Batterij iPhone vervangen, zelf doen of een originele?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiterazer
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik gebruik een iPhone 7 en merk dat mijn batterijconditie met de huidige 79% ontoereikend is. Ik overweeg een reparatiesetje te kopen en hem zelf te vervangen tegen een aantrekkelijke prijs. Toch lees ik op Amazon commentaren over tegenvallende prestaties van de aftermarket batterijen. Is het wellicht slimmer om iets meer uit te geven en bij Apple een originele vervanging uit te laten voeren? Buiten de originele batterij krijg je dan natuurlijk ook weer een originele kwaliteit afdichting tegen vocht en stof.

Hoe zijn jullie ervaringen met aftermarket batterijen? Bij mijn vorige iPhone (5s) heb ik bij een winkeltje de batterij laten vervangen, en merkte dat deze veel sneller terugliep in capaciteit ten opzichte van de originele.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:01
Ik zou het bij Apple zelf laten doen. iOS 13 zal zelfs een melding geven als de batterij door een derde is vervangen.

Verder: je krijgt volgens mij ook nog garantie op je batterij als je hem door Apple laat vervangen. Dan kun je nog een jaartje vooruit tot je waarschijnlijk volgend jaar de meest innovatieve iPhone in jaren koopt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-06 16:31
Dennisweb schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 00:06:
iOS 13 zal zelfs een melding geven als de batterij door een derde is vervangen.
Dit was al het geval voor ios 13. Wat nieuw is in 13 is dat ios aangeeft dat er geen originele scherm in en Iphone(geen idee of het alle iphones betreft en hoelang melding blijft) zit.

[ Voor 9% gewijzigd door beezjeh op 16-10-2019 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Echt goede accu's zijn bijna niet te krijgen buiten apple om helaas.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 08:46
In de Apple Store kost batterijtje vervangen €55. En is het meestal binnen twee uur klaar.
Als ze om wat voor reden dan ook niet succesvol kunnen vervangen, krijg je dan en daar een vervangend exemplaar mee.
Die zekerheden heb je niet met een reparatiekit.
Maak er een leuk dagje uit van en laat het lekker Apple zelf doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Tartarus schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 00:12:
In de Apple Store kost batterijtje vervangen €55. En is het meestal binnen twee uur klaar.
Als ze om wat voor reden dan ook niet succesvol kunnen vervangen, krijg je dan en daar een vervangend exemplaar mee.
Die zekerheden heb je niet met een reparatiekit.
Maak er een leuk dagje uit van en laat het lekker Apple zelf doen.
Doen ze dat tegenwoordig meteen? Ik heb al eens gepoogd eentje te laten vervangen voor mijn moeder maar dat was vorig jaar toen ze de korting gaven en het 29 euro kostte dus wellicht daarom niet meteen klaar...

Voor de nu geldende 55 euro ging ik in ieder geval zeker niet kloten buiten Apple om!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
JB schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:08:
[...]

Doen ze dat tegenwoordig meteen? Ik heb al eens gepoogd eentje te laten vervangen voor mijn moeder maar dat was vorig jaar toen ze de korting gaven en het 29 euro kostte dus wellicht daarom niet meteen klaar...

Voor de nu geldende 55 euro ging ik in ieder geval zeker niet kloten buiten Apple om!
Laatste keer was maart 2018 dat ik ‘t liet doen.
Ik laat het in Haarlem doen. Doordeweeks is het daar rustig in vergelijking met A’dam en Den Haag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou het voor dat bedrag lekker door Apple laten doen. Een batterij is ook niet goedkoop en dan moet je de batterij zelf nog vervangen. Daarbij loop je ook nog eens het risico iets te slopen. Daarbij komt dat Apple en haar authorized serviceproviders de enige zijn die originele batterijen leveren. De rest levert ofwel namaak ofwel refurbished. Voor dat bedrag gewoon lekker voor origineel gaan, dan weet je dat het goed is en kun je als je niet tevreden bent terug.

Oja, alle telefoons zijn tegenwoordig gelijmd. Probeer dat maar eens los te krijgen als je niet de juiste tools hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whiterazer
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-12-2024
Weinig goeds gelezen hier over de aftermarket batterijen, dus ik ga voor een originele bij Apple! Rommel kopen voor de helft van het geld zonder garantie en de arbeid zelf doen klinkt niet zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

whiterazer schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:33:
Ik gebruik een iPhone 7 en merk dat mijn batterijconditie met de huidige 79% ontoereikend is. Ik overweeg een reparatiesetje te kopen en hem zelf te vervangen tegen een aantrekkelijke prijs. Toch lees ik op Amazon commentaren over tegenvallende prestaties van de aftermarket batterijen. Is het wellicht slimmer om iets meer uit te geven en bij Apple een originele vervanging uit te laten voeren? Buiten de originele batterij krijg je dan natuurlijk ook weer een originele kwaliteit afdichting tegen vocht en stof.

