maximale lengte domeinnaam

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Wat is momenteel de maximale lengte van een NL domein naam??

ik dacht dat het 64 tekens was maar is dat onlangs niet verhoogd?? en wat is het dan nu?

thnx alvast

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 16:14
Ik dacht dat het tegenwoordig 236/256 in die richting was

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
nee maar dat vraag ik ook niet,..ik wil gewoon graag de maximale lengte weten,.....

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 16:14
Op dinsdag 31 juli 2001 13:00 schreef War_4_L het volgende:
alsof ik

www.langstedomeinnaammetgigatriljoentekensgazittentikkenmetmeramplanknaareenofanderekutsite.nl

:)

hoe korter hoe beter in dit geval dan
Dat lijkt me dan ook ja, maarja misschien wil je wel blablax100 reggen

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:03
Move > Hosting

DIT IS MIJN WEBSITE

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

@:~$ nslookup llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.co.uk
Server: localhost.UU.NET
Address: 127.0.0.1

Non-authoritative answer:
Name: llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.co.uk
Address: 194.42.244.17

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 20:09 schreef localhost het volgende:
@:~$ nslookup llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.co.uk
Server: localhost.UU.NET
Address: 127.0.0.1

Non-authoritative answer:
Name: llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.co.uk
Address: 194.42.244.17
Aansluitend op artikel: Kind word verkocht aan bedrijf.... BAAL jij FF als je zo zou heten!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Volgens mij 63 karakters, exclusief extensie.

Kijk anders hier ff.

Verwijderd

Hier het ulieme antwoord waar je dan uiteindelijk weer geen r&%t aan hebt ;)

Het hangt af van je registrar, sommige registreren zelfs met van die trauma's op de e, a, u, etc... bij de meesten mag het niet meer zijn dan 63 tekens.. maar aangezien ik niet meer dan 10 tekens foutloos achter mekaar kan typen ga ik dergelijke domeinnamen toch nooit intypen en dat geldt waarschijnlijk ook voor 99% van de rest van de wereld.

Er zijn ook nog bepaalde RFC's die dit bepalen.. van die lange domeinnamen zijn wel leuk :?, maar ga er maar vanuit dat veel DNS software dat niet zal vreten (en je er dus niets aan hebt..).

[zeur mode]
Moest ff vertellen dat ik van mijn ex. Nederlands leraar heb begrepen dat een karakter heel iets anders is dan een teken/symbool (character op z'n Anglais). ;)
[/zeur mode]

• tiguan
Op dinsdag 31 juli 2001 22:33 schreef griebels het volgende:
Het hangt af van je registrar, sommige registreren zelfs met van die trauma's op de e, a, u, etc... bij de meesten mag het niet meer zijn dan 63 tekens..
Hij vraagt specifiek voor .nl's dus is dit antwoord inderdaad ultiem. Andere registrars doen er niet toe in dit topic.
maar aangezien ik niet meer dan 10 tekens foutloos achter mekaar kan typen ga ik dergelijke domeinnamen toch nooit intypen en dat geldt waarschijnlijk ook voor 99% van de rest van de wereld.
Een lange domeinnaam kan heel goed helpen om op nummer 1 te komen te staan in zoekmachines, mensen registreren die namen dan ook om veel hits te krijgen op hun site, dus het is zeer zeker wel nuttig om lange domeinnamen te registreren.

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 22:40 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Hij vraagt specifiek voor .nl's dus is dit antwoord inderdaad ultiem. Andere registrars doen er niet toe in dit topic.
[..]

Een lange domeinnaam kan heel goed helpen om op nummer 1 te komen te staan in zoekmachines, mensen registreren die namen dan ook om veel hits te krijgen op hun site, dus het is zeer zeker wel nuttig om lange domeinnamen te registreren.
Achja.. misschien kan ik ook wel geen 10 tekens achter mekaar meer lezen.. maar dan zetten we jouw de kroon wel weer op ;)

Maareuh.. je gebruikt wel akelige search engines als die grote waarde hechten aan de manier hoe de url wordt geschreven... Achja, al een hele tijd lang geen andere search meer dan google gebruikt (sluikreclame)

• tiguan
Op dinsdag 31 juli 2001 22:48 schreef griebels het volgende:

[..]

Achja.. misschien kan ik ook wel geen 10 tekens achter mekaar meer lezen.. maar dan zetten we jouw de kroon wel weer op ;)

Maareuh.. je gebruikt wel akelige search engines als die grote waarde hechten aan de manier hoe de url wordt geschreven... Achja, al een hele tijd lang geen andere search meer dan google gebruikt (sluikreclame)
Ik heb het niet verzonnen hoor, zo gaat het gewoon :) Ken ik het helpen dat mensen nog andere zoekmachientjes gebruiken dan Google (which rules by the way).

Verwijderd

OT: plaatjes zoeken bij av.com ruled ook best wel als je leuke icoontjes zoek oid. :)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

In theorie 256 chars, in de praktijk: weet niet.

Verwijderd

Ik wou dat ik zo'n lange had...
met extentie :o
Pagina: 1