TV Oled LG 55C8 of 55C9

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04 14:50
Beste mensen,

Ik zit al een tijdje te zoeken naar een OLED tv en heb het volgens mij kunnen terugbrengen naar een LG c8 of c9 55 inch. Ik game niet en geluid gaat bij mij via externe speakers. Volgens mij is dan de C8 prima. Of is er een ander alternatief?

Nou is de c8 bij de mediamarkt 1299 en morgen zijn het BTW weg ermee dagen. Zou het lonen deze tv te halen voor dat geld of is het beter te wachten op een black friday deal oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

Of het beter is te wachten op een Black Friday Deal is een behoorlijke glazen bol-vraag. [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 al gezien? Daar gaat de 55C9 nu voor net iets meer dan 1200 euro (€1229 uit mijn hoofd na cashback). Zo te zien zijn er meerderen in het topic met dezelfde afweging.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 16-10-2019 15:46 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
* knip *

Als je niets zinnigs te melden hebt, post dan vooral niets.

[ Voor 84% gewijzigd door S1NN3D op 16-10-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:14
Alles valt en staat met wat jij een rechtvaardige prijs vind voor het toestel. Welke van de twee dan ook.

Hier staan ze nogmaals naast elkaar

https://www.rtings.com/tv...re/lg-c8-vs-lg-c9/600/802

Voor wat betreft btw acties, black friday acties heeft niemand een glazen bol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
FeaR schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:45:
Of het beter is te wachten op een Black Friday Deal is een behoorlijke glazen bol-vraag. [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 al gezien? Daar gaat de 55C9 nu voor net iets meer dan 1200 euro (€1229 uit mijn hoofd na cashback). Zo te zien zijn er meerderen in het topic met dezelfde afweging.
Thx. Nee nog niet gezien, zie veel dezelfde vragen voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 19:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De meest onderscheidende functie van de C9 is de HDMI 2.1-ondersteuning. Maar daar heb je alleen wat aan als je 4K in 120Hz gebruikt en dat lukt je weer uitsluitend met een computer met een hele dikke vette videokaart... waarbij je zegt dat je geen spelletjes op je TV wilt spelen.

Voor televisie en online-streamingdiensten is HDMI 2.1 nu en in de afzienbare toekomst overbodig. Kortom, je hebt wat mij betreft geen dwingende reden om de C9 te kopen. Als je de C8 voor een mooi prijsje kunt krijgen, zou ik toeslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:00

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk ook zeker even hier: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 Daar zie je dat OLED-televisies voor veel minder verkocht worden, dan de geadverteerde prijs. Bij mij scheelde dat destijds echt een paar honderd euro! :)

[ Voor 41% gewijzigd door Jorgen op 17-10-2019 23:24 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

dmantione schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 23:06:
De meest onderscheidende functie van de C9 is de HDMI 2.1-ondersteuning. Maar daar heb je alleen wat aan als je 4K in 120Hz gebruikt en dat lukt je weer uitsluitend met een computer met een hele dikke vette videokaart... waarbij je zegt dat je geen spelletjes op je TV wilt spelen.

Voor televisie en online-streamingdiensten is HDMI 2.1 nu en in de afzienbare toekomst overbodig. Kortom, je hebt wat mij betreft geen dwingende reden om de C9 te kopen. Als je de C8 voor een mooi prijsje kunt krijgen, zou ik toeslaan.
Er is (voor zover ik weet) nog helemaal geen hardware met een HDMI 2.1 uitgang, voor dit scenario is (mits prijsverschhil groot genoeg is) het slimmer om gewoon een C8 te kopen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 21:47
Tortelli schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:05:
[...]

