Omdat mijn desktop pc op zolder staat en ik daar graag ook snel internet wil hebben, maak ik nu gebruik van powerline adapters om ook 'bedraad' internet te hebben boven. Echter, deze verbinding is niet stabiel. Hij valt vaak weg en ook de snelheid is niet om over naar huis te schrijven. Ik vermoed dat dit komt doordat de adapters op aparte groepen zitten.
Nu is het wel zo dat er al een netwerkkabel naar zolder getrokken is, dus zou ik die graag gebruiken om daar een WiFi-booster van Ziggo op aan te sluiten (deze is voor 1 euro p/m te huren, dus dat zijn de kosten niet). Op die manier hoop ik op zolder een goed WiFi signaal te krijgen, zodat mijn pc daar gebruik van kan maken.
Mijn pc heeft echter niet standaard WiFi aan boord, dus daar moet dan een kaartje/dongeltje voor komen. Ik heb mijn oog laten vallen op de pricewatch: Intel Wireless-AC 9260 (no vPro) omdat deze goedkoop is en goede snelheden lijkt te halen. Als bonus biedt het ook een Bluetooth 5 verbinding.
Nu heb hierover een aantal vragen, in de hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Nu is het wel zo dat er al een netwerkkabel naar zolder getrokken is, dus zou ik die graag gebruiken om daar een WiFi-booster van Ziggo op aan te sluiten (deze is voor 1 euro p/m te huren, dus dat zijn de kosten niet). Op die manier hoop ik op zolder een goed WiFi signaal te krijgen, zodat mijn pc daar gebruik van kan maken.
Mijn pc heeft echter niet standaard WiFi aan boord, dus daar moet dan een kaartje/dongeltje voor komen. Ik heb mijn oog laten vallen op de pricewatch: Intel Wireless-AC 9260 (no vPro) omdat deze goedkoop is en goede snelheden lijkt te halen. Als bonus biedt het ook een Bluetooth 5 verbinding.
Nu heb hierover een aantal vragen, in de hoop dat jullie mij kunnen helpen!
- Gaat de door mij gekozen adapter passen op mijn moederbord? Ik heb een pricewatch: MSI Z370-A PRO waar al een pricewatch: Samsung 970 EVO 1TB op een M.2 slot zit. Het is mij niet helemaal duidelijk of er dan nog ruimte is voor de adapter.
- Is de WiFi-booster van Ziggo goed genoeg om de volledige snelheid te kunnen benutten? Ik heb momenteel 500/40 down/up, maar wil dit misschien in de nabije toekomst naar 1000/50 upgraden.
- Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie of waar ik extra op moet letten? Of zijn er misschien andere oplossingen die beter zouden passen? Of betere componenten?