Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuke
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-02 18:35
redacted

[ Voor 97% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Staan die 2 verlofdagen in het contract met school niet voor 2 terugkomdagen?

Ik moest een bepaald aantal uren stage lopen en had verder eigenlijk niks met verlofdagen te maken, maar 68 verlofuren voor 5 maanden is wel redelijk normaal volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:31

Ypho

Allround Nerd

Het bedrijf zal de uren vermoedelijk rekenen op basis van wettelijke verlofdagen (x dagen per jaar, relatief aan het aantal uur per week en aantal dagen dat je daar werkt).

School zal het aantal uren (denk ik) berekenen op basis van de uren die je moet maken om je ECs te behalen (uitgaande van HBO achtige constructie zoals ik dit ooit had).

School gaat er dus van uit dat je de uren maakt voor je ECs, waarbij je stage in dit geval wettelijke vakantieuren toekent.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-07 07:07
Ik heb nog nooit van verlofdagen-/uren voor stagiaires gehoord moet ik eerlijk zeggen. Bij ons komen ook stagiaires maar over verlof wordt nooit moeilijk gedaan. Zoals @Ernemmer zegt, gewoon een vast aantal uren die ze vol moest maken. En hoe meer verlof ze opnemen, hoe langer ze over de stage doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-07 09:15
Milo85 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:50:
Ik heb nog nooit van verlofdagen-/uren voor stagiaires gehoord moet ik eerlijk zeggen. Bij ons komen ook stagiaires maar over verlof wordt nooit moeilijk gedaan. Zoals @Ernemmer zegt, gewoon een vast aantal uren die ze vol moest maken. En hoe meer verlof ze opnemen, hoe langer ze over de stage doen :)
Zelfs daar werd bij mij nooit moeilijk over gedaan. Zolang ik in die 20 weken maar alles gedaan had wat ik moest doen :) Als het te veel is hoor je het vaak vanzelf wel :p

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuke
redacted

[ Voor 97% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:18:
[...]

Maar ik baal ervan dat ik een halve dag kwijt ben aan het halen van mijn motorexamen. Bij het CBR kun je ook niet in het weekend plannen ofzo.
Prioriteiten stellen, heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuke
redacted

[ Voor 146% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:42
Ik zou het met je stagebegeleider bij het bedrijf bespreken hoe jullie hiermee om gaan. Zeker als het een onbetaalde stage is lijkt me het helemaal niet zo'n issue om een keer vrij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:45
Zolang je school maar denkt dat jij je uren maakt, en zolang je stagebedrijf maar tevreden is en het juiste aan je school doorgeeft ;)
TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:26:
[...]

Gewoon belachelijk dat we maar 2 dagen krijgen IMO. Ook nog onbetaald dus moet daarnaast ook werken. Werk elke week 6 of 7 dagen. Maar dit is dus volwassen zijn ;(
Nee hoor, dat is alleen studeren.
Tijdens mijn studie maakte ik ook weken van >60 uur ex reistijd a 3 uur per dag om niet teveel schuld te maken. Nu werk ik gewoon 40 uur op loopafstand :+

Eventjes doorbijten ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuke
redacted

[ Voor 98% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:45
TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:37:
[...]

Heb weinig keus maar wil wel even de frustratie kwijt hehe. Het is ook allemaal zo muggenzifterig. Als ik stagebegeleider was dan had ik gewoon gezegd "oh die 3 uurtjes zeg daar maar niks van tegen school".

Laatst ook al. Heb je heel de dag een praktijktraining en dan moet je op het laatst nog een half uur werken/aan iets nieuws beginnen. Heeft helemaal geen zin. Maar goed dat is mijn mening dan. 8)7
"Niet zeuren, studeren is een voorrecht" 7(8)7

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 14:21
TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:18:
[...]

Maar ik baal ervan dat ik een halve dag kwijt ben aan het halen van mijn motorexamen. Bij het CBR kun je ook niet in het weekend plannen ofzo.
Dat motorrijbewijs ben je nog plezier van nadat je stage allang is vergeten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerLuke
redacted

[ Voor 97% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuke
redacted

[ Voor 98% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:43:
Nou goed ik betaal ervoor dus dan mag je wel wat zeuren vind ik :9
Het was jouw keuze, je kunt het ook niet doen.
TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:44:
Zeker! Heb er ook geen spijt van. Maar achteraf had ik dan beter ziek kunnen melden. Dan had ik mijn verlofuren nog >:). En verder ben ik nooit ziek dus dat trekt dan wel een beetje recht met de andere.
Fraude plegen is altijd een goede oplossing ja |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
s0ulmaster schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:01:
[...]

