redacted
[ Voor 97% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:45 ]
[ Voor 97% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:45 ]
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
Zelfs daar werd bij mij nooit moeilijk over gedaan. Zolang ik in die 20 weken maar alles gedaan had wat ik moest doenMilo85 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:50:
Ik heb nog nooit van verlofdagen-/uren voor stagiaires gehoord moet ik eerlijk zeggen. Bij ons komen ook stagiaires maar over verlof wordt nooit moeilijk gedaan. Zoals @Ernemmer zegt, gewoon een vast aantal uren die ze vol moest maken. En hoe meer verlof ze opnemen, hoe langer ze over de stage doen
tijd voor wat klusjes!
[ Voor 97% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:46 ]
Prioriteiten stellen, heel goed!TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:18:
[...]
Maar ik baal ervan dat ik een halve dag kwijt ben aan het halen van mijn motorexamen. Bij het CBR kun je ook niet in het weekend plannen ofzo.
[ Voor 146% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:46 ]
Nee hoor, dat is alleen studeren.TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:26:
[...]
Gewoon belachelijk dat we maar 2 dagen krijgen IMO. Ook