Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-09 14:18
Hoi,

Als ik mijn PC wil opstarten krijg ik geen beeld. De PC start wel op en alle lampjes gaan wel branden, videokaart brand (GTX1070), Fan gaat wel draaien. Echter gaan mijn toetsenbord(verlicht), muis(verlicht) en beeldscherm dus niet aan. Deze krijgen geen signaal. Na talloze resets vliegt hij af en toe toch ineens aan. Ben nu dus snel even wat backups aan het maken, maar kan ik ergens uit lezen waar het mee te maken heeft? Ik durf de pc nu namelijk niet uit te zetten.

Gr. Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Kijk of je dit Windows tooltje kunt vinden: Betrouwbaarheidsanalyse:
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Beveiliging en onderhoud\Betrouwbaarheidscontrole
Mss dat je daar conclusies uit kunt trekken.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:30
Welk merk en type onderdelen zitten er buiten de nu bekende videokaart in het systeem?

Welke monitor en hoe aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-09 19:35
Verlichte muis en toetsenbord lijkt me een probleem met de USB poorten die geen power leveren. Gebruik je de USB poorten die op hetzelfde paneel zitten als de (HDMI?) aansluiting van je beeldscherm? Dan zit misschien het stroomkabeltje naar dat paneel los.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Dit is wat er in zit :-)

Ik gebruik de USB poorten op het moederbord voor de muis en toetsenbord. Voor het beeldscherm Dell Ultrasharp U3415W 21:9 Ultrawide monitor sluit ik aan met dvi (geen hdmi in ieder geval)

1 Intel Core i5-6600 Boxed
1 Gigabyte GA-B150-HD3P
1 Geforce GTX 1070 FTW
1 WD Blue WD10EZEX, 1TB
1 NZXT S340 Zwart
1 Arctic Freezer i32
1 CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)
1 Steelseries Qck
1 Kingston HyperX Fury black HX421C14FB2K2/16
1 Corsair CX550M
1 Samsung 750 EVO (retail) 250GB

[ Voor 4% gewijzigd door timster82 op 16-10-2019 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Waarom sluit je de monitor op DVI aan? Neem HDMI of DP.

Je monitor heeft geen DVI ingang dus graag even uitleggen hoe je dat aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Sorry ik bedoel DP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 14:13
Klinkt als een voeding die langzaam aan het doodgaan is. Dat het systeem nu goed werkt is in ieder geval een aanwijzing dat de overige hardware zonder problemen werkt. Bij een defecte voeding komen dit soort problemen geregeld voor, vooral bij een 'cold' boot.

[ Voor 70% gewijzigd door NotSoSteady op 16-10-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Oké, is dit nog ergens mee te testen? Beetje zonde om een nieuwe voeding te kopen terwijl ik het misschien niet zeker weet ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
"Beetje zonde om een nieuwe voeding te kopen terwijl ik het misschien niet zeker weet ;-)"

Je kunt altijd een voeding via het internet bestellen en testen of dat je probleem oplost. Omdat je "koopt op afstand" heb je immers altijd het recht om je aankoop binnen 14 dagen zonder opgave van reden te retourneren.
Neem dan wel een betrouwbare leverancier zodat het ook soepel afgehandeld wordt.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 20:43
Veng7 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:18:
Kijk of je dit Windows tooltje kunt vinden: Betrouwbaarheidsanalyse:
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Beveiliging en onderhoud\Betrouwbaarheidscontrole
Mss dat je daar conclusies uit kunt trekken.
Werkt meestal niet helaas.
Je kunt altijd een voeding via het internet bestellen en testen of dat je probleem oplost. Omdat je "koopt op afstand" heb je immers altijd het recht om je aankoop binnen 14 dagen zonder opgave van reden te retourneren.
Neem dan wel een betrouwbare leverancier zodat het ook soepel afgehandeld wordt.
Dat is misbruik maken van het retourrecht, lijkt me niet handig om dat te promoten. Daarnaast geld het niet voor computerapparatuur zodra de verpakking/verzegeling is open geweest.

Ontopic:
@timster82 Is het alleen met opstarten? Of heb je ook soms een instant shutdown met bijvoorbeeld gamen?

Hoor je ook piepjes bij het opstarten? ( als hij dan geen beeld geeft )

[ Voor 6% gewijzigd door corporalnl op 17-10-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tip: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ik zou beginnen met de videokaart eruit halen en de PC starten met onboard video. Levert dat beeld op?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
corporalnl schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

Werkt meestal niet helaas.

[...]

Dat is misbruik maken van het retourrecht, lijkt me niet handig om dat te promoten. Daarnaast geld het niet voor computerapparatuur zodra de verpakking/verzegeling is open geweest.

Ontopic:
@timster82 Is het alleen met opstarten? Of heb je ook soms een instant shutdown met bijvoorbeeld gamen?

Hoor je ook piepjes bij het opstarten? ( als hij dan geen beeld geeft )
Het is alleen met opstarten. Heb hem 2 dagen aan laten staan zonder dat hij uitging. Kwam ook wel uit de slaapstand. Verder niks geen piepjes. Je hoort de pc ook gewoon opstarten zoals normaal alleen geen beeld en geen toetsenbord die aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
MadMarky schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:40:
Tip: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ik zou beginnen met de videokaart eruit halen en de PC starten met onboard video. Levert dat beeld op?
Zelfde verhaal helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Als je de mogelijkheid hebt de voeding icm een ander systeem te testen dan zou dat mooi zijn. Verschijnt hetzelfde probleem dan is het de voeding, gaat dat systeem wel aan dan verdenk ik je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 14:13
timster82 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 07:38:
Oké, is dit nog ergens mee te testen? Beetje zonde om een nieuwe voeding te kopen terwijl ik het misschien niet zeker weet ;-)
Ja, met een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Ligt idd aan de voeding. Ga ik een ander voor kopen. Thanx!
Pagina: 1