Bitlocked schijven van oude naar nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Straks een geupgrade computer. Nieuw mobo en cpu.
De primaire ssd heeft geen bitlock die zal geen probleem geven hoogstens een nieuwe oemm licentie aanschaffen als ik pech heb.

Maar ik heb nog een bitlocked schijf en bitlocked ssd.

Die gaan vast niet standaard herkend worden vrees ik. Al wat gegoogled en wat engelse teksten gevonden maar die waren me niet duidelijk en te ingewikkeld.

Wat is de makkelijkste manier om ze werkend in de nieuwe te krijgen?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:36

Detmer

Professioneel prutser

Bitlocker deactiveren in de oude en opnieuw activeren in de nieuwe is het eerste wat in me opkomt.

Wellicht dat je met de sleutels een heel eind komt als je die invoert bij het nieuwe systeem, maar zover gaat mijn kennis niet.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ErikRo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:46:
Die gaan vast niet standaard herkend worden vrees ik. Al wat gegoogled en wat engelse teksten gevonden maar die waren me niet duidelijk en te ingewikkeld.
Geef eens wat quotes die niet helder zijn en ten minste een verwijzing naar die bronnen.

Wat ik zie is dat je een drive die met bitlocker is beveiligd eenvoudig kunt migreren. Zolang je het wachtwoord en/of de 48-karakter sleutel hebt.

• ErikRo
Het is toch niet zo simpel als je schijf in nieuwe computer stoppen en je ww ingeven?
Ik begreep dat je ww in de bios was vast gelegd en dus niet meer zou werken op je nieuwe comp maw je moet het eerst in je nieuwe bios zien te krijgen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ErikRo
Detmer schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:48:
Bitlocker deactiveren in de oude en opnieuw activeren in de nieuwe is het eerste wat in me opkomt.

Wellicht dat je met de sleutels een heel eind komt als je die invoert bij het nieuwe systeem, maar zover gaat mijn kennis niet.
Ook even aan gedacht maar als hij opnieuw wil encrypten dan is die wel even bezig met 4 tb was vorige iets van een paar dagen zoet

Verwijderd

ErikRo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:03:
Het is toch niet zo simpel als je schijf in nieuwe computer stoppen en je ww ingeven?
Ik begreep dat je ww in de bios was vast gelegd en dus niet meer zou werken op je nieuwe comp maw je moet het eerst in je nieuwe bios zien te krijgen.
Het is wel zo simpel. Als je het bitlocker password maar hebt.

Makkelijker nog is Bitlocker deactiveren voordat je ze uit de huidige PC haalt en weer activeren in de nieuwe. Heb je geen gezeik en ik weet niet of je oude/nieuwe PC TPM gebruikt maar dan heb je daar ook geen last mee.

Dat is het stukje "in je bios vastgelegd", niet bios, maar TPM, die er voor zorgt dat je dat niet elke keer hoeft in te voeren als je opstart.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2019 14:05 ]

• ErikRo
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:05:
[...]

Het is wel zo simpel. Als je het bitlocker password maar hebt.

Makkelijker nog is Bitlocker deactiveren voordat je ze uit de huidige PC haalt en weer activeren in de nieuwe. Heb je geen gezeik en ik weet niet of je oude/nieuwe PC TPM gebruikt maar dan heb je daar ook geen last mee.
Met deactiveren bedoel je ww ingeven hij is ontlocked en dan in nieuwe computer stoppen?
Of de encryptie verwijderen?

• ErikRo
Ok wat ik zo vind is dat bij data schijven geen probleem moet zijn. Ww is genoeg.
Bij bootdisken is het wel gedoe.

In beide gevallen kun je eventueel gedoe voorkomen door encryptie er af te halen. Schijf overzetten en encryptie er weer op zetten.

Ben er wel uit zo denk ik

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 16-10-2019 17:25 ]

Pagina: 1