Vraag

• Erwin P
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik zoek een?
Stoot, stof en waterbestendige smartphone.

Wat is je budget?
Geld.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

- Dagelijkse telefoon.
- Bellen, sms, whattsapp.
- Muziek afspelen.
- Navigatie software voor op de off-road motor (ook enkel GPS bereik) en de hele dag, zonder oplaadmogelijkheid.
- Meerdaagse outdoortochten zonder laad mogelijkheden.
- Werklicht, het zou dan ook fijn zijn om weer een vaste extra knop te hebben om het licht aan te zetten zonder aan het scherm te hoeven komen.
- Wat foto's schieten, ''selfiecamera'' gebruik ik nooit dus hoeft er ook niet op.

Wat heb je zelf al gevonden?

- S41 heb ik momenteel, maar krijgt toch wel heel veel mankementen. Accuduur en robuustheid waren acceptabel.
- X-Cover 4S, ik heb altijd tevreden geweest over de 3, op de accu capaciteit na.
- Ruggear RG655. Geen idee wat het is, kennen jullie het merk?
- Land Rover Explore. Lijkt een gaaf ding, wel nog weer wat logger dan de S41. Iemand ervaring hiermee?
- Suggesties open!

Welke vragen heb je hier nog over?
Eigenlijk is mijn vraag wat jullie kunnen aanraden voor outdoor/grof gebruik.

[ Voor 10% gewijzigd door Erwin P op 16-10-2019 10:22 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:37
Hoe grof is grof? Kan een gewone IP68 gecertificeerde smartfoon in een stevige hoes die aan de mil-spec voldoet voldoen (waarbij de hoes dus de valbescherming biedt)? Hiermee kun je gewoon een recent model kopen mits er hoesjes voor zijn, maar bijvoorbeeld de Samsung S10 is populair genoeg voor een lijst van "rugged smartphone cases". Overigens is de Otterbox Defender de eerste hoes die bij mij opkomt hiervoor.

Voor de echte rugged smartfoons zit je meestal met enigszins verouderde software vanwege allerlei certificeringstrajecten en omdat het een niche markt is, maar daar is ook wel wat te vinden. Je kunt dan het beste zoeken op "rugged smartphone 2019" en dan krijg je de nodige resultaten.

• Erwin P
Bij gewone smartphones heb ik toch een beetje mijn twijfel gezien het bijna allemaal glas rondom is. Ik ben bang dat een schok op de behuizing uit willekeurige richting alsnog snel een barst zou veroorzaken. Maar misschien is dat een beetje paranoia.

Kwa prestaties verwacht ik ook geen hedendaagse smartphone opzich. De hoofdprestaties zijn een goed lange accuduur.

Heb jij/iemand misschien aanraders voor een ''normale'' smartphone om goed in te pakken?
De eisen kwa lange uitgebreide accuduur blijven dan natuurlijk. Graag zou ik wel rond de 5 a 5,5' scherm max willen uitkomen. Mijn huidige telefoon (S41, 15 x 7,5 x 1,25) vind ik al aan de grote kant.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
GETNORD LYNX, of een CAT S31
(je hebt al een CAT 8)7 ), de rugged phones hebben vaak niet de meest recente android btw

[ Voor 28% gewijzigd door Tens op 16-10-2019 11:00 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:37
In de pricewatch kun je filteren op formaat, door nieuwe beeldschermverhoudingen en dunne bezels kom je anders uit dan voorheen met schermmaten. Ikzelf denk aan een Samsung S10e dan met 5,8 inch scherm zonder randen bijvoorbeeld die veel kleiner is dan je CAT S41. Zie vergelijking in de pricewatch:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1288436;986617/

• Erwin P
Ik heb vandaag aardig rondgekeken, maar veel verder dan de 3100 mAh van de S10e kom ik eigenlijk niet met normale smartphones, wat toch eigenlijk 1 van de hoofdeisen is. Met hoes kom ik ongeveer even groot uit als een rugged phone. Zij het wel met behalve de accu betere specs.

Mocht nog iemand een normale <6' met ca 5000 mAh weten dan hou ik me aanbevolen!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:00
Pagina: 1