Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Alphyraz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:51
Hoi,

Hopelijk staat dit topic in de juiste categorie. Ik kon niets vinden wat beter aansloot dan deze.

Ik ben met een hobbyproject bezig om mijn jaloezieën te automatiseren. Aan de binnenkant zit een as die 270 graden gedraaid kan worden om de jaloezie te kantelen. Ik heb onlangs een servo gekocht en deze kan ik prima aansturen via een Raspberry Pi (stroom de 5V-aansluiting van de Pi). Deze kan echter maar 180 graden draaien en is voor het laatste stuk kantelen niet sterk genoeg. Ik overweeg daarom de deze servo te bestellen, omdat die 360 graden kan draaien. Hier heb ik echter een paar vragen over.

De documentatie van deze servo heb ik hier gevonden. Deze gaat echter over de niet-gemodificeerde versie die maar 120 graden draait. Zijn de werking en technische specificaties hiervan hetzelfde?

Dan heb ik natuurlijk een externe voeding nodig, want deze servo trekt meer stroom. Ik dacht hierbij aan deze adapter, omdat die 5V levert en dus geschikt zou moeten zijn voor de servo. Deze levert 2.4A en in de specificaties van de servo staat dat 'ie 2.5A trekt als ie op 6V vast komt te staan. Betekent dit dat die met 5V slechts 2,08A trekt (2,5A / 6V * 5V)? Want dan zou deze adapter goed moeten zijn denk ik.

Tot slot: de servo heeft drie ingangen (signaal, stroom en aarde). Signaal sluit ik natuurlijk op de Pi aan. Zou ik de connector van de adapter in dit geval eraf kunnen knippen en de draden vast kunnen solderen aan jumperwires die ik vervolgens in de stroom- en aardeaansluitingen steek van de servo? Of denk ik nu te simpel?

Het gaat om drie jaloezieën, dus ik heb drie motors nodig. Eventueel zou ik ook deze adapter nog kunnen kiezen omdat die genoeg vermogen zou moeten kunnen leveren voor alle drie de motors tegelijk op volle snelheid. Scheelt in aantal apparaten en in de prijs. Zou dat eventueel ook kunnen?

De reden dat ik dit met een adapter wil doen en niet met een voeding van bijvoorbeeld batterijen is omdat die (naar mijn weten) kunnen zakken in vermogen wanneer ze leeg raken en dat wil ik niet. Tevens wil ik liever gewoon een installatie die op netstroom werkt dan op batterijen voor installaties die niet zomaar verplaatsen.

Hebben jullie eventueel advies, tips of opmerkingen? Of zie ik het gewoon helemaal goed? :+