie hulp in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan17
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-04-2021
maarten8322 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:41:
Inmiddels, twee dagen na de zogenaamde 13de verjaardag, een optie gekregen van Google om de oudercontrole te beeindigen. Wel vreemd, want in Nederland moet je dus eigenlijk 16 zijn volgens Google zelf. Hoe dan ook, als je dus ook dit probleem hebt, geboortedatum (door ouder laten) aanpassen naar 1 dag voor je zogenaamde 13de verjaardag en je krijgt binnen 2 dagen na de verjaardag een optie om zelfstandig te worden. Thanks voor jullie hulp in elk geval.
Hoelang duurde het voordat je je geboortedatum weer kon aanpassen? ik heb nu hetzelfde met het account van mijn zoontje, moest zijn geboortedatum opgeven, dit gedaan, gelinkt met mijn account.. maar ik kan nu zijn geboortedatum niet meer wijzigen. Ik krijg steeds een foutmelding. Ik wil weer af van dat Google Family :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 01-07 18:13
Duurde het bij iedereen 2 dagen voordat je de email kreeg voor het unlinken? Ik zit met hetzelfde bezig voor mijn zoon die nu 12 is geworden, ik heb zijn geboortedatum aangepast zodat hij vandaag 16 wordt, maar ik heb nog geen email gezien.

Op zich vind ik Google Family wel goed werken voor kleinere kinderen, maar het grootste manco voor mij is dat de kinder accounts geen Play Store te goed kunnen toevoegen/gebruiken.

Dat is echt zo dom dat dat niet kan |:( Mijn zoons willen tegoed gebruiken voor spelletjes, dus hadden ze een kaartje gekocht en probeerden die erop te zetten. Dan krijg je een melding in de trant van dat moet je ouder doen. Dus ik dat kaartje op mijn account gezet, konden ze er nog steeds niks mee, alleen ik kan er dan mee betalen. De kinderen moeten dan via de CC betalen 8)7

Hail to the king baby!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 21:58
Bij mijn dochter crasht family link op haar telefoon. Daardoor oordeelt google nu dat haar account niet onder toezicht staat een binnenkort zal worden verwijderd. Mijn dochter helemaal in paniek.
En ik krijg het niet verholpen. Geboortedatum is niet aan te passen in wat voor reden. En de telefoon is net nieuw ingericht, dus even geen zin in een reset.
Ontzettend vervelend dat je niemand kunt bellen om dit uit te pluizen. Is allemaal veel te complex opgezet. En dat terwijl ik enkel haar locatie wil kunnen volgen voor de veiligheid. En laat dat nou niet lekker werken (niet vaak genoeg updates).
Pagina: 1