Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een draadloze headset om een spelletje mee te doen en eventueel muziek te luisteren.

Ik gebruik nu al jaren een Sennheiser HD449 maar die heeft niet het eeuwige leven en begint oud en slechter te worden. Dus tijd voor een nieuwe en aangezien ik mijn desktop wat minimalistischer aan het maken ben is een draadloos exemplaar een pré.

Wat is je budget?
circa €100. Lastig prijspunt voor draadloos, iets meer mag maar minder heeft de voorkeur. Ik heb de tijd gewoon op black friday/ feestdag aanbiedingen te wachten :)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Logitech heeft lichte voorkeur omdat ik de software al draai voor mijn G810, G403 en G603. Geen Razer! Mindere ervaring met Corsair.

RGB mag maar hoeft van mij niet, MIC is in principe niet nodig dus verwijderbaar of minder opvallend is een plus. Bedraad te gebruiken is erg handig meer niet verplicht.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Sysyeem staat in mijn Sig voor zover dat nodig is

Wat heb je zelf al gevonden
Uiteraard al wat voorwerk gedaan en wat modellen gelinkt aan de TS.
Zal eea. toelichten

Logitech G933, hier kwam ik op via een aanbieding en zette me aan het denken.

Pro's; Logitech, regelmatig in de aanbieding en goedkoop in het verre oosten te krijgen, geluid schijnt prima te zijn, ook optie tot bedraad, accu vervangbaar, prima geluid.
Con's; De vele, vele, vele mindere tot zelfs slechte reviews van vage klachten met deze headset na een tijdje. Bij kopen in het verre oosten of nieuw in doos via bv. MP is garantie wel een dingetje.
Wat nadrukkelijke bass.

Logitech G935 Kwam hier op als opvolger van de G933

Pro's; minder slechte reviews als bij de G933, ook goed geluid, ook bekabeld te gebruiken en wederom een Logitech, minder schreeuwerig als de G933.
Con's; Buiten budget en minder vaak in de aanbieding (denk ik want nieuwer), nadrukkelijke bass en nog wel wisselende ervaringen oa. met de software.

Logitech G533

Pro's; Prijs is netjes en heb lager gezien als nu :9, geluid ook prima, minder schreeuwerig als de G933. Wederom een Logitech
Con's; Mindere geluidskwaliteit tot andere opties, niet bedraad te gebruiken

HyperX Cloud Flight
Pro's; geen software die instabiel kan zijn (kan wel eea regelen via Sonic studio), gebalanceerd qua geluid, ingetogen uiterlijk, lange accuduur en verwijderbare microfoon
Con's; geen software om wat te regelen, iets buiten budget en niet bedraad te gebruiken

Steelseries Arctis 7 2019

Pro's; looks, software bijgeleverd, geluid schijnt goed te zijn, bedraad te gebruiken, subtiel op te bergen mic
Con's ; buiten budget, extra software, niet met standaard 3,5mm kabel bedraad te gebruiken

Steelseries Arctis 1
Hier kan ik nog amper wat over vinden :p

Heb nog diverse 'normale' hoofdtelefoons bekeken en een aantal interessante opties gevonden qua geluidsbeeld maar wat ik vind is dat bij allen de latency te hoog is om ook voor games te gebruiken.

Als ik dingen echt niet goed zie of iemand een goede tip of alternatief heeft hoor ik het graag :)

Gabriël Ryzen

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Nu online

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

De tip die je hoedanook gaat krijgen is: ga naar een fysieke winkel om ze te bekijken, betasten en beluisteren.
Niemand kan voor jou bepalen wat het beste zit en klinkt en voelt.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
Aangezien je aangeeft geen mic nodig te habben zou ik je willen aanraden ook eens naar gewone koptelefoons te kijken.

Daar zit geen mic in en geeft vaak veel betere prijs/kwaliteit verhouding dan dingen waar "gamer" voor staat.

Er zijn echt wel modellen te vinden met lage latency, of gewoon voor bedraad gaan als dat echt een prioriteit is.

n3othebest wijzigde deze reactie 16-10-2019 15:39 (20%)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
@Wintervacht Al gedaan, ik ben blijkbaar niet heel kritisch want de G933, 935 en 533 vond ik prima zitten. De HyperX kon ik nergens proberen en de Arctis zat het beste maar is het duurst

Goed beluisteren kan vrijwel nergens dus ga even uit van reviews. Ga het voornamelijk gebruiken voor games en daarin schijnen alle opties prima te klinken.

