Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel19761
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-04-2021
Ik heb een vraag aangaande de nieuwe optie om de Quest met de Link aan te sluiten op een pc.

Het gaat in deze om de kabel welke volgens gegevens een kabel van usb-c naar usb-c zal zijn, gezien ik deze aansluiting niet op mijn pc heb maar wel een USB 3.1 Gen2 aansluiting vraag ik mij af of het effect zal hebben op de snelheid wanneer ik een usb adapter toepas om de kabel aan te sluiten.

Mijn moederboard is een MSI B450A Pro welke op het moederboard 2 x USB 3.1 GEN2 aansluitingen heeft

Bijvoorbeeld een kwaliteits adapter
Aansluitingen:
1 x SuperSpeed USB 10 Gbps (USB 3.1 Gen 2) Type A-connector (host)
1 x SuperSpeed USB 10 Gbps (USB 3.1 Gen 2) USB Type-C connector (apparaat)
Chipset: Etron EJ179V
Uitgaande stroomsterkte: 1.5A
Data-overdrachtsnelheid tot 10 Gbps
Kleur: zwart
Afmetingen (LxBxH): ca. 59 x 26 x 13 mm

Iemand hier iets van info over?

[ Voor 6% gewijzigd door Michel19761 op 16-10-2019 17:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisuke
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04 11:53
Als je het nog niet weet hoop ik je hierover binnenkort mijn ervaring te kunnen geven, zojuist dezelfde adapter gekocht die je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVPeer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02-2024
Al iemand die hier ervaring mee heeft? Ik sta op het punt deze te kopen:
https://usb-hubs.nl/colle...-naar-usb-convertor-zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
USB-C is slechts de formfactor van de stekker, en zegt niets over de snelheid.

Je kunt de USB-C stekker gewoon in een adapter naar USB-A steken en dit zal geen invloed hebben op de snelheid.

Omdat deze adapters vaak voor woekerprijzen verkocht worden kan je ook een "USB-A naar USB-C"-kabel kopen. Kan je direct een lengte nemen die handig uitkomt, en later ook nog gebruiken om bijv je telefoon/tablet op te laden; https://tweakers.net/kabe...ZKLainkN22otvWGP4dKRq19gY

[ Voor 79% gewijzigd door frickY op 28-06-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVPeer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02-2024
Moet wel een 3.1 kabel zijn dan toch? Heb je een aanbeveling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Ik zit al een paar weken met een boel configuraties voor de Quest lopen knoeien. Mijn ervaring zo ver is dat de Quest een USB 3.1 Gen 1 aansluiting nodig heeft. Dit is ook de standaard die in de Oculus Quest zit.

Op mijn Ryzen build werkt de Quest op USB 3.1 Gen 2 niet eens.

Anyway, wat ik heb ondervonden met verschillende kabels.

De kabel kan usb 2.0 zijn (bvb de laad kabel die bij de oculus quest zit) maar kwa overdracht ben je dan beperkt tot +/- 175 tot 300 mbit en een wat hogere latency. De Oculus zal met de hakken in de sloot werkzaam zijn zolang de snelheid boven de 150 mbit is, maar kan in bepaalde gevallen niet optimaal zijn. (misselijkheid/wagenziek/latency)

De kabel kan ook usb 3.1 Gen 1 zijn van maximaal 3 meter(zie lijst recommended kabels op de oculus support site) en dan zijn snelheden tussen de 1900 en 2100 mbit mogelijk en de latency is zeer speelbaar. IMHO het beste resultaat met minimale investering. Nadeel is is maximaal 3 meter en stugge koper USB3 kabel.

En dan als laatste de oculus quest PC link kabel zelf. Deze is USB 3.1 Gen 2 (glasvezel) 5 meter. Deze is USB 3.1 Gen 2 bij naam omdat de kabel dus zeer hoge snelheden (tot +/- 10.000 mbit ???) ondersteunt. Echter zal de Quest hier nooit gebruik van maken. Ze hebben voor deze kabel gekozen vanwege de lengte en gewicht.

[ Voor 4% gewijzigd door sHELL op 29-06-2020 15:42 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Pagina: 1