Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieginator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 15:27
Beste,

Nadat ik het scherm van m'n Oneplus 5t voor de tweede keer kapot gedrukt heb ik mijn broekzak is het genoeg geweest. Het vervangen van een scherm is, voor iemand die dat niet dagelijks doet, een hele operatie met alle risico's van dien. Dat kapot drukken gaat uiteraard niet vanzelf, maar gebeurde beide keren met werk dat getypeerd kan worden als zijnde bouwwerkzaamheden.

Wat zoek je?
Ik zoek een telefoon dat stof dicht, hufterproof en waterdicht is. De telefoon moet kunnen, en daar mag dus ook geen enkele twijfel over zijn, bellen, berichten verzenden, browsen en navigeren. De telefoon moet met handschoenen te bedienen zijn en kan tegen een stoot.

Wat in het geheel niet belangrijk is, is de camera. Zolang ik een plaatje kan schieten van een voorwerp waarop leesbaar de maatvoering terug te vinden is, vindt ik het prima.

Wat is je budget?
Maximaal €1000 euro voor een telefoon

Waar wil het apparaat voor gaan gebruiken ......
Hij gaat gebruikt worden tijdens bouwwerkzaamheden waarbij het belangrijk is dat ik ten alle tijden bereikbaar ben voor klanten. De software moet dus simpelweg stabiel zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
  • Een telefoon van Sonim
  • Een telefoon van GETNORD
  • Een telefoon van RugGear

De telefoons van CAT vindt ik twijfelachtig. Op het internet, en ook op tweakers, lees ik veel klachten over vastlopers tijdens het gebruik en andere ongemakken. Aangezien ik bereikbaarheid en een stabiele telefoon erg belangrijk lijkt het me een gokje of je een goede telefoon treft of niet. Het gokje in combinatie met hardware en prijs geeft mij het gevoel dat er betere alternatieven zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is er misschien iemand met goede ervaringen met een telefoon die tegen een stootje kan?

Op mijn eerste OnePlus One heb ik na verloop van tijd Lineage OS geïnstalleerd. Klopt het dat Lineage OS niet voor iedere telefoon geschikt is? Is het bijvoorbeeld geschikt om op een Getnord the installeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Sieginator op 16-10-2019 13:28 . Reden: Toeving, RugGear ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 15:05
Stevigere toestellen zijn er wel. Maar misschien is het ook wel een goed idee om de telefoon anders te behandelen. Een losse houder aan de riem scheelt misschien veel meer dan een steviger toestel. Als het ding niet klem komt te zitten hoeft het namelijk ook niet zo sterk te zijn.
Bij de buren is nog een relevant artikel van een jaar geleden te vinden: https://nl.hardware.info/...ewTabHWI&utm_campaign=HWI

Addicted to silent computing

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Nu zie en lees ik dat wel vaker dat men een "bouwtelefoon" zoekt en daarvoor het budget omhoog gooit. Wat ik zelf vervolgens zie is dat die duurdere telefoon helemaal niet langer meegaat.

Ik geef tegenwoordig het advies, koop geen duurdere telefoon maar de goedkoopste die je kan vinden en accepteer dat die max een jaar, bijvoorbeeld, meegaat. Je kan voor 200 a 250 euro een prima telefoon vinden. Op die manier zit je niet zenuwachtig te doen dat je zorgvuldig uitgezochte dure telefoon die voldoet aan bijna al je wensen toch na een half jaar het begeeft.

In de bouw heeft het nu eenmaal meer te verduren. Koop een goedkope telefoon en vervang die gewoon wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieginator
@Crahsystor Dank voor reactie. Het artikel van de buren had ik gelezen maar heb hem er nog eens bij gepakt. Bij nader inzien is een van de Rugbear telefoons ook nog een optie. Zal hem iig toevoegen aan het lijstje.

Voor mij is een riem met de telefoon geen optie. Met enige regelmaat loop ik met voldoende apparatuur aan mijn werkkleding.

@Anoniem: 93986 Waarom gaat een degelijke bouwtelefoon in de praktijk niet langer mee als ik vragen mag? Is het de software of toch de bouwkwaliteit die ervoor zorgt dat er uiteindelijk een nieuwe gekocht moet worden?

[ Voor 1% gewijzigd door Sieginator op 16-10-2019 13:25 . Reden: woordkeuze ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-05 19:44
Mijn collega (is een handhaver op de bouwplaats) heeft een CAT telefoon en is er erg tevreden over. Maar ik snap dat dat voor jou geen optie is.