Hoe zijn jullie ervaringen met aftermarket batterijen? Bij mijn vorige iPhone (5s) heb ik bij een winkeltje de batterij laten vervangen, en merkte dat deze veel sneller terugliep in capaciteit ten opzichte van de originele.
Dat is je iPhone 7 nog wel waard die €55,- bij Apple org.
Er zijn goede aftermarket batterijen maar 90% is rommel. zonder garantie. batterij kan bol opzetten. slecht laden, vaak na week of 6-8. sommigen lezen je batterijconditie niet. kort om weet je niet wat je krijgt. reparatie bij Apple gebeurt door deskundig personeel, niet door Jopie/Ali op de hoek. waar vaak schilds vergeten worden of de framesticker niet vervangen- schroefjes op verkeerde plek etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snorky13
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-06-2020
Mijn 6S (3 jaar oud) heb ik zelf voorzien van nieuwe lightning aansluiting/3.5mm poort, was versleten/vuil. Met wat hulp van video's was het goed te doen. De batterij daarentegen is makkelijker te vervangen. Koop hiervoor een Iphone reparatie kitje (€25 eu met batterij). Maar zoals al gezegd, geen garantie meer op waterdichtheid en lastig om kwalitatief goede accu's te vinden. Als je er nog twee jaar mee wilt doen zou ik lekker naar de Apple store gaan, voor een jaar zou ik het zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:04
Verstandig om hier van tevoren naar te informeren. Veel mensen komen klagen als het kwaad al geschied is met imitatierommel. Voor dat geld zou ik altijd een originele halen bij Apple. Succes verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Zelf vervang ik aardig veel iPhone accu's en moet zeggen dat ik uitstekende accu's lever.

Heb er aardig lang naar moeten zoeken maar heb nu toch echt een betrouwbare importeur gevonden die ze mij kan leveren. Op de accu's staan ook de bedrijfsgegeven van de importeur en er zit een jaar garantie op de accu.

Er is veel troep te koop maar 55 euro voor een accu vervanging is belachelijk duur.
Ook bij een iPhone 7 is het binnen 5 minuten gepiept.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

bartijn2 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:51:
Zelf vervang ik aardig veel iPhone accu's en moet zeggen dat ik uitstekende accu's lever.

Heb er aardig lang naar moeten zoeken maar heb nu toch echt een betrouwbare importeur gevonden die ze mij kan leveren. Op de accu's staan ook de bedrijfsgegeven van de importeur en er zit een jaar garantie op de accu.

Er is veel troep te koop maar 55 euro voor een accu vervanging is belachelijk duur.
Wat kost die accu dan?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234

Ook benieuwd wat zo'n accu moet kosten en wat de arbeidskosten zijn. Maar ik zou voor 55 euro meteen afnemen bij Apple. Misschien kan het goedkoper, maar als het dan weer 2-3 jaar werkt, wil ik dat er prima voor betalen. Gezien er zoveel rotzooi is, wil ik niet op zulke bedragen besparen. Voor een paar euro extra koop je gewoon zekerheid.

Vooral het gegeven dat er veel rotzooi is op de markt doet mij niet overwegen een goedkoper, niet origineel alternatief te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
hoi1234 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:01:
[...]

Ook benieuwd wat zo'n accu moet kosten en wat de arbeidskosten zijn. Maar ik zou voor 55 euro meteen afnemen bij Apple. Misschien kan het goedkoper, maar als het dan weer 2-3 jaar werkt, wil ik dat er prima voor betalen. Gezien er zoveel rotzooi is, wil ik niet op zulke bedragen besparen. Voor een paar euro extra koop je gewoon zekerheid.

Vooral het gegeven dat er veel rotzooi is op de markt doet mij niet overwegen een goedkoper, niet origineel alternatief te kiezen.
Het zou best kunnen dat anderen zonder schade aan het scherm te veroorzaken, een batterijtje kunnen vervangen, maar ik heb al enkele keren gehoord en één keertje zelf meegemaakt dat de Apple Genius medewerker met een vervangend exemplaar kwam omdat de batterij vervangen niet was gelukt.
Als ik voor 55 euro alle risico’s kan indekken, dan zal ik dat zeker doen. Op een toestel van ruim 1000 euro ga ik niet proberen 3 tientjes te besparen, dat is imo niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

hoi1234 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:01:
[...]

