Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squirtbird
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-01 11:33
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na bijna 5 jaar en de aanschaf van een 1440p-scherm is het tijd voor een nieuwe pc. Mijn wens is om hiermee op zo goed mogelijke instellingen te gamen. Ik kijk uit naar Red Dead Redemption 2 en Cyberpunk. Hoe mooier, hoe beter en hoe hogere FPS, hoe beter. Het doel is om de komende 5 jaar weer vooruit te kunnen op gamegebied, zonder een upgrade of overclocking[/u]. Er is dan wel een kindje bijgekomen in de tussentijd, maar als de kleine op bed lig, speel ik graag nog een spelletje:)

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 tot 1800

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig. Oude pc staat te koop.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik lees dat de 5700XT kaarten aan het klooien is met haar software. Misschien is het daarom verstandiger om voor de RTX te gaan? De 5700XT lijkt veel meer bang-for-buck, terwijl de RTX misschien toekomstbestendig is? Lastig! 8)7

Wat verwacht je van ons?
Ik heb de afgelopen weken eindeloos veel topics gelezen over pc-samenstellingen. Zelfs tot in bed toe ben ik erover aan het lezen. Ik denk dat mijn vriendin blij is als ik eindelijk een nieuwe pc heb gekocht :*) . Ook heb ik al 100x een mandje gevuld bij Azerty en Mindfactory. De Duitse webshop komt er steeds een stuk voordeliger uit dan Azerty. Heeft iemand ervaring met Mindfactory?

Ik heb ondertussen wel wat van opgestoken van al het computergelul, maar het zorgt er ook voor dat ik ga twijfelen. Iedereen zegt weer wat anders. Is een Ryzen 5 3600 genoeg voor de komende 5 jr of is het dan toch verstandiger om een 3700x te kopen vanwege de mindere cores en threads? De verwachte chipset van de PS5 lijkt immers op een 3700X te gaan lijken. Een 3600 in combi met een 2080 ti? Zorgt dat niet voor problemen?? Ik zoek eigenlijk de meest ideale samenstelling en vind dat lastig om zelf te bepalen.

Volstaat een 5700XT of dan toch beter de 2070Super of zelfs een 2080 (S of ti?)? Is een B450 moederbord genoeg of toch beter een 570? Is 16gb 3200mhz genoeg? Of 32gb 3000mhz nodig? Daarnaast wil ik graag voor het eerst zelf mijn pc bouwen, waardoor het prettig zou zijn dat het moederbord standaard een bios-update heeft. Ik zie veel adviezen van een paar trouwe Tweakers die er erg veel verstand van lijken te hebben. Ontzettend bedankt met het helpen oplossen van mijn dilemma's! _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Een topic lijkt me voldoende.

Dit topic is gesloten.