Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 559,02€ 559,02
1MoederbordenAsus ROG Strix X570-E Gaming€ 299,-€ 299,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio€ 813,50€ 813,50
1Geheugen internG.Skill Trident Z F4-3600C16D-32GTZNC€ 196,-€ 196,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.867,52

Ik zoek een?
Een nieuwe desktop en wil graag mening/ervaring van mensen voordat ik het aanschaf

Wat is je budget?
Rond 2000 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia is a must

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga het meer voor gamen gebruiken en misschien in de toekomst ook streamen (not sure)

CPU
Ik heb altijd intel CPU gebruikt maar ik zie dat Amd ook goed bezig is met hun Ryzen CPU en qua prijs is het ook niet zo duur. Nog steeds twijfel ik tussen Ryzen 3900x en i9 9900k daarom wil graag aan jullie vragen wat het toch beste is tussen deze twee is als je het puur gaat gebruiken om te gamen? Nog nooit AMD gebruikt dus zijn er ook dingen die anders zijn dan de intel cpu? Of dingen waar ik moet opletten?
Ik heb veel reviews gelezen en gekeken maar toch kom ik er niet uit en ik wil graag AMD een kans geven.

GPU
RTX 2080 of 2080 Super is wat ik wil. Als ik ze vergelijk dan heb je niet zoveel verschil tussen deze twee GPUs. Super is beetje sneller en sterker. Wat ik wil weten is, wat is meer waard voor wat je betaald? Mijn mening gaat toch voor de 2080 super maar ik kan het ook mis hebben.

Motherboard
Totaal geen verstand van moederborden, weet echt niet wat de verschil is of wat beter is. Asus ROG Strix x570 heb ik op toevallig op Tweakers gevonden en als ik naar de reviews kijk zie ik alleen positieve reacties.
Wat is de beste moederboord voor Ryzen?
Wat is de beste moederboord voor intel?

RAM
Ik las dat AMD Ryzen 3900x voor 3600Mhz memory vraagt voor beter results daarom heb ik voor deze gekozen. Stel dat ik geen AMD ryzen 3900x gaat halen dan is 3600Mhz geen slechte Ram voor intel (i geuss).
Als er toch betere memory beschikbaar is aub laat me weten voor AMD and Intel.

SSD
Ik heb al een SSD van Samsung 970 Evo 1TB maar ik zie overal mensen met een SSD die op een Ram stick lijkt 8)7 . Wat is het verschil? Zijn die beter?

Wat ik nog mis?
- Behuizing moet ik nog uitzoeken
- CPU cooler
- Power Supply
- Fans voor de behuizing

Thank you for taking your time to read, alle advies/tips/ervaringen met een van deze componenten zijn welkom.

PS: Als het in de verkeerde categorie staat, het spijt me Moderator _/-\o_
Damsco

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:29
Heb je al een lijstje met componenten die je gevonden hebt? Dan mag je deze alvast plaatsen:
Handleiding Pricewatch

Betreft CPU, GPU, Moederbord en RAM, is het misschien handig dat je wat meer details geeft over wat je met het systeem gaat doen. "Gamen" is heel breed. Als je Minesweeper, Bomberman en Vice City gaat spelen, heb je geen krachtig systeem nodig....
Daarnaast is het moeilijk zeggen wat het 'beste' is. Daar hebben we jouw eisen voor nodig. Ga je bijvoorbeeld overclocken? Kortom, vertel eens wat meer over wat je graag wilt dat jouw droom PC allemaal kan.

Betreft de SSD, hier heb je wat informatie:
https://computertotaal.nl/artikelen/pc/wat-is-een-m2-ssd/
reviews: Ssd Best Buy Guide - Juli 2018
https://www.reneelab.com/difference-slc-mlc-tlc.html

Kijk overigens voor meer inspiratie even hier naar:
reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, wist niet dat je Pricewatch ook zo kon gebruiken. En sorry dat ik niet duidelijk bent geweest over gamen. Ik speel namelijk games die veel vragen van je PC. Zoals Battlefield, Anthem, The Witcher 3 en Kingdom Come Deliverance.

Ik ga sowieso niet overclocken, nooit gedaan en zal ook niet aan beginnen. Ik wil gewoon systeem die ik stock ga gebruiken maar toch alle nieuwste games erop kan draaien. Binnenkort komt Red Dead Redemption 2 uit voor PC en die spel wil graag op High settings willen spelen.