Er is (voor zover ik weet) nog helemaal geen hardware met een HDMI 2.1 uitgang, voor dit scenario is (mits prijsverschhil groot genoeg is) het slimmer om gewoon een C8 te kopen imo.
Ik zou juist kiezen voor de c9. Er is nog geen content maar een tv wordt door de meeste mensen gekocht om een aantal jaar te staan. Dat het er nu niet is wil niet zeggen dat het er volgend jaar of over 2 jaar ook niet is. Als de TS geïnteresseerd is in wat hdmi 2.1 te bieden heeft dan kan hij zich daar nu alvast op voorbereiden.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
Digitale TV is er nog niet eens echt in 4K, daar zie ik hdmi 2.1 al helemaal niet snel toegepast worden.
De nieuwe consoles van volgend jaar gaan het waarschijnlijk ondersteunen.
Ik zou gewoon voor de C8 gaan, via het prijsdiscussie topic is er wellicht nog een goede deal uit te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 19-10-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:43
Ik zou voor de C9 gaan, die heeft ook eARC (HDMI 2.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Alleen computers zullen binnen afzienbare tijd HDMI 2.1-signalen kunnen generen (op dit moment kunnen ze dat nog niet). Voor televisie, on-line streaming, Blu-Ray e.d. is dat niet binnen afzienbare termijn te verwachten en is de kans groot dat televisie verouderd is voor dat dat in zwang raakt.

Als Johann0r geen computerspellen speelt (en op dit moment is de C8 nog volledig adequaat zelfs voor dat doel), dan is HDMI 2.1 geen koopargument voor hem. Nog steeds heeft een nieuwer model een zekere waarde, maar als je een goede deal op het oude model kunt krijgen is er geen zinnige reden te bedenken voor hem om die te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:00

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dmantione schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:48:
Alleen computers zullen binnen afzienbare tijd HDMI 2.1-signalen kunnen generen (op dit moment kunnen ze dat nog niet). Voor televisie, on-line streaming, Blu-Ray e.d. is dat niet binnen afzienbare termijn te verwachten en is de kans groot dat televisie verouderd is voor dat dat in zwang raakt.

Als Johann0r geen computerspellen speelt (en op dit moment is de C8 nog volledig adequaat zelfs voor dat doel), dan is HDMI 2.1 geen koopargument voor hem. Nog steeds heeft een nieuwer model een zekere waarde, maar als je een goede deal op het oude model kunt krijgen is er geen zinnige reden te bedenken voor hem om die te laten staan.
Er zijn al receivers en mediaspelers op de markt die HDMI 2.1 ondersteunen hoor.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik heb nog geen aankondigingen gezien, maar als dat zo is, dan zou ik buitengewoon achterdochtig zijn of het ding daadwerkelijk 4k@120 Hz kan afspelen, want chips die dat kunnen zijn nog zeer schaars. Zelfs al zou er een mediaspeler zijn die het kan, 4K 120Hz-materiaal bestaat niet, dus ga je het toch niet gebruiken. De filmindustrie zit zelf nog grotendeels verstokt op 24Hz, hou dat in het achterhoofd. De conclusie verandert dus weinig.

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 19-10-2019 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
dmantione schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:03:
Ik heb nog geen aankondigingen gezien, maar als dat zo is, dan zou ik buitengewoon achterdochtig zijn of het ding daadwerkelijk 4k@120 Hz kan afspelen, want chips die dat kunnen zijn nog zeer schaars. Zelfs al zou er een mediaspeler zijn die het kan, 4K 120Hz-materiaal bestaat niet, dus ga je het toch niet gebruiken. De filmindustrie zit zelf nog grotendeels verstokt op 24Hz, hou dat in het achterhoofd. De conclusie verandert dus weinig.
Op dit moment draait gemini man in de bios en die is bij pathé arena te zien in 4k high frame rate. En zo zullen er volgend jaar meer films gaan komen. Ook avatar wordt geschoten in high framerate. Er is binnenkort dus al potentiële content en is het wachten op de eerste blu ray spelers die het ondersteunen.

Ik verwacht binnen 2 jaar echt wel een aanbod van 4k high framerate content op de markt. Als de TS 6 jaar met een tv wil doen en hij het advies zou volgen om bijvoorbeeld een c8 te kopen dat zit hij nog over 2 jaar te denken dat hij met de c9 beter af was geweest. Dat het er nu niet is wil niet zeggen dat het er over jaar ook niet is.

Om dan het advies te geven om iets te halen wat later een beperking kan geven geven vind ik best een risico. Mocht het scenario zich voordoen dat de TS de c8 neemt op jouw advies en er over 2 jaar spijt van heeft. Wanneer hij dan tegen jou zou zeggen dat hij er achteraf spijt van heeft dat hij op jouw advies is ingegaan, hoe zou dat zijn voor jou?
Het prijsverschil is het in mijn ogen niet waard om in dit geval de c9 te laten liggen. De meeste willen er lang mee doen dus die hdmi 2.1 wordt vanzelf gebruikt.