Ook benieuwd wat zo'n accu moet kosten en wat de arbeidskosten zijn.
Ik reken €25 voor de accu inclusief montage, het is geen vetpot maar dat hoeft ook niet.
Het idee erachter is dan ook dat ik niet duur ben en uitstekende onderdelen heb, zodat je de volgende keer ook met je defecte scherm komt.
Tartarus schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:12:
[...]

Het zou best kunnen dat anderen zonder schade aan het scherm te veroorzaken, een batterijtje kunnen vervangen, maar ik heb al enkele keren gehoord en één keertje zelf meegemaakt dat de Apple Genius medewerker met een vervangend exemplaar kwam omdat de batterij vervangen niet was gelukt.
Als ik voor 55 euro alle risico’s kan indekken, dan zal ik dat zeker doen. Op een toestel van ruim 1000 euro ga ik niet proberen 3 tientjes te besparen, dat is imo niet logisch.
Schade aan het scherm heb je niet zomaar en daar komt bij dat wanneer (zakelijk) iemand je scherm stukmaakt deze gratis voor je hersteld. Dit is toch ook zo als je naar de garage gaat met je auto?
Als je nieuwe ruitenwissers wil en ze beuken per ongeluk je spiegel eraf dan herstellen ze dat toch ook zonder kosten te rekenen?

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
bartijn2 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:26:
Schade aan het scherm heb je niet zomaar en daar komt bij dat wanneer (zakelijk) iemand je scherm stukmaakt deze gratis voor je hersteld. Dit is toch ook zo als je naar de garage gaat met je auto?
Als je nieuwe ruitenwissers wil en ze beuken per ongeluk je spiegel eraf dan herstellen ze dat toch ook zonder kosten te rekenen?
Duidelijk. Ik doelde dan ook meer op het zelf vervangen van een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcPower
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-04 13:57
Ik heb persoonlijk nog een 6S die echt tergend traag was geworden door een namaak batterij die erin zat (blijkbaar throttled ios enorm als ie de conditie niet kan lezen). Nu een 2 maand eerder een vervangbatterij erin gezet van *knip*. En holy sh!t het ding werd er 5x sneller van! Oja draai nu op iOS 12.4 met Chimera JB.

Lijkt iets te veel op spam.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 12-11-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:43
Zou het bij Apple laten doen. Voor 55 euro kan je niet sukkelen. Ik heb het ook onlangs laten doen bij Apple en ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1274005

Ik zou het gewoon bij Apple laten doen. Ik hoef geen goedkope namaak batterij in mijn iPhone. Dan maar een paar tientjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

bartijn2 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:26:
[...]

[...]

Ik reken €25 voor de accu inclusief montage, het is geen vetpot maar dat hoeft ook niet.
Het idee erachter is dan ook dat ik niet duur ben en uitstekende onderdelen heb, zodat je de volgende keer ook met je defecte scherm komt.

[...]

En wat doe jij dan als je per ongeluk wat stuk maakt aan een telefoon?

Schrijf je dan je winst af en geef je een vervangend toestel of is het pech voor de klant?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:59

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Er was laatst nog een uitzending van de Rijdende Rechter over:

Een vrouw liet de accu van haar Samsung vervangen bij een ongeautoriseerde winkel. De man achter de toonbank gaf bij het innemen aan dat er een kans is dat het scherm barst bij het openmaken en dat hij in dat geval niet aansprakelijk is en het scherm ook niet kosteloos herstelt.

Je raadt het al: het scherm barstte inderdaad en mevrouw kreeg geen vervangend scherm.

De Rijdende Rechter oordeelde dat het afdoende is om een klant van te voren te wijzen op de risico's (hoe groot of klein die ook zijn) en stelde de winkelier in het gelijk. En dat zelfs nadat een deskundige nogal wat kritiek had op de wijze waarop de winkelier het toestel openmaakte (met een mesje); dat deed er niet aan af aldus de rechter.

[ Voor 0% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 11-11-2019 09:38 . Reden: d/t's ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Glashelder schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:12:
[...]

En wat doe jij dan als je per ongeluk wat stuk maakt aan een telefoon?

Schrijf je dan je winst af en geef je een vervangend toestel of is het pech voor de klant?
Uiteraard is dat mijn verlies, ik zorg dat het toestel of gerepareerd terug gaat.
Of een nieuw toestel inderdaad, mocht het niet te repareren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik reageer op een oud bericht, maar kun je dan ook aangeven wie de importeur is? Daar hebben we dan ook wat aan als tweaker.
Mensen die niet zelf de boel willen/kunnen vervangen kunnen nog altijd dan contact met jou opnemen. Eventueel tegen een goeie prijs verzenden is ook goed. In mijn geval gaat het om een iphone 5s batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:50
Ik gebruik gewoon batterijen van replacedirect is aftermarket zijn wel iets duurder 20€ voor een 5/6 model en volgens mij 27,50 voor een 7/7+

Ik gooi er zelf nog 5€ op en vraag 15€ voor montage. In sommige gevallen is het namelijk langer dan 5m werk ivm adhesive stickers die niet los willen.

