Nieuw koffiemachine, nieuw of gebruikt?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 11:17
Helaas heeft mijn Senseo het afgelopen week begeven. Ik ben nu dan ook op zoek naar een nieuw koffieapparaat. Echter, ben ik nu aan het twijfelen of ik niet zou overstappen naar een geheel nieuw apparaat. Oorspronkelijk was het idee om gewoon weer een Senseo te kopen, echter blijf ik koffie van bonen wel de beste koffie vinden. Ik ben nu dan ook langzaam aan gaan kijken aan bonenmachines, maar deze zijn dan ook direct weer een stuk duurder. Een alternatief zou zijn om een apparaat tweedehands aan te schaffen, echter weet ik niet of dat dit een verstandige keuze is als het op koffiemachines aankomt.

Ik zoek een?
Koffiemachine

Wat is je budget?
200 - 400e

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Koffie maken

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb onder meer de DeLonghi Magnifica S ECAM 22.110.B gevonden en de Philips 2200 LatteGo, maar ook een aantal gebruikte Siemens modellen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zit er vooral mee met de vraag of het verstandig is om zo'n apparaat gebruikt te kopen. Enerzijds weet je natuurlijk nooit wat je krijgt, maar tweedehands scheelt altijd wel ontzettend veel ten opzichte van de nieuwprijs.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tamunave
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-07 12:06
Koop gewoon de DeLonghi Magnifica S ECAM 22.110.B die staat voor 299€ bij Bol of Coolblue.
Super toestel waar je veeeeeeeele jaren geniet van zult hebben. (De voorloper heeft het hier meer dan 10j uitgehouden)

Ik ben iemand die vaak en graag 2dehands koopt, maar een koffietoestel, naaaah, je weet niet hoe goed of slecht hij onderhouden is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je kan ook een technivorm kopen met een losse maler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Tamunave schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:31:
Koop gewoon de DeLonghi Magnifica S ECAM 22.110.B die staat voor 299€ bij Bol of Coolblue.
Super toestel waar je veeeeeeeele jaren geniet van zult hebben. (De voorloper heeft het hier meer dan 10j uitgehouden)

Ik ben iemand die vaak en graag 2dehands koopt, maar een koffietoestel, naaaah, je weet niet hoe goed of slecht hij onderhouden is geweest.
Ben nu in gesprek met iemand waarbij het apparaat zelf nog een volledig jaar in de garantie zit. De vraag blijft wel nog altijd hoe goed hij onderhouden is. Dit zou dan gaan om een wat oudere Siemens, namelijk de EQ 6 S300, dus niet het plus model. Komt ook met de aankoopbon en dergelijke.
Ernemmer schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:41:
Je kan ook een technivorm kopen met een losse maler.
nah, ik drink in principe te weinig voor een kan, vandaar een apparaat waarmee ik precies een kop kan zetten mijn voorkeur krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48

Yucon

*broem*

Heb je wel eens een nespresso overwogen? Die zit precies tussen senseo en bonenmachines in, en de wat oudere zijn spotgoedkoop op marktplaats te krijgen. Het type uit de advertentie is mechanisch en slikt daarom ook probleemloos imitatiecups.

Deze is een tientje met wat gebruikssporen. Deze advertentie zag ik toevallig het eerste, en voor het dubbele heb je eentje in nette staat.

https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Dit is zo'n groot prijsverschil tov een nieuwe(re) bonenmachine dat het allicht het proberen waard is. Ik vind zelf de koffie stukken beter dan senseo. Als je geen kenner bent en dat ben je niet, want je hebt nu een senseo :P denk ik dat je moeilijk het verschil met bonenkoffie kunt proeven.

[ Voor 20% gewijzigd door Yucon op 15-10-2019 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:51
Een Nespresso is wel weer duurder in gebruik.
Ik zou voor de Delonghi van Tamunave gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 18:47
Nespresso: erg lekker maar als je relatief veel koffie drinkt erg prijzig.

DeLonghi: hier een jaar of 4 zonder problemen in gebruik. Prima koffie en alleen af en toe ontkalken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Bremsy schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:10:
Een Nespresso is wel weer duurder in gebruik.
Ik zou voor de Delonghi van Tamunave gaan.
Dat valt mee, laatste keer dat ik keek waren cupjes van een huismerk 13 ct/st.

Overigens ben ik zelf voorstander van water in de waterkoker opgieten met filter. Even makkelijk, zeker voor 1 kopje, en het smaakt heerlijk :9 Het is een veel versere smaak dan zo'n ouderwets doordruppelapparaat want dat water is net te koud. Maar dat terzijde

https://www.plus.nl/produ...rade-doos-24-stuks-255309

24 stuks voor 3.09. Voordat je dat met zo'n dure bonenmachine terugverdiend hebt ben je wel even verder.