Bovenstaande is eigenlijk bij alle CEA wel mogelijk. We geven onze meningen maar zouden eigenlijk meer informatie moeten krijgen en vragen. Onze mening kan er voor zorgen dat iemand er spijt van krijgt of dat diegene er gelukkig mee is. De TS moet veel geld uitgeven en ik vind niet dat dat bij welke aankoop dan ook het achteraf een gevoel van spijt zou kunnen geven.
Mocht de TS een aantal jaar met de tv willen doen dan is mijn advies om de meerprijs te betalen en voor de c9 te gaan. Beter een keer buikpijn dan 10 keer hoofdpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
HFR<>120Hz. 48Hz lukt prima op een C8, 60Hz ook. Er is een 120Hz-film in ontwikkeling waarvan het merendeel van de bioscopen niet in staat zal zijn op die in 120Hz te tonen. De kans dat je die film in 120Hz in de huiskamer kunt bekijken is klein, daarvoor zijn nieuwe Bluraystandaarden of veel snellere internetverbindingen voor nodig. Als dat allemaal toch gerealiseerd wordt, ja, dan erken ik dat je een handvol films niet in het beste van het beste kunt bekijken. Maar wel zeer goed.

Een paar honderd euro neertellen voor mogelijk een handje vol films net ietsje beter kunnen bekijken klinkt mij als een slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Anders gesteld: Laten we zeggen dat je de komende jaar 10000 uur naar je televisie kijkt. Als we computerspellen buiten beschouwing laten, dan zul je in het meest optimistisch scenario daarvan misschien 20 uur materiaal bekijken waar HDMI 2.1 een voordeel zou zijn. De overige 9980 uur heb je er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 16:35
Ik zit er vrij simpel in. Een C9 is een betere variant van de C8. Is het prijsverschil niet al te groot, ga dan lekker voor de C9. Waarom? Nieuwer, heeft nieuwere snufjes, geeft net weer wat knapper beeld weer kan een hogere helderheid aan en krijgt weer wat langer updates. Of je het allemaal gaat gebruiken of niet, ik zou voor een gering prijs verschil (zeg max € 250) voor de C9 gaan tov de C8. Als je het gevoel hebt dat het prijsverschil groot is dan ga je lekker voor de C8, ook een absolute top tv.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:12

AMDFreak

Intel is zo..

Als je de C8 nog wilt halen, mag je wel opschieten.. want die is op = op..
Maar wat hierboven al is aangegeven, voor het zelfde geld heb je een C9..

Ik heb zelf het besluit genomen om voor de C9 te gaan.. die schiet hier en daar al lekker in de aanbieding, die c8 is steeds moeilijker te krijgen.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
Zag gisteren de 65c9 in de mediamarkt. Heeft me toch aan het twijfelen gebracht. Zit rond de 3 meter van mijn scherm af, maar van die afstand leek het niet te groot ofzo.

Meer mensen deze twijfels gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Johann0r schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 06:50:
Zag gisteren de 65c9 in de mediamarkt. Heeft me toch aan het twijfelen gebracht. Zit rond de 3 meter van mijn scherm af, maar van die afstand leek het niet te groot ofzo.

Ik zit opgeveer dezelfde afstand en 55 inch is goed te doen maar 65 is wel fijner. Maar dit is natuurlijk bij iedereen weer anders. Maar dat je aan het twijfelen bent kan een indicatie zijn dat je meer plezier zult beleven met 65 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:52
Johann0r schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 06:50:

Als je het kwijt kan doen!!!!. Heb een 55C7. En baal dat ik toendertijd geen 65 heb genomen. (liefst nog 75 inch oled, maar die zijn vrij prijzig). Als er bij ons op de slaapkamer of de gameroom bij mijn zoon een tv kapot gaat, kan ik gaan schuiven en beneden een 65 inch hangen. Dus als het kan... Doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomlord
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 03:22
Zag laatst een 55" bij m'n zus en vond die al enorm groot. Denk dat 65 voor mij echt overkill is, ondanks ik ook 3m van mijn scherm zit. Heb nu een 40" en mijn vriendin vind het nu al onzin dat ik aan het kijken ben naar een andere
Pagina: 1