@n3othebest Bedraad gaat hem niet worden, dan fix ik nog liever mijn oude Sennheiser. Wil op termijn mijn bureau verkleinen/vervangen en een behuizing zonder front aansluiting voor audio. Dus hoe minder kabels hoe beter!

Als je modellen kunt vinden met een lage latency hoor ik het graag. Om eens een uitschieter te noemen de Sony MX1000m3 schijnt enorme lag te hebben, een Audio technica MH50x BT idem.

Gabriël Ryzen

• JohnnyDon
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 16:50
Misschien dat dit: YouTube: New Wireless Gaming Headset CHAMPION! Corsair HS70 iets voor je is? Ik heb veel gehoord over de Corsair HS70 Wireless. Ziet er niet eens zo "gamer achtig" uit dat je hem op straat zou kunnen dragen. Microfoon is los te halen, kan bedraad worden gebruikt.
(Bonus, Hij ziet er minimalistisch uit imo ;))

JohnnyDon wijzigde deze reactie 16-10-2019 16:09 (15%)

• TECHcrime
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:39
Als je afstapt van Draadloos en gaat voor een lange kabel, dan kan ik de pricewatch: Sennheiser GSP 600 aanraden. Ik heb deze pas binnen en is kort gezegd geweldig.

Als je bij ING zit en je hebt punten over kan je er een goede deal mee hebben (€130 volgens mij)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19:02
n3othebest schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:38:
Er zijn echt wel modellen te vinden met lage latency,
Welke zijn dat dan? Want headsets die bijvoorbeeld echte low latency over bluetooth implementeren zijn op één hand te tellen.

Toen ik zocht ben ik ook heel lang met zulk soort dingen bezig geweest, totdat ik er achter kwam dat al de horrorverhalen over slechte geluidskwaliteit van gaming headsets tegenwoordig echt niet meer juist zijn als je een beetje fatsoenlijke koopt. Natuurlijk, vergelijk je het met een even dure bedraade koptelefoon, dan is die superieur. Maar overall is het geluid eruit echt niet slecht.

Ik ben zelf op de Arctis 7 uitgekomen (wel een ouder model, dus zaken kunnen veranderd zijn!). Primair omdat ik hem gewoon lekker vind zitten, en dat met een hele simpele hoofdband. Ik had eerst gekeken naar de Sennheiser koptelefoons voor TV gebruik (want gaming koptelefoons zouden slecht zijn), en die zaten gewoon echt veel minder goed.

Zelf vind ik zijn bass ietsjes zwak, en heb ik dat in zijn equaliser dus iets hoger gezet. Tegelijk zou dat best gewoon persoonlijke voorkeur kunnen zijn. Daarnaast qua randzaken:

Overige pluspunten: automatisch switchen tussen speakers en koptelefoon. Twee geluidsdevices voor Windows: Eentje voor game geluiden + eentje voor voice chat. Op die manier kan je met een extra wieltje zo voice chat harder of zachter zetten tov game geluiden / muziek. (Overigens als je geen voice chat gebruikt kan je exact hetzelfde systeem ook gebruiken om balans tussen bijvoorbeeld muziek en je game geluiden te wijzigen).

Overige minpunten: Speaker output heeft meerdere 'plops' bij het inschakelen, wat je krijgt als de computer opstart, komt nogal goedkoop over. Fysiek is de 3.5mm uitgang voor speaker slecht ontworpen, waardoor je stukje plastic met een mesje moet wegsnijden. Opladen via USB; had net zo lief een base station gehad die dit deed. Ook na opladen moet je hem aanzetten met oplader erin, omdat anders kleur van status LED niet update. Sowieso zou het leuk zijn als de software bij aan en uitzetten even een popupje deed met de batterijstatus.

Sissors wijzigde deze reactie 17-10-2019 10:07 (3%)

• emdeejee
  • Registratie: september 2016
  • Nu online
Ikzelf heb de Hyper X gekocht en ben er zeer tevreden over. Gebruik 'm nu 4 maanden ongeveer.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, dit is mijn eerste echte headset om te gamen.

Ik wilde graag surroundsound, maar aangezien dit allemaal virtueel is en de meningen echt verdeeld zijn, ben ik gegaan voor een meer standaarduitrusting. Ik heb de andere met virtueel surround na mijn aankoop alsnog getest, en vond het zeer matig.