Anders een rugged case voor je smartphone? Eventueel in bookcase vorm voor extra bescherming van je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:09
Samsung Xcover heb je ook nog om nog een type telefoon op te noemen. Of is een normale telefoon in een 'rugged' of 'extreme' hoesje niet iets? Voor de doorgaande modellen telefoons heb je ook sterkte plastic covers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

@Sieger456 Uiteindelijk toch de bouwkwaliteit. Scherm krast net zo hard als eender welke telefoon. Zelfde geld voor dat kapot drukken van het scherm in je zak.

Ding is, op het moment dat je zo'n soort telefoon koopt dat je hem ook gaat behandelen als een telefoon die tegen een stootje kan. Met als effect dat je er simpelweg minder voorzichtig mee bent en uiteindelijk net zo snel stuk is las een telefoon die er niet voor is bedoelt maar waar je wel voorzichtig mee bent geweest.

Software was vroeger misschien een issue. Tegenwoordig al lang niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieginator
@Dacuuu Dank voor je reactie. Ik heb al verschillende hoesjes gebruikt maar uit ervaring kan ik inmiddels vaststellen dat bouwstof ongenadig is. Het stof wat tussen het hoesje en de telefoon in komt schuurt lang maar zeker de lak van te telefoon.

@Anoniem: 93986 Dank voor je reactie. Deels ben ik het met je eens. Het kapot drukken zal altijd een risico blijven maar rekening houden met de dikte van het scherm kan wel het risico verlagen.

Niet erg objectief, maar hier een screenchart van getnord.

Afbeeldingslocatie: https://getnord.com/img/screen_chart.png

Bron:https://www.getnord.com/uk

Verder ben ik eigenlijk altijd erg zuinig op telefoons, zonnebrillen, camera's, etc. en ik weet zeer zeker dat ook ik een rugged telefoon niet anders zal behandelen.

Persoonlijke wensen in combinatie met de reacties ben ik bij 1 telefoon blijven steken. De reactie van @Anoniem: 93986 eerder in dit topic heeft me doen zoeken in een categorie beneden de €500,-. Mijn keuze gaat op dit moment uit naar de Getnord LEO, prijs: €360,- . De telefoon is uitgerust met een scherm van 1,1 mm dik wat volgens dit artikel doet vermoeden dat het, in vergelijking tot de huidige telefoons, behoorlijk dik moet zijn.

Smartphones hadden tien jaar geleden volgens Corning een glaslaag van 1,1mm, dat is nu tussen 0,4 en 0,6mm.

Wat uit het artikel duidelijk wordt, en hierbij ook genoemd moet worden, is dat niet alleen de dikte van belang is maar ook met de samenstelling. Op de site van Corning kun je meer lezen en data opzoeken van de verschillende displays die vandaag de dag gebruikt worden.

Tot zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
Hoe druk je hem kapot als ik vragen mag?

Doe je hem misschien in de broekzak met het scherm naar buiten? Dat zie ik veel mensen doen namelijk. Dan gaat een goedgeplaatste tafelpunt of ander object elke telefoon slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieginator
Nee, altijd scherm naar binnen. Ik was een tijdje aan het werk en toen ik de tijd wilde checken zag ik t pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Niet relevant voor de vraag

[ Voor 90% gewijzigd door The Wizard op 19-10-2019 17:54 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-05 11:44
Knip
Wat heeft dit te maken met zijn vraag?

[ Voor 74% gewijzigd door The Wizard op 19-10-2019 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JeRyZ schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 02:04:
[...]

Wat heeft dit te maken met zijn vraag?
Waarschijnlijk net zoveel als dat een 'smartphone' iets te maken heeft met bereikbaar moeten zijn op een bouwlocatie.

Een simpele (oude) IP68 GSM voldoet ook wel en daar druk je 't scherm niet van stuk....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 21:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

De product: Nokia 800 Tough ook overwogen? Is nog een stuk goedkoper en voelde in elk geval degelijk aan. Heb 'm nog niet getest maar draait op KaiOS. Heb je in elk geval WhatsApp, je bent bereikbaar, 4G internet, VoLTE (als je abonnement en operator het ondersteunt) en een camera in een "tough" toestel.

[ Voor 0% gewijzigd door FooLsKi op 19-10-2019 02:23 . Reden: interpunctie... ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-05 11:44
wimmel_1 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 02:18:
[...]

Waarschijnlijk net zoveel als dat een 'smartphone' iets te maken heeft met bereikbaar moeten zijn heeft op een bouwlocatie.

Een simpele (oude) IP68 GSM voldoet ook wel en daar druk je 't scherm niet van stuk....
Nee, je stelt een gewetensvraag waarmee je suggereert dat hij met andere dingen bezig is dan zijn werk.

