Beeldscherm voor laptop + PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb een (game-) PC en wil binnenkort een macbook aanschaffen. Voor de PC heb ik nu geen beeldscherm, dus ik wil er één aanschaffen. Dit scherm wil ik ook kunnen aansluiten op de Macbook zodat ik wat meer schermruimte heb. Voor beide systemen wil hetzelfde toetsenbord en dezelfde muis kunnen gebruiken, zonder al te veel te prutsen met kabeltjes

Ik weet dat bijvoorbeeld Dell schermen verkoopt met KVM-functionaliteit (bijv UP2516d).
Momenteel lijkt dit me het beste passen, maar het liefst zou ik een scherm vinden dat ik met USB-C op de macbook aansluit om deze op te laden en met losse toetsenbord en muis te bedienen, om daarnaast de mogelijkheid te hebben om de PC aan te sluiten via HDMI / displayport, waarbij ik dezelfde tobo/muis kan gebruiken.

Wellicht is een KVM-switch ook een optie. Dat geeft meer vrijheid in de keuze voor het scherm, maar de pricewatch vind ik geen KVM switches met USB-C, waardoor dat weinig voordeel biedt boven het scherm dat ik hierboven noem.

Ik heb geen hard budget voor bovenstaande, maar ik zou graag onder de €500 blijven als het kan.