Zijn analoge lijnen niet meer geschikt voor alarminstallatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoV2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-10 23:20
De alarminstallatie op de zaak van mijn vriendin doet de laatste tijd vreemde dingen. Hij heeft al een paar keer doorgegeven aan de alarmcentrale dat hij niet was ingeschakeld terwijl hij wel was ingeschakeld met als gevolg dat medewerkers uit hun bed werden gebeld. Hij is ook afgegaan met sirene zonder dat daar enige aanleiding voor was, als je dat wel eens meegemaakt hebt weet je dat dat erg onprettig is.
De leverancier van de centrale zegt dat KPN de analoge lijnen bij de wijkcentrales overgezet heeft naar IP en dat analoge lijnen daardoor niet meer geschikt ziujn voor alarmcentrales en heeft een offerte gedaan voor installatie van een IP kiezer met GPRS backup van 1000 euro inclusief installatie.

Wat vinden jullie van dat verhaal? Volgens mij heeft KPN de backbone allang over IP, wat is er dan de laatste weken veranderd? Het ding werkt al vijftien jaar prima zo en nu zou het opeens een probleem zijn?

Graag jullie mening.

Beste antwoord (via RemcoV2 op 16-10-2019 20:21)

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kan zijn dat ze naar E-POTS zijn gegaan. Dan lijkt het nog analoog, maar vanuit de telefooncentrale is de achterliggende techniek omgezet naar een nieuwe techniek. Dat is KPN nu voornamelijk aan het doen in het land. Sommige oude alarmsystemen en bijvoorbeeld ook frankeermachines snappen dit niet altijd even goed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:35
Niet helemaal zeker, maar ik meen dat KPN per 1-9 de ISDN lijnen heeft uitgeschakeld.
Misschien werkt het alarmsysteem via een ISDN lijn, en dat kan dus problemen opleveren.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Maarten_E schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:48:
Niet helemaal zeker, maar ik meen dat KPN per 1-9 de ISDN lijnen heeft uitgeschakeld.
Misschien werkt het alarmsysteem via een ISDN lijn, en dat kan dus problemen opleveren.
https://www.securitymanag...opt-is-dat-ernstig-zeker/

ISDN is idd uitgeschakeld, wat vooral gevolgen had voor alarmsystemen idd. Geen idee of dat hier ook het geval is, maar zou kunnen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoV2
Volgens mij zit hij op een analoge lijn, ik moet er straks toch even zijn dus ik zal het controleren maar dat zou het probleem dan niet veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:33
Je zegt dat de installatie 15 jaar oud is, misschien is de installatie gewoon kapot aan het gaan.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kan zijn dat ze naar E-POTS zijn gegaan. Dan lijkt het nog analoog, maar vanuit de telefooncentrale is de achterliggende techniek omgezet naar een nieuwe techniek. Dat is KPN nu voornamelijk aan het doen in het land. Sommige oude alarmsystemen en bijvoorbeeld ook frankeermachines snappen dit niet altijd even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoV2
Ik vermoed dat de analoge lijn naar E-POTS is gegaan, ik las ergens dat daar een brief over gestuurd zou worden door KPN maar die heb ik niet gezien. Wel een beetje lullig als je alarmsysteem opeens niet meer werkt, ben je ook niet verzekerd denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hij is ook afgegaan met sirene zonder dat daar enige aanleiding voor was
Dat heeft niets te maken met de analoge lijn en moet je apart uitzoeken.
heeft een offerte gedaan voor installatie van een IP kiezer met GPRS backup van 1000 euro inclusief installatie.
Nu nog in GPRS investeren is niet echt verstandig. GPRS wordt enkel nog aangeboden omdat de apparatuur van providers voor 4G dat toevallig ondersteunt, maar het zou mij niet verbazen als GPRS geen lang leven is beschoren. Heb je geen modem met een UPS en failover?

Uit principe zou ik trouwens nooit 1000 euro uitgeven voor 5 euro aan hardware. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zit die installatie niet onder contract bij de alarmcentrale? Zo ja, is het dan niet aan de alarmcentrale om weer een werkende installatie te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 22:25
Ik vindt 1000 euro voor ip kiezer wel veel wat voor merk is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:59
Kijk eens naar Chiron Iris Touch (zoek op marktplaats, daar staan er een aantal), die doet wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:15
Huidige installatie is 15 jaar oud? Dan zijn kuren vanzelf te verwachten lijkt me. Puur bedrijfsmatig gezien, je investeert nu 1000 euro, schrijft 't af over 10 jaar, dan houd je 8,33 euro aan kosten per maand over. Lijkt me ook het probleem weer niet.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:53
RemcoV2 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:41:
De alarminstallatie op de zaak van mijn vriendin doet de laatste tijd vreemde dingen. Hij heeft al een paar keer doorgegeven aan de alarmcentrale dat hij niet was ingeschakeld terwijl hij wel was ingeschakeld met als gevolg dat medewerkers uit hun bed werden gebeld. Hij is ook afgegaan met sirene zonder dat daar enige aanleiding voor was, als je dat wel eens meegemaakt hebt weet je dat dat erg onprettig is.
De leverancier van de centrale zegt dat KPN de analoge lijnen bij de wijkcentrales overgezet heeft naar IP en dat analoge lijnen daardoor niet meer geschikt ziujn voor alarmcentrales en heeft een offerte gedaan voor installatie van een IP kiezer met GPRS backup van 1000 euro inclusief installatie.

Wat vinden jullie van dat verhaal? Volgens mij heeft KPN de backbone allang over IP, wat is er dan de laatste weken veranderd? Het ding werkt al vijftien jaar prima zo en nu zou het opeens een probleem zijn?

Graag jullie mening.
heb zelf in de beveilging gewerkt. Het lijkt wel of ie geen goede meldingen wegmeld naar de pac en als ie spontaan afgaat met sirene kan het zijn dat er een sabotage alarm is opgetreden of misschien dat de telefoonlijn is weggevallen. een wat oudere alarminstallatie kan gewoon werken met een voiplijn,maar dan moet er een modem voorzitten die voip levert en het modem op een ups aangesloten zitten. Maar kpn leverd nog steeds een keiharde analoge verbinding. En als je idd zekerheid wilt,dan zal ik zeker voor die ip kiezer met gprs backup gaan, die werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:53
Paddywacker schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:24:
Kijk eens naar Chiron Iris Touch (zoek op marktplaats, daar staan er een aantal), die doet wat jij wil.
Moet je wel weten hoe je hem instelt en zelf even een nieuwe prom aanvragen bij de pac.Niet echt handig voor een eindgebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoV2
Er is iemand langs geweest die het probleem heeft opgelost maar ik was er zelf niet bij.
Ik weet wel dat ze niet die kiezer hebben geïnstalleerd dus wat dan wel het probleem was??? Ik vond het al een vreemd verhaal vandaar ook mijn vraag hier. Ik zal ze morgen eens bellen en uitleg vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
GlowMouse schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:40:
[...]

Dat heeft niets te maken met de analoge lijn en moet je apart uitzoeken.

[...]

Nu nog in GPRS investeren is niet echt verstandig. GPRS wordt enkel nog aangeboden omdat de apparatuur van providers voor 4G dat toevallig ondersteunt, maar het zou mij niet verbazen als GPRS geen lang leven is beschoren.
Werken "slimme meters" die op afstand uit te lezen zijn ook niet met GPRS? Staat me iets van bij.. Lijkt me sterk dat de overheid toestaat dat GPRS verdwijnt als ze nou net het hele land vol met die krengen proberen te hangen.
Pagina: 1