3 jaar garantie op de accu en heb er inmiddels een kleine 200+ vervangen en 1 of 2x echt een slechte gehad.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

S023 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:18:
[...]

Ik reageer op een oud bericht, maar kun je dan ook aangeven wie de importeur is? Daar hebben we dan ook wat aan als tweaker.
Mensen die niet zelf de boel willen/kunnen vervangen kunnen nog altijd dan contact met jou opnemen. Eventueel tegen een goeie prijs verzenden is ook goed. In mijn geval gaat het om een iphone 5s batterij.
Wat wil je bereiken met dit bericht ?
Ik zou voor een 5s gewoon bij Aliexpress kijken. Voor een tientje ben je klaar, meer is een batterij niet waard voor zo’n oud toestel. Zoek bij ifixid.com voor een reparatiehandleiding. En pas goed op met openen, want de flexkabel voor TouchID zit nog vast. Je kunt je scherm maar stukje openen/lichten, dan moet je de kabel afkoppelen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 18:41
Absoluut door Apple zelf laten doen. De aftermarket batterijen zijn niet zo best. Ik heb spijt dat ik het bij een bedrijf heb laten doen en niet bij Apple zelf, want de batterij is amper beter dan mijn gedegradeerde Apple batterij. Het scheelde wel veel geld en tijd, omdat er geen Apple stores in het noorden zijn en officiële resellers zoals Amac het niet vervangen in de winkel zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door Belecthor op 04-07-2020 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 12:03
Je hebt ook nog AASPs.
Die werken met de officiële apple onderdelen, en zitten meestal onder de 55 euro dan die van apple.

Goedkoper, met behoud van garantie als je die nog zou hebben. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Haruhi op 04-07-2020 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Absoluut zelf doen. Batterij die ik heb vervangen gaat nu al langer mee dan de originele van Apple....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 07:31
epias schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:31:
Absoluut zelf doen. Batterij die ik heb vervangen gaat nu al langer mee dan de originele van Apple....
Dan denk ik dat je originele batterij niet goed geproduceerd was. Hoor nooit dat een neppe langer mee gaat dan een originele batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Hackus schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:06:
[...]

Wat wil je bereiken met dit bericht ?
Ik zou voor een 5s gewoon bij Aliexpress kijken. Voor een tientje ben je klaar, meer is een batterij niet waard voor zo’n oud toestel. Zoek bij ifixid.com voor een reparatiehandleiding. En pas goed op met openen, want de flexkabel voor TouchID zit nog vast. Je kunt je scherm maar stukje openen/lichten, dan moet je de kabel afkoppelen.
Slecht advies... Je leest toch nog eens dat er op AliExpress (en overigens ook eBay e.d.) gevaarlijk spul verkocht wordt. Ik zou het risico niet willen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hoi1234 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:38:
[...]

Slecht advies... Je leest toch nog eens dat er op AliExpress (en overigens ook eBay e.d.) gevaarlijk spul verkocht wordt. Ik zou het risico niet willen lopen.
Klets niet zo man.
Wat denk je waar de onderdelen van 99% van de online verkopers/reparatie boertjes vandaan komen?
verder hebben we het over een iPhone 5s, en er zijn veel goede aanbieders op AliEx.(oa Nohon)
Als je haast hebt, en het in Nederland wilt kopen. ben je voor €15,- ook klaar. batterij sticker is niet nodig. stukje dubbel klevend plakband voldoet ook.

Meer uitgeven voor een accu is de 5s niet waard

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 05-07-2020 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 188103

Zelf gedaan op 6s plus, 8 maanden geleden. Poepsimpel. Was een set met tools, fixeerstickers en schermstickers, 22 euro. Werkt nog steeds perfect, 98% capaciteit. De originele batterij stond op 84% en was helemaal niet meer betrouwbaar.
Een echte batterij killer is waze. Ik bedoel dan niet het leeglopen van de batterij, maar tijdens het gebruik van die app wordt mijn telefoon gloeiend heet, dit is echt niet goed voor een batterij. Sinds ik apple maps gebruik nooit meer last van gehad. Mede hierdoor is batterij nog steeds top.

Met een 7 en up zou ik twee keer nadenken. Kans is dat hij niet meer 100% waterdicht is door het zelf te doen + gezeur in ios over niet originele onderdelen.
Pagina: 1