Zelfs daar werd bij mij nooit moeilijk over gedaan. Zolang ik in die 20 weken maar alles gedaan had wat ik moest doen :) Als het te veel is hoor je het vaak vanzelf wel :p
Ik had een onbetaalde stage waar de directeur langs kwam lopen, naar me keek en zei: 'ben je hier nou alweer? ga eens lekker een paar dagen weg joh, het is onbetaald hé'. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuke
redacted

[ Voor 97% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-07 16:44
In dit hele verhaal mis ik eigenlijk een beetje of jij al wel met je stagebegeleider hebt besproken of je een paar dagen vrij mag?

99 van de 100 bedrijven doen daar niet zo moeilijk over,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-07 09:15
Milo85 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:56:
[...]

Ik had een onbetaalde stage waar de directeur langs kwam lopen, naar me keek en zei: 'ben je hier nou alweer? ga eens lekker een paar dagen weg joh, het is onbetaald hé'. :P
Daar heb ik nou nooit last van gehad......onbetaalde stage :+

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuke
redacted

[ Voor 98% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:44:
[...]

Zeker! Heb er ook geen spijt van. Maar achteraf had ik dan beter ziek kunnen melden. Dan had ik mijn verlofuren nog >:). En verder ben ik nooit ziek dus dat trekt dan wel een beetje recht met de andere.
Als dit je uitgangspositie is heb je nog veel te leren tijdens je stageperiode en alvorens je in het werkende leven terecht komt. Ziek zijn is geen keuze en is eveneens geen vrijheid blijheid, niet ziek zijn is een groot goed en weer blij dat je gezond bent.

Natuurlijk is het tijdens een stage wellicht niet zo flexibel als je zou willen maar dat is studeren zelf ook niet, je kan wat gemakkelijker de keuze maken om een keer niet te komen maar dat is - afhankelijk van je werkgever/functie - straks potentieel niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:11:
[...]

Zij doet er dus wel moeilijk over ;). Maar hopelijk is het stagebureau wat chiller.
Of je zoekt een andere stage, kan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuke
redacted

[ Voor 99% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuke
Milo85 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:23:
[...]

Of je zoekt een andere stage, kan ook ;)
En dan een half jaar vertraging :/ de stage is verder wel interessant en ook met een dag minder verlof overleef ik het wel ;)

Svp posts samenvoegen: dubbel-posten is niet de bedoeling.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 16-10-2019 01:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Laten we voorop stellen dat je gewoon thuis moet blijven als je ziek bent. Maar kom op... er zijn genoeg mensen die misbruik maken van het inbellen.
Wat wil je hier nu zeggen? Omdat andere misbruik maken van bepaalde flexibiliteit en/of misbruik maken van het gegeven vertrouwen vanuit de organisatie zou jij dat ook moeten mogen?
Ik werk overigens ook al 12 jaar ofzo. 8)7
Dan zou je toch wel mogen weten hoe flexibiliteit, communicatie en verlof opnemen werkt.

wellicht ook handig om niet dubbel te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuke
redacted

[ Voor 99% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:01

dragonhaertt

@_'.'

Tja, als je tekent voor 2 verlofdagen dan wordt er ook van je verwacht dat je de rest van de tijd aanwezig bent. Om iedere 'betrouwbare' medewerker te belonen klinkt een beetje gek vind je niet?
Dan moet je maar _op papier_ afspreken dat je meer verlof kan opnemen.

Maarja, een stage, je moet gewoon je werk hebben gedaan aan het einde. Over het algemeen moet je langer door als je niet klaar bent. Als je wel eerder klaar bent moet je maar meer moeite doen voor een hoger cijfer.

Normaal gesproken heb je niet te maken met 3 partijen als het gaat over verlof? Moet je voor de grap eens in de detachering gaan werken. Dit is waarom het vastgelegd wordt in een contract.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuke
redacted

[ Voor 98% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:49:
[...]

Nee ik wil alleen maar zeggen dat het bedrijf (of in dit geval het stage bureau) niet zo moeilijk moet doen als ik gewoon een betrouwbare medewerker ben die zich niet zo snel ziek meldt. Dat kan je toch belonen door wat flexibeler te zijn en die drie uur toe te wijzen?
Hier moet je natuurlijk wel in acht nemen wat voor informatie/sturing de organisatie krijgt vanuit jouw opleiding, wat de kaders daarin zijn en wat de verwachtingen vanuit de school zijn richting het stagebiedende bedrijf.

Dat je als werknemer/stagiair betrouwbaar bent is mijn inziens een basisbeginsel waar je aan dient te voldoen en niet iets waar je voor beloond zou hoeven worden. Het vervullen van je taak heeft simpelweg een aantal plichten waar je je aan dient te houden en je dagen/uren maken is er daar één van.

Wellicht is dit wel iets wat je zou kunnen leren tijden je huidige stage, kweek begrip, communiceer wat de impact gaat zijn op je stageopdracht (geen of beperkt of zal je het ergens moeten compenseren?) en op basis daarvan kan je gebriuk maken van de gestelde 68 uur?

De context die je tot nu toe hebt gegeven is te beperkt, het enige wat te lezen is is dat je vindt dat je wel recht hebt op wat extra vrije dagen en dat de organisatie niet zo moeilijk moet doen.
En verlof opvragen werkt verschillend per organisatie. Sommige teamleiders doen echt veel moeilijker over dingen dan andere teamleiders en organisaties. Normaal gesproken heb je ook niet te maken met drie partijen die er allemaal iets van vinden. Of eigenlijk vier als je de stagedocent ook meetelt..
Natuurlijk is dit wellicht een wat complexere situatie maar ook daar, afhankelijk van het werk dat je doet komen dit soort situaties voor. Verlof afstemmen met je manager, je projectteam en de klant. Niet iets dermate unieks hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuke
redacted

[ Voor 99% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:19:
[...]

Nou de originele vraag is natuurlijk wat op basis van het arbeidsrecht geld. Het oudere minder gunstige contract of het nieuwe. Stel ik heb recht op meer uren dan is dat wat anders dan dat ik vind dat ik daar recht op heb. Los van het feit of handig is dat ik mijn school/stage irriteer. Maar nu schuilt mijn teamleider een beetje achter het excuus "overmacht". Ze stelt namelijk wel dat we teveel moeten doen in de tijd die ons wordt gegeven.

En ik heb inderdaad ook rekening gehouden met mijn cliënten en medestagiaires. Dus 6 partijen :+
Het meest recente contract is van toepassing (die gaat boven het oude contract).
Overigens is het "normaal" dat je in overleg verlof opneemt. Het is niet dat jij kan bepalen: morgen neem ik vrij. Vaak gelden hier richtlijnen voor (bijv. x dagen voor het verlof dien je een aanvraag ingediend te hebben).

Verder vind ik je houding heel erg "ik, ik, ik". Heel veel sterkte als je straks echt aan de bak mag gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-07 14:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Als stagiaire heb je niks te maken met het arbeidsrecht, dat kun je dus gevoegelijk vergeten. Tevens heb je geen 2 dagen verlof, maar heel wat meer. Ik ga er tenminste van uit dat je ook gewoon zomervakantie hebt.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@TweakerLuke In welke hoedanigheid volg jij deze stage? Welke opleiding en welk niveau. Jij komt nu namelijk op mij over als de gemiddelde MBO student die denkt dat alles wel komt aanwaaien en die om het minste of geringste weer vrij denk te moeten hebben. Tot voor een jaar of twee geleden begeleide ik nog stagiaires van een ICT MBO opleiding, dus ik weet enigszins waar ik over praat.

Jij spreekt over, "ik als stagiaire moet mij flexibel opstellen, dus dan moet de organisatie dat ook", gaat niet op. Wat heb jij namelijk gedaan om die credits te verdienen? Werk jij er al meerdere Jaren?

Daarnaast val jij niet onder het arbeidsrecht zoals iemand al opmerkte, jij bent niet zozeer een werknemer, jij bent een stagiaire. Over het algemeen hebben die de grotere schoolvakanties gewoon vrij, daar buiten niet, wat ook niet het geval zou zijn geweest als jij naar school zou gaan. Dus dat je een paar dagen in goed overleg zelf te besteden hebt is al redelijk bijzonder.

Maar om te kunnen bepalen wat jij wel of niet kunt, waar jij recht op hebt, zou je iets meer moeten aangeven over de situatie kwa opleiding of hoedanigheid dat jij deze stage loopt...

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 16-10-2019 01:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:37:
Als ik stagebegeleider was dan had ik gewoon gezegd "oh die 3 uurtjes zeg daar maar niks van tegen school".
Ik sta zelf aan de andere kant, als docent. Wat wij belangrijk vinden is dat de student (in ons geval MBO) éérst maar eens laat zien wat die wil en kan. Kom je geregeld te laat, niet of blijf je weg dan zijn je rechten heel beperkt wat mij betreft. Doe jij écht je best, ben je er wanneer je verwacht wordt er te zijn dan hebben we een heel andere houding. Dan zijn vrije dagen, eerder weg, later beginnen of andere afspraken veel makkelijker te maken. Dit geldt zowel vanuit het bedrijf als vanuit school.

Dus, voordat je gaat piepen dat het wel heel erg veel is: laat eerst eens zien wat je wilt en wat je kunt.
Pagina: 1