[ Voor 15% gewijzigd door Yucon op 15-10-2019 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 18:47
Geen idee hoe dat tegenwoordig gaat maar de Nespresso machine die ik had gaf voorkeur aan Nespresso cupjes. Bij het gebruik van andere cupjes kwamen er vreemde geluiden uit het apparaat.

Geen idee of dat nu anders is maar ik kon niet echt wat anders dan de originele gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
@Yucon
Dat is bij mijn koffieconsumptie dan weer wel snel terug verdiend. 😀Daarnaast is aan de meeste volautomaten meer in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Bremsy schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:23:
@Yucon
Daarnaast is aan de meeste volautomaten meer in te stellen.
TS drinkt senseo :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Heb inderdaad nog even naar een Nespresso zitten kijken, maar ik zie 1001 verschillende soorten waarbij er nog steeds genoeg verhalen te lezen zijn dat niet alle cups worden geaccepteerd door het apparaat. Ook zijn die cups wat aan de dure kant voor regelmaat koffie gebruik.

Ik moet ook toegeven dat mijn ouders hebben aangeboden om nog mee te betalen als een verlaat verjaardagscadeau, vandaar dat ik eigenlijk neig om direct voor een bonenapparaat te gaan. Mijn ouders hebben er eentje en die koffie smaakt gewoon veel beter. Mijn plan was ook om ooit een bonenapparaat aan te schaffen, maar had dat eigenlijk voor ergens volgend jaar in de planning staan. Nu zij mee betalen wordt natuurlijk de vraag of ik nu dan eerst 80 euro wil uitgeven aan een apparaat wat ik mogelijk volgend jaar alsnog ga vervangen.

Ik ben zelf verder helemaal niet bekend met dat model van Delonghi, het werd aanbevolen bij de Makro, maarja dan is het natuurlijk wel een verkoop praatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
Ik ken mensen met een DeLonghi, die zijn zeer tevreden. De koffie die eruit komt is in elk geval prima (met hema-bonen).
Ikzelf heb een Philips Saeco. Prima koffie maar behoorlijk wat onderhoud.
Je kunt (wanneer je lid bent of iemand kent die lid is) op consumentenbond.nl gemakkelijk apparaten vergelijken.
In jou prijsklasse komt de Philips EP2220/10 er het beste uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Bremsy schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:26:
Ik ken mensen met een DeLonghi, die zijn zeer tevreden. De koffie die eruit komt is in elk geval prima (met hema-bonen).
Ikzelf heb een Philips Saeco. Prima koffie maar behoorlijk wat onderhoud.
Je kunt (wanneer je lid bent of iemand kent die lid is) op consumentenbond.nl gemakkelijk apparaten vergelijken.
In jou prijsklasse komt de Philips EP2220/10 er het beste uit.
Heb de Philips EP2220/10 gister mij de Makro gezien, maar vond de kwaliteit toch wel minder. Veelal plastic waar naar je zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
Tsja, het oog wil ook wat.
Mijn prioriteit is:
1. smaak koffie
2. hoeveelheid onderhoud (dat valt nu tegen)
3. prijs/kwaliteit (hoe lang gaat het apparaat mee?)
4. is-ie mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Raxious schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:54:
Heb inderdaad nog even naar een Nespresso zitten kijken, maar ik zie 1001 verschillende soorten waarbij er nog steeds genoeg verhalen te lezen zijn dat niet alle cups worden geaccepteerd door het apparaat. Ook zijn die cups wat aan de dure kant voor regelmaat koffie gebruik.
....
Duur?: ja en nee. Ja: eigen merk Nespresso zijn duur (maar ook erg lekker) net als illy _/-\o_ cups. Nee: huismerken van lidl, AH, Hema en aldi zijn goedkoopste en redelijk koffie (€0.25-0.18 per cup).
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/8/4/1/9200000110451484.jpg

"niet alle cups worden geaccepteerd door het apparaat." 100% onzin*.

* maar het is wel zo ene cups zijn beter voor de machine dan andere, is ook niet 100% bewezen. voorbeeld: Nespresso machine prik 3 naaldje in de cups, en door die naald wordt heet water gepompt. Bij aluminum cups hoeft de machine minder hard te prikken dan bij (goedkopere) harde plastic cups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
maar eens ff een accountje aangemaakt bij de consumentenbond (7 dagen trial :) )

Zie dat de Philips 2220/10 wel pas sinds dit jaar verkrijgbaar is en over het algemeen best aardig scoort (8,4), ten opzichte van de Delonghi welke uit 2010 komt en een score heeft van 7,6. Daarbij geld wel dat sommige onderdelen niet beoordeelt zijn bij de Delonghi omdat deze al wat ouder is. Kwa prijs zijn ze hetzelfde.