Ook hebben wij geen idee waarom hij bereikbaar moet zijn, of waarom een smartphone nodig is. Maar als ZZP'er is het inderdaad wel handig om een smartphone te hebben, en op die manier gelijk een agenda of iets dergelijks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-05 22:52
Ik had hetzelfde, mijn oplossing was een otterbox defender. Eventueel kan je de bijgeleverde houder gebruiken waardoor het scherm altijd naar binnen zit. Ik heb tot nu toe mijn scherm nooit meer kapot gehad en ik kan er letterlijk mee gooien. Had het hoesje voor mijn S4, Note3, S6, S10 en nooit meer mijn scherm hoeven vernieuwen. En daarvoor dat van mijn S4 4* per jaar (€200/260)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:14

Theo

moederbord

Blackview heeft ook een paar erg stevige telefoons. Het is een redelijk onbbekend Chinees merk, maar de BV9500 is ook zo'n stevige hufterproof telefoon. Zeker niet de lichtste telefoon op de markt, zeker niet de kleinste en zeker niet de hoogste screen to body ratio maar niet tuk te krijgen. En ze draaien clean Android.

En bij ome Ali is ie nog geen 250 euro.

Vriendin heeft al een paar jaar de BV6000 (de voorloper van de 9500), en deze is steviger en meer hufterproof van de CAT telefoons (die ze daarvoor had).

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kan je niet beter en duosim aanvragen en een goedkoop toestel gebruiken tijdens klussen en smartphone in de auto laten liggen? Dan kan je een stevig toestel tijdens werk gebruiken met de hoognodige functies en smartphone later voor de mail te checken, etc.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:44
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door The Wizard op 19-10-2019 17:55 ]

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
https://www.amazon.de/dp/...74713&sprefix=ule&sr=8-21

Hier in de festival wereld zijn we erg te spreken over de ulefone Armor serie. Ik heb afgelopen weel de nieuwe armor 3 besteld. Super snel, en voor mij handig, bijna een week zonder laden bij normaal gebruik. Super snelle en prettige telefoons. De 3 is mischien wat lomp en groot, vanwege de 10.0300 battery. De 6 en 6e zijn wat beschaafder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hier een goede ervaring met de Landrover telefoon.
https://landroverexplore.nl/explore-outdoor-phone
Doorgaans duurde het 2 weken voordat er bij de gebruikster van een normale telefoon een barst of deuk in het apparaat zit. Deze is na 3 maanden nog steeds heel.
En nee, we gaan niet in discussie hoe mensen met een telefoon moeten omgaan.

[aanvulling]
Hier voor een redelijk schappelijke prijs:
https://www.belsimpel.nl/land-rover-explore/zwart

[ Voor 14% gewijzigd door HerZon op 19-10-2019 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 07:45
Mijn ervaring is, dat als je het scherm richting je been doet en de achterkant deftig beschermt met een hoesje, het allemaal wel los loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Practics schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:35:
Mijn ervaring is, dat als je het scherm richting je been doet en de achterkant deftig beschermt met een hoesje, het allemaal wel los loopt.
Dit.

Scherm richting je been dragen in combinatie met een stevige case, zoals Otterbox, dan kan daar haast niks meer mee gebeuren.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 21:31
Je zou ook nog eerst een dbrand skin erom kunnen doen en dan een rugged hoesje en glazen plakplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
Knip
...

Mijn collega's die werken op de werf met behoorlijk zware stukken gebruiken een goedkoop toestel.
Ze zijn afgestapt van de werf-telefoons omdat die nauwelijks langer mee gingen, maar wel veel meer geld kosten.
Je zou ook kunnen overwegen om een heel klein simpel gsm toestel te gebruiken in je broekzak en de smartphone niet in je broekzak te nemen op de werf.
Geen idee of je operator een 2de sim kaart kan leveren.

[ Voor 89% gewijzigd door The Wizard op 19-10-2019 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:10
Zelf heb ik een CAT S61 - erg fijn toestel. Erg degelijk (ik ben niet erg voorzichtig met mijn telefoon) prima specs en leuke extra's. Nog geen issue's mee gehad, nu zo'n 4 maanden in gebruik. Hiervoor 14 maanden een CAT S41 in gebruik gehad waarvan op den duur de camera het voor gezien hield (strepen in foto's en video's) - verder ook een super degelijk toestel. Nooit "instabiel" geweest.

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Probleem is dat een telefoon met een groot gelamineerd multitouch scherm niet goed 'stevig' te maken is. Dat komt door dat er geen materiaal is dat zowel stevig is als goed multitouch werkt. Maar om dat de markt capacitief multitouch wil gaat er dan toch altijd weer zo'n scherm in, en dan probeert men het steviger te maken door er dikkere randen op te zetten en iets met de kieren en poorten en naden te doen, maar dat is dan vaak ook maar een halve oplossing.