Draadloos gaat hij erg lang mee (20-30 uur?) en de verlichting kun je gewoon uitzetten. Je krijgt er tevens een jack bij, dus mocht je in het OV zitten en je usb stick vergeten zijn, kun je met de jack alsnog je laptop of telefoon inpluggen. Kwaliteit van de microfoon is ook gewoon goed. Deze is ook afneembaar wat voor mij een dikke plus is.

De kwaliteit van het geluid vind ikzelf subliem. Ik hoor in shooters exact waar mensen lopen en heb dus ook gewoon mijn “surroundsound”. Ook voor muziek tijdens het studeren oid vind ik het geluid prachtig. Je kunt er ook niets aan veranderen, want je krijgt er geen buggy software bij zoals bij alle andere merken.
Hij zit ook comfortabel voor uren en zit echt aanzienlijk beter dan de corsairs, logitech etc.

emdeejee wijzigde deze reactie 17-10-2019 10:25 (5%)

• vBr8
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15:40
Ik heb zelf een logitech G533, zolang je de surround sound uit laat (deze geeft een erg hol geluid) is de kwaliteit wel redelijk. Hij gaat op acculading zo'n 14-15 uur mee en je kan hem opladen tijdens gebruik.

Waarom wil je hem bedraad willen gebruiken? Voor als je hem met je telefoon wilt koppelen?

De G533 kan ik ook uren lang op houden zonder dat ik ergens last van krijg (lange game sessies in mijn geval). De microfoon is (naar mijn weten) niet demontabel en toch wel goed zichtbaar.

Volgens mij is de G533 ook plug & play en zoals je zelf aangeeft heb je de logitech software al, wat dan ook geen enkel probleem op zou moeten leveren.

De geluidskwaliteit is voor mij goed genoeg, lage tonen zijn duidelijk en zonder enige ruis. Maar ik kom dan ook van een steelseries siberia v2 voor deze.

• emdeejee
  • Nu online
En? ;)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Sissors schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:06:
Zelf vind ik zijn bass ietsjes zwak, en heb ik dat in zijn equaliser dus iets hoger gezet. Tegelijk zou dat best gewoon persoonlijke voorkeur kunnen zijn. Daarnaast qua randzaken:

Overige pluspunten: automatisch switchen tussen speakers en koptelefoon. Twee geluidsdevices voor Windows: Eentje voor game geluiden + eentje voor voice chat. Op die manier kan je met een extra wieltje zo voice chat harder of zachter zetten tov game geluiden / muziek. (Overigens als je geen voice chat gebruikt kan je exact hetzelfde systeem ook gebruiken om balans tussen bijvoorbeeld muziek en je game geluiden te wijzigen).

Overige minpunten: Speaker output heeft meerdere 'plops' bij het inschakelen, wat je krijgt als de computer opstart, komt nogal goedkoop over. Fysiek is de 3.5mm uitgang voor speaker slecht ontworpen, waardoor je stukje plastic met een mesje moet wegsnijden. Opladen via USB; had net zo lief een base station gehad die dit deed. Ook na opladen moet je hem aanzetten met oplader erin, omdat anders kleur van status LED niet update. Sowieso zou het leuk zijn als de software bij aan en uitzetten even een popupje deed met de batterijstatus.
Kijk dat zijn punten wat ik wat mee kan :) Ik vond de Arctis 7 ook goed zitten, de laatste alinea is wel weer jammer zeker gezien de Arctis 7 ook de duurste is uit mijn lijst en zulke (kleine) dingen toch jammer zijn.
emdeejee schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:21:
Ikzelf heb de Hyper X gekocht en ben er zeer tevreden over. Gebruik 'm nu 4 maanden ongeveer.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, dit is mijn eerste echte headset om te gamen.

Ik wilde graag surroundsound, maar aangezien dit allemaal virtueel is en de meningen echt verdeeld zijn, ben ik gegaan voor een meer standaarduitrusting. Ik heb de andere met virtueel surround na mijn aankoop alsnog getest, en vond het zeer matig.

Draadloos gaat hij erg lang mee (20-30 uur?) en de verlichting kun je gewoon uitzetten. Je krijgt er tevens een jack bij, dus mocht je in het OV zitten en je usb stick vergeten zijn, kun je met de jack alsnog je laptop of telefoon inpluggen. Kwaliteit van de microfoon is ook gewoon goed. Deze is ook afneembaar wat voor mij een dikke plus is.