Twijfel ook nog steeds of tweedehands geen optie is, alhoewel dat zoals al is aangegeven wel mogelijke risico's met zich mee brengt.

Is nog een behoorlijk lastige keuze :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
Hier in v&a loopt iemand rond die Jura reviseert en aanbiedt. Dat kan je ook overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
418O2 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:04:
Hier in v&a loopt iemand rond die Jura reviseert en aanbiedt. Dat kan je ook overwegen
Wat ik begrepen heb is dat je die Jura modelen 1x per jaar moet opsturen voor onderhoud.

Ik neig momenteel dus meer naar de Philips of Delonghi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
Raxious schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:08:
[...]

Wat ik begrepen heb is dat je die Jura modelen 1x per jaar moet opsturen voor onderhoud.

Volgens mij is dat een beetje overdreven vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Techivorm of moccamaster apparaat kun je met gemak een of twee bakjes mee zetten.
Is toch het ultieme filterapparaat. Eenvoudig en niet duur per bakje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:29
icegodd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:56:
[...]

Duur?: ja en nee. Ja: eigen merk Nespresso zijn duur (maar ook erg lekker) net als illy _/-\o_ cups. Nee: huismerken van lidl, AH, Hema en aldi zijn goedkoopste en redelijk koffie (€0.25-0.18 per cup).
[Afbeelding]

"niet alle cups worden geaccepteerd door het apparaat." 100% onzin*.

* maar het is wel zo ene cups zijn beter voor de machine dan andere, is ook niet 100% bewezen. voorbeeld: Nespresso machine prik 3 naaldje in de cups, en door die naald wordt heet water gepompt. Bij aluminum cups hoeft de machine minder hard te prikken dan bij (goedkopere) harde plastic cups.
ondertussen erg milieu onvriendelijk, het idee om zoveel energie te verkwisten in het produceren van aluminium voor.... koffie. Het zou anno 2019 verboden moeten worden. We moeten miljarden steken in CO2 reductie en aan de andere kant worden dit soort wegwerpcups gemaakt om ons bakkie leut iets lekkerder te maken

2 weken geleden nog een bauxiet afgraving gezien, 1 dikke bruine bende

Bah, graag verbieden die aluminium cups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Onzin.

Houd een x aantal koppen aan en je bent klaar. Dan heb je voor een paar honderd euro een apparaat waar een stuk betere koffie uit komt zetten als een Saeco of DeLonghi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:32:
[...]

Onzin.

Houd een x aantal koppen aan en je bent klaar. Dan heb je voor een paar honderd euro een apparaat waar een stuk betere koffie uit komt zetten als een Saeco of DeLonghi.
Dat kan, maar dan betaal je alsnog 350e voor een apparaat van 13 jaar oud en ruim 35k gezette kopjes koffie op de teller.Dan ga ik liever voor die Siemens waar nog gewoon een jaar garantie op zit voor 400e. Desondanks weet ik wel dat die Jura idd topkwaliteit is.

Ik ga morgen sowieso weer even naar de Makro om daar naar wat modellen te kijken en ook nog even goed nadenken over die tweedehands Siemens.Model is als het goed is een EQ 6 S300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Raxious Waarom pak je nu die machine eruit en niet de andere? Zo te lezen heb je je keuze al gemaakt en zoek je alleen nog maar bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:57:
@Raxious Waarom pak je nu die machine eruit en niet de andere? Zo te lezen heb je je keuze al gemaakt en zoek je alleen nog maar bevestiging.
Welke andere doel je op?

Wat betreft mijn keuze, nee ik ben er nog niet over uit. Op dit moment zijn er 3 modellen waar ik uit twijfel:

- Delonghi
- Philips
- Siemens (tweedehands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
De andere advertentie betreft de A1, welke maar 1 kopje per keer kan zetten, onhandig als ik familie/vrienden over de vloer krijg wat met enige regelmaat gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 08:39
Raxious schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:00:
maar eens ff een accountje aangemaakt bij de consumentenbond (7 dagen trial :) )

Zie dat de Philips 2220/10 wel pas sinds dit jaar verkrijgbaar is en over het algemeen best aardig scoort (8,4), ten opzichte van de Delonghi welke uit 2010 komt en een score heeft van 7,6. Daarbij geld wel dat sommige onderdelen niet beoordeelt zijn bij de Delonghi omdat deze al wat ouder is. Kwa prijs zijn ze hetzelfde.

