Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Niet de zwaarste games spelen, op zijn tijd wel eens Starcraft 2 of iets dergelijks. Veel multimedia streamen en videobewerken. Ik wil gebruik maken van Adobe after effects, Adobe Premiere Pro en Adobe photoshop. Het renderen mag best even duren, maar het videobewerken moet met 3 of 4 synchrone videofeeds wel goed te doen zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-Philips 276E 4k 60HZ IPS scherm met Display port aansluiting
-Meerdere externe harde schijven (veel snelle usb poorten een pre)
-5.1 audiosysteem aangesloten met optische kabel
- Heb nog een GEforce GTX 760, de videobewerking komt pas volgend jaar, zou tot die tijd deze videokaart volstaan?
-WD-Green 2TB HDD
-240gb ssd schijf, deze wil ik graag in het nieuwe systeem bouwen maar zal niet de primaire schijf worden
-toetsenbord, muis, microfoon
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een processor met veel cores nodig te hebben
32 gb ram lijkt me waarschijnlijk
-Een videokaart die danwel nu, danwel later, de 760 kan vervangen.
Van moederborden helemaal geen verstand,
Een goede en stille voeding.
Een SSD die vooral prestatiegericht is, opslag gaat op de HDD en externe HDD's
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren, de gangbare merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast hoeft niet perse klein te zijn, beetje ruim vind ik wel prettig.
Ik zou het fijn vinden als ik niet zelf de processor op het moederbord hoef te bevestigen
Hij mag wel stil zijn, bluetooth en wifi is ook fijn, al zal ik dat eerst niet nodig hebben.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ontvang graag wat advies over een gebalanceerd systeem. 800 euro is een richtprijs, ik hoef niet meer dan 1000 euro uit te geven. Het videobewerken komt pas over 6 maanden om de hoek kijken, dus eventueel wil ik nog wel even wachten met de videokaart. Ik weet niet of de huidige videokaart nog enigszins kan volstaan.
Niet de zwaarste games spelen, op zijn tijd wel eens Starcraft 2 of iets dergelijks. Veel multimedia streamen en videobewerken. Ik wil gebruik maken van Adobe after effects, Adobe Premiere Pro en Adobe photoshop. Het renderen mag best even duren, maar het videobewerken moet met 3 of 4 synchrone videofeeds wel goed te doen zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-Philips 276E 4k 60HZ IPS scherm met Display port aansluiting
-Meerdere externe harde schijven (veel snelle usb poorten een pre)
-5.1 audiosysteem aangesloten met optische kabel
- Heb nog een GEforce GTX 760, de videobewerking komt pas volgend jaar, zou tot die tijd deze videokaart volstaan?
-WD-Green 2TB HDD
-240gb ssd schijf, deze wil ik graag in het nieuwe systeem bouwen maar zal niet de primaire schijf worden
-toetsenbord, muis, microfoon
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een processor met veel cores nodig te hebben
32 gb ram lijkt me waarschijnlijk
-Een videokaart die danwel nu, danwel later, de 760 kan vervangen.
Van moederborden helemaal geen verstand,
Een goede en stille voeding.
Een SSD die vooral prestatiegericht is, opslag gaat op de HDD en externe HDD's
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren, de gangbare merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast hoeft niet perse klein te zijn, beetje ruim vind ik wel prettig.
Ik zou het fijn vinden als ik niet zelf de processor op het moederbord hoef te bevestigen
Hij mag wel stil zijn, bluetooth en wifi is ook fijn, al zal ik dat eerst niet nodig hebben.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ontvang graag wat advies over een gebalanceerd systeem. 800 euro is een richtprijs, ik hoef niet meer dan 1000 euro uit te geven. Het videobewerken komt pas over 6 maanden om de hoek kijken, dus eventueel wil ik nog wel even wachten met de videokaart. Ik weet niet of de huidige videokaart nog enigszins kan volstaan.