De kwaliteit van het geluid vind ikzelf subliem. Ik hoor in shooters exact waar mensen lopen en heb dus ook gewoon mijn “surroundsound”. Ook voor muziek tijdens het studeren oid vind ik het geluid prachtig. Je kunt er ook niets aan veranderen, want je krijgt er geen buggy software bij zoals bij alle andere merken.
Hij zit ook comfortabel voor uren en zit echt aanzienlijk beter dan de corsairs, logitech etc.
Dat surround gebeuren schijnt bij de meeste headsets matig te werken, eerlijk gezegd kan ik er niet van wakker liggen. Speel toch niet online of enorme fast paced shooters, deze winter staan RDR2 en Shadow of the Tomb Raider op de agenda :)
In het OV zit ik zga nooit maar een 3,5mm jack lijkt me wel handig voor de keer dat de accu toch leeg is of als ik hem toch op mijn telefoon wil gebruiken op vakantie ofzo of als mijn vrouw hem wil gebruiken. Geen noodzaak wel handig :)
Dit is overigens de enige die ik nog niet op gehad heb helaas maar wat ik hoor zit hij prima dus !
vBr8 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:56:
Ik heb zelf een logitech G533, zolang je de surround sound uit laat (deze geeft een erg hol geluid) is de kwaliteit wel redelijk. Hij gaat op acculading zo'n 14-15 uur mee en je kan hem opladen tijdens gebruik.

Waarom wil je hem bedraad willen gebruiken? Voor als je hem met je telefoon wilt koppelen?

De G533 kan ik ook uren lang op houden zonder dat ik ergens last van krijg (lange game sessies in mijn geval). De microfoon is (naar mijn weten) niet demontabel en toch wel goed zichtbaar.

Volgens mij is de G533 ook plug & play en zoals je zelf aangeeft heb je de logitech software al, wat dan ook geen enkel probleem op zou moeten leveren.

De geluidskwaliteit is voor mij goed genoeg, lage tonen zijn duidelijk en zonder enige ruis. Maar ik kom dan ook van een steelseries siberia v2 voor deze.
Bedraad is voor wat ik hier boven beschrijf, altijd handig en eventueel voor aan telefoon inderdaad.
De G533 zit inderdaad ook prima al moet ik zeggen dat ik het plastic wel wat sqeecky vind :X
Je bent niet heel positief over de geluidskwaliteit, redelijk klinkt niet enthousiast :+ Ik heb ook zeker geen audiofiele verwachtingen hoor, meer dat ik bv. ook een BMW hoofdtelefoon heb en die klinkt gewoon doffer en minder helder dan mijn Sennheiser en zoiets niet wil. Nou was dat een gratis marketing gadget dus niet heel gek maar het moet wel netjes klinken in game natuurlijk.

Gabriël Ryzen

• vBr8
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15:40
sapphire schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

[...]

Bedraad is voor wat ik hier boven beschrijf, altijd handig en eventueel voor aan telefoon inderdaad.
De G533 zit inderdaad ook prima al moet ik zeggen dat ik het plastic wel wat sqeecky vind :X
Je bent niet heel positief over de geluidskwaliteit, redelijk klinkt niet enthousiast :+ Ik heb ook zeker geen audiofiele verwachtingen hoor, meer dat ik bv. ook een BMW hoofdtelefoon heb en die klinkt gewoon doffer en minder helder dan mijn Sennheiser en zoiets niet wil. Nou was dat een gratis marketing gadget dus niet heel gek maar het moet wel netjes klinken in game natuurlijk.
Voor mij is het geluid uit de G533 zeker weten goed. Ik weet alleen natuurlijk niet wat jij gewend bent. Ik zou nooit meer terug willen naar bedraad, even snel iets pakken terwijl je de game in de gaten kan houden, heerlijk.

En hij kan opladen tijdens gebruik, alleen de 3.5 gaat m niet worden bij de logitech. De bouwkwaliteit vind ik ook meer dan prima, het valt wel mee met squeeky (naar mijn mening) :)

• emdeejee
  • Nu online
Ik zou zeggen: laat je positief verrassen door de Hyper X.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Om nog even terug te koppelen; het is een G935 geworden.

Was van plan een G533 te bestellen aangezien die in de aanbieding was bij Bol.com maar op moment van bestellen was hij weer de normale prijs terwijl de aanbieding nog een aantal dagen zou gelden.
Toen kwam de G935 voorbij voor €99 bij Amazon :)

Bedankt allemaal voor de adviezen :)

Gabriël Ryzen

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True