Als je wil dat je telefoon van alles kan maar niet meteen stuk is heb je niet zo veel opties. Je komt eigenlijk bijna altijd terecht in de stijve multilayer cases waar je telewoon 2x zo groot van wordt. Dat werkt wel, maar handig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffeltje
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:56
Ik had hiervoor een CAT S60. Ik vond het een geweldig toestel, totdat de software na iets meer dan een jaar instabiel werd. Bovendien ging de batterij ook flink achteruit. Ik zou de CAT dus inderdaad niet aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Otterbox Defender case. Heb m'n telefoon wel eens uit een rijdende auto en van 2 hoog naar buiten gegooid (vraag me niet waarom) en dat heeft ie allemaal overleefd. Nou let ik er wel altijd op dat ik m'n telefoon met het scherm naar m'n been in m'n broekzak doe, dan komt eventuele druk of stoten tegen de achterkant waar de behuizing het dikste is. Als is tegenwoordig het grootste gevaar de hoek van m'n kantoorbureau...

Al is het idee van een hele goedkope telefoon (collega's hebben bv een Nokia met Android van 70,-) ook niet verkeerd. Voor de prijs van 1 rugged telefoon van 700,- kun je er 10 kopen van 70,-. Of voor je budget van 1000,- zelfs 14. Het duurt ff voor je 14 toestellen versleten hebt, zelfs op de bouw :P Voordeel hiervan is dat prijzen zakken en je voor dezelfde prijs altijd een relatief courant toestel kunt kopen zodat je niet met een verouderd toestel zit.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een oud collega had vanwege een soortgelijk probleem een CAT telefoon gekocht en daar brak bij de eerste de beste val op een betonnen vloer het scherm.

CAT zou ik lekker laten voor wat het is :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sieginator
@Blerp Een telefoon van ~ €1000 euro had gekund, maar dat moest het wel een verschrikkelijk fantastisch ding geweest zijn. En die heb ik in ieder geval niet kunnen vinden. Voor dat geld kun je inderdaad ook een kruiwagen vol goedkope mobieltjes kopen. Ik heb toch voor een mobiel gekozen waarvan ik hoop dat ik er heel wat jaren mee verder kan zonder switchen.

Ik wordt wel nieuwsgierig waarom je de telefoon uit een rijdende auto hebt gegooid 8)7

@BierfietsNL @Blerp Misschien is CAT ook wel niet zo'n rare telefoon. Ik vermoed dat de telefoon in relatie tot andere bouwtelefoon veel verkocht wordt, vanzelfsprekend hoor en lees je ook meer klachten. Toch werd ik niet erg opgewonden van de reviews op Tweakers van verschillende CAT telefoons. Komt bij, @Toffeltje en @Glashelder hebben ervaring :P

Keuze
Eerst ben ik gestart met het lezen van de reviews van Tweakers en die van de buren. Het lijkt erop dat veel rugged phones behoorlijk inleveren op hard- en/of software. Voor de hand liggend zijn de telefoons van CAT maar hebben niet de voorkeur en dus... verder zoeken. Al zoekende op het internet kwam ik steeds meer en meer Rugged phones tegen, hoewel ik van veel merken nog nooit gehoord had. De RugGear RG850 vond ik in eerste instantie geen gekke telefoon. De telefoon is ook opgenomen in een review van meerdere Rugged phones bij de buren. Het nadeel van deze telefoon is dat hij al een tijdje op de markt is en het glas van het display een vrij regulier model is en niet bijzonder dik.

De telefoons van Sonim hebben, ten opzichte van de Ruggear, veel meer het uiterlijk van een bouwtelefoon. Naast 3 jaar garantie zijn de telefoons wel stevig geprijsd. Toch zou ik liever hier mijn geld aan spenderen dan aan een CAT telefoon. Mede door de berichten hier ben ik verder gaan kijken of ik een vriendelijkere geprijsde telefoon kon vinden.

En die heb ik, denk ik, gevonden. Het merk Getnord, die het meest bekend is van de Lynx en de Onyx, heeft een telefoon die tussen de bouwtelefoon en de reguliere smartphone lijkt in te zitten. Met een redelijk vriendelijke prijs, opstaande rand om het display, dikker glas op display, en aardige hardware en software is het de Getnord LEO geworden. LEO staat voor Lomp En Onbenullig dus dat past wel bij mij dacht ik ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.getnord.com/img/leo/getnord_leo_all_sides.png

Bedankt voor de reacties!

Ik beloof niets, maar misschien is er binnenkort een review te lezen van de Getnord LEO op Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 20:41

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Is de Nokia 3310 niet wat? :P

Niet kapot te krijgen
Pagina: 1