Twijfel ook nog steeds of tweedehands geen optie is, alhoewel dat zoals al is aangegeven wel mogelijke risico's met zich mee brengt.

Is nog een behoorlijk lastige keuze :')
Ik heb sinds een maand of 3 die Philips 2220 en ik ben fan. Heerlijke koffie, maalgraad en hoeveelheid per kopje in te stellen, melkopschuimer doet het prima. Onderhoud valt enorm mee, eens in de week de zetgroep met water afspoelen (2 minuten werk, al moet je hem wel aan de lucht laten drogen) en eens in de 3 maand ofzo reinigen met een tabletje en 3 onderdelen van wat olie voorzien. Heb ik bij mijn vorige Philips overigens nooit gedaan en die ging 10 jaar mee.

Ik heb dezelfde afweging als jij toen gemaakt, alle merken langsgeweest, tweedehands overwogen en uiteindelijk erg blij met de keuze die ik heb gemaakt. Enorme aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Grote kans dat het hier toch die van Delonghi gaat worden. Nieuw voor 240e dus dan is het nog een verschil van 60e met de Philips. Nog even goed naar beide gekeken in de winkel en moet toch wel zeggen dat de Philips ontzettend plastic aanvoelt. Ondanks dat ik het display toch veel mooier vind dan de knopjes op de Delonghi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 18:10
[...]

één keer per drie jaar. en dat kost dan 299 euro.
Weet je trouwens hoe goor en ranzig een apparaat is na een maand gebruik? en dan om de drie jaar laten schoonmaken? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu van een Senseo afkomt, dan is zo'n beetje alles een "hele verbetering". Wij hebben nu al een paar jaar een Krups bonenmachine. Doet het perfect en is al niet te vergelijken met de Senseo. Als deze de geest geeft koop ik gewoon weer een iets betere, een Saeco ofzo.

Toen ik voor het eerst bonen ging halen voor onze nieuwe machine, vroeg de verkoper wat voor koffie we normaal dronken. Toen ik "Senseo" zei, wist hij niet wat hij me moest adviseren. "Dat is geen koffie. Maakt niet uit wat je dan kiest, want alles wat ik hier heb is vele malen beter."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:44
[...]

Ik heb zelf een Jura Impressa S95 in mijn bezit voor ongeveer een jaar of 5, deze destijds ook als 2e hands gekocht (daarvoor bij bedrijven gebruikt).

Heb hem vorig jaar voor het eerst weg moeten brengen voor een onderhoudsbeurt nadat er een storing was die ik zelf niet kon oplossen.

Daarvoor gewoon de ontkalk en reinigsprogramma's met tabletten die de machine zelf aangeeft aangehouden en nooit een specifieke onderhoudsbeurt gegeven.

Ben zeer tevreden over de Jura! 8) _/-\o_ En wil eigenlijk nooit wat anders meer.
Al neig ik ernaar om hem eens te vervangen voor een nieuwer model Jura. Gewoon omdat het kan ,of omdat een nieuw model misschien iets stiller is. >:) :9~

2e hands / gereviseerd is prima bij Jura, het grote voordeel is dat je bijna elk onderdeel nu nog kunt kopen. :*)

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22

Cyphax

Moderator LNX
418O2 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:04:
Ik heb een paar maanden terug zo'n geriviseerde F50 overgenomen van iemand. Tot dat moment had ik ook een senseo. Nu baal ik als ik bij iemand kom die een senseo heeft. :+
Het zal best iets meer kosten omdat ie periodiek gereinigd en ontkalkt moet worden maar ik vermoed dat zo'n ding het een stuk langer uit gaat houden dan welke senseo ook en je moet ook niet teveel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Long story short: ik heb geen ander keukenapparaat waar ik zo veel plezier heb en ik heb er geen seconde spijt van gehad. Imho een goed idee.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:34:
Als je nu van een Senseo afkomt, dan is zo'n beetje alles een "hele verbetering". Wij hebben nu al een paar jaar een Krups bonenmachine. Doet het perfect en is al niet te vergelijken met de Senseo. Als deze de geest geeft koop ik gewoon weer een iets betere, een Saeco ofzo.

Toen ik voor het eerst bonen ging halen voor onze nieuwe machine, vroeg de verkoper wat voor koffie we normaal dronken. Toen ik "Senseo" zei, wist hij niet wat hij me moest adviseren. "Dat is geen koffie. Maakt niet uit wat je dan kiest, want alles wat ik hier heb is vele malen beter."
Haha ja dat sowieso, mijn ouders hebben sinds een paar jaar op bonen en wanneer ik daar ben hoef ik ook echt niks anders, ook al zetten mijn ouders vaak een kan koffie.

Zoals aangegeven is het idee nu om wss volgende week de Delonghi Magnifica S te halen:
pricewatch: DeLonghi Magnifica S ECAM 22.110.B Zwart

Blijf hem best lelijk vinden, maar voor de prijs is het een leuk instap model (ouders betalen de heflt). Ook dat laatste is toch eigenlijk de reden dat ik dan ook niet direct voor een apparaat van 500+ euro wil gaan. Ik kan dan over een jaar ofzo ook nog altijd verder gaan kijken naar een apparaat wat meer kan.

Was de Senseo volgend jaar kapot gegaan was het geen ramp geweest, dan had ik namelijk ook het budget gehad om meer uit te geven, helaas is dat op dit moment niet het geval. Wat ik zo lees over deze Delonghi is die ook verder prima, en zoals we allemaal al weten is de stap van Senseo naar welk bonen apparaat dan ook al een verbetering ^^'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:06

dragonhaertt

@_'.'

Raxious schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:52:
[...]

Haha ja dat sowieso, mijn ouders hebben een paar jaar op bonen en wanneer ik daar ben hoef ik ook echt niks anders, ook al zetten mijn ouders vaak een kan koffie.

Zoals aangegeven is het idee nu om wss volgende week de Delonghi Magnifica S te halen:

Blijf hem best lelijk vinden, maar voor de prijs is het een leuk instap model (ouders betalen de heflt). Ook dat laatste is toch eigenlijk de reden dat ik dan ook niet direct voor een apparaat van 500+ euro wil gaan. Ik kan dan over een jaar ofzo ook nog altijd verder gaan kijken naar een apparaat wat meer kan.

Was de Senseo volgend jaar kapot gegaan was het geen ramp geweest, dan had ik namelijk ook het budget gehad om meer uit te geven, helaas is dat op dit moment niet het geval. Wat ik zo lees over deze Delonghi is die ook verder prima, en zoals we allemaal al weten is de stap van Senseo naar welk bonen apparaat dan ook al een verbetering ^^'
Offtopic, maar vanaf morgen zijn er weer BTW korting dagen bij Mediamarkt. Misschien handig om tijdens deze actie te kijken of dit apparaat er ook onder valt.
Media Markt BTW-actie 2019 NL | 17 t/m 20 oktober

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
dragonhaertt schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:55:
[...]

Offtopic, maar vanaf morgen zijn er weer BTW korting dagen bij Mediamarkt. Misschien handig om tijdens deze actie te kijken of dit apparaat er ook onder valt.
Media Markt BTW-actie 2019 NL | 17 t/m 20 oktober
Thanks, had het inderdaad gezien. Geloof alleen niet dat koffiezetapparaten er onder vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:40

WCA

Raxious schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:52:
[...]

Haha ja dat sowieso, mijn ouders hebben sinds een paar jaar op bonen en wanneer ik daar ben hoef ik ook echt niks anders, ook al zetten mijn ouders vaak een kan koffie.

Wij hebben die machine, die doet het verder prima en er komt ook prima koffie uit. Stop er wel arabica in want robusta raakt ie van verstopt lijkt het. (werd ook sterk afgeraden door de verkoper)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
WCA schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:03:
[...]

Wij hebben die machine, die doet het verder prima en er komt ook prima koffie uit. Stop er wel arabica in want robusta raakt ie van verstopt lijkt het. (werd ook sterk afgeraden door de verkoper)
oh dat is wel een hele goeie. Veel van de smaken die ik heb gezien zijn echter een mix van Arabica en Robusta. Maakt dat dan veel uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:40

WCA

Raxious schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:09:
[...]

oh dat is wel een hele goeie. Veel van de smaken die ik heb gezien zijn echter een mix van Arabica en Robusta. Maakt dat dan veel uit?
Volgens mij kan het weinig kwaad als je een keer zo'n zak gebruikt, en je moet hoe dan ook het apparaat regelmatig even schoonmaken van binnen. Wij hebben het op aanraden van de verkoper gewoon altijd vermeden. (Die verkocht deze machine veel, en nummer 1 oorzaak van defecten bij een retour, bleek het gebruik van te vettige bonen te zijn)

Onze vorige machine is 10 jaar meegegaan op alleen arabica. (ook een delonghi, zelfde klasse ongeveer). Deze is inmiddels ook al wel een jaar of 4 oud denk ik, en doet het perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door WCA op 16-10-2019 16:17 ]

Share and Enjoy!

Pagina: 1