Toon posts:

V7100 Pro op lagere resoluties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n eerste post; hoop dat deze vraag niet al eerder ter discussie stond.

M'n ASUS V7100 Pro/T werkt perfect op 1024x768x32, maar dingen gaan mis op lagere resoluties, zoals 800x600 en 640x480. Het beeld staat niet meer recht in het midden, en ziet er gewoon fout uit. M'n monitor herkent de resolutie dan ook niet, en zegt dat het een "Nieuwe Modus" is of zo.

Met de standaard VGA drivers werkt 640x480 dan weer wél, dus ik verdenk de drivers van dit probleem, maar zowel ASUS 12.90 als Detonator3 v12.41 lossen het op. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

pak in windows eens de plug & play monitor

en verander wat met de Hz

Verwijderd

Topicstarter
Dat deed 'm... voor Windows, in ieder geval. Bedankt. Lijkt erop dat ik afzonderlijk voor elke lagere resolutie de refresh rate handmatig moet instellen, is er een manier waarop Windows voor elke resolutie standaard 85 Hz neemt? Zou het aan m'n monitor-driver liggen? ('k Gebruik een Philips-driver, maar de Plug and Play Monitor driver verhielp het niet, dacht ik.)

Ook springt hij weer naar de verkeerde modus als ik Half-Life opstart... Wel opmerkelijk dat Starsiege het met OpenGL meteen goed doet op de lagere resoluties...?

Verwijderd

Dan geeft je videokaart een andere refreshrate door, dan bijvoorbeeld 100 of 85 Hz. en dan gaat het beeld flippen. Gewoon handmatig voor alle resoluties die je wel eens draait de refreshrate instellen, 85 of 100 Hz. is goed de rest overbodig, of je draait 1600 x 1200 dan is het vaak 75 Hz.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:20
Op dinsdag 31 juli 2001 15:41 schreef psuryadi het volgende:
Dat deed 'm... voor Windows, in ieder geval. Bedankt. Lijkt erop dat ik afzonderlijk voor elke lagere resolutie de refresh rate handmatig moet instellen, is er een manier waarop Windows voor elke resolutie standaard 85 Hz neemt? Zou het aan m'n monitor-driver liggen? ('k Gebruik een Philips-driver, maar de Plug and Play Monitor driver verhielp het niet, dacht ik.)

Ook springt hij weer naar de verkeerde modus als ik Half-Life opstart... Wel opmerkelijk dat Starsiege het met OpenGL meteen goed doet op de lagere resoluties...?
Ja, je moet alle frequenties handmatig in gaan stellen, zowel onder 16 als 32 bits kleur. Zoek anders eens naar HZTool. Dan kan je via dat programma de refreshrates vaststellen. Ik had daarna alleen problemen met het overclocken van de kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, Windows is nu in orde, maar zodra ik een spel opstart, gaat het beeld weer verkeerd. Moet ik ergens instellingen voor Direct3D/OpenGL wijzigen of zoiets?
Pagina: 1