Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:53
Ik zit met de volgende rariteit; ik zie diverse artifacts op mijn nieuwste monitor; pricewatch: LG UltraGear 34GK950G Zwart . Ze zitten 'vast' aan het element waar ze optreden. Bijvoorbeeld bij één letter van één woord. Verplaats je de pagina dan verplaatst het groene stipje vrolijk mee.

Het zijn geen dode pixels want ze zitten bijvoorbeeld bij een specifieke letter en bewegen mee wanneer je de pagina verplaatst.

Ik heb een scherm met dezelfde resolutie aangesloten als tweede monitor en daar treed dit probleem niet op. Sterker nog, indien ik een venster verplaats naar de andere monitor dan zijn de artifacts direct verdwenen.

Ik heb de (factory) overclock van de monitor naar 120 Hz uitgezet en het leek even weg, maar vandaag zijn ze er weer. Het aan en uitzetten van het scherm lijkt het weer even op te lossen.

Iemand hier bekend mee?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Klinkt als een problaam in je GPU i.p.v. de monitor, wat zijn de specs van de rest van je systeem?
Driver versies zouden daarbij ook wel eens handig kunnen zijn.

Zelf ooit een HD5870 gehad die veel, HEEL veel artifacts gaf, groene pixels ook, bij stock clocks, toen ik die een OC gaf was alles in orde. Uiteraard was de kaart eigenlijk praktisch DOA maar heb hem toch gehouden omdat hij onder OC gewoon perfect werkte, met als bonus een kleine prestatiewinst.

Het lag daarbij kennelijk aan de 2d/desktop rendering, op de base clock speed (was toen 200mhz ofzo) wilde hij gewoon niet fatsoenlijk renderen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bayatsog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-03 08:00
Kan zijn dat je Overdrive Settings niet goed staat, dat je hierdoor RTC Overshoot hebt op je monitor.

Lees 'Overdrive settings' in onderstaande artikel
https://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_34gk950g.htm

TLDR; Gebruik de 'Fast' OD-setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-07 17:46
Kun je er een foto van maken?
klinkt nl. meer als chroma subsampling 4:2:2 dan smearing of memory artifacts.

Hoe zijn je kleurinstellingen? Wat voor GPU heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
bayatsog schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:09:
Kan zijn dat je Overdrive Settings niet goed staat, dat je hierdoor RTC Overshoot hebt op je monitor.

Lees 'Overdrive settings' in onderstaande artikel
https://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_34gk950g.htm

TLDR; Gebruik de 'Fast' OD-setting.
Hij staat standaard, heb de andere 3 settings ook getest inclusief off maar dat loste het niet op. Andere gamma deed ook niets helaas.
GromuhlDjun schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:57:
Kun je er een foto van maken?
klinkt nl. meer als chroma subsampling 4:2:2 dan smearing of memory artifacts.

Hoe zijn je kleurinstellingen? Wat voor GPU heb je?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2jkhXcl.jpg
Zodra ik de browser naar de andere monitor sleep is het weg. Ook als ik deze foto terug kijk zitten er op dezelfde plekken de rare artifacts.

De gpu is een RTX 2070, beide schermen 3440x1440 g-sync via display port. Eigenlijk heeft het Nvidia control panel geen andere opties dan Limited en Full. De overige settings zijn Highest (32bit), 8 bpc (greyed out) en RGB. Beide schermen hebben netjes de .inf driver gekregen voor hun color profile.

[ Voor 157% gewijzigd door sdk1985 op 15-10-2019 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-07 17:46
Kleurinstellingen lijkt niets mis mee, dit is iig niet wat je zou verwachten bij die instellingen...Dan ga je inderdaad het scherm verdenken.

Om alles uit te sluiten; Wat gebeurd er als je slechts één scherm aansluit op de GPU, blijft het dan op je nieuwe scherm?

[ Voor 19% gewijzigd door GromuhlDjun op 16-10-2019 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Na uitschakelen kreeg ik helemaal geen beeld meer voor circa 30 minuten. Daarna deed hij het weer. Heb hem nog even via HDMI aan een laptop gehangen en ook toen waren er groene artifacts. Daarna weer aan de pc gehangen en ook dat ging weer fout. Uitgezet en sindsdien heb ik weer geen beeld. De RGB op de achterkant werkt nog wel. Ik heb hem maar retour aangemeld en stuur hem morgen wel terug...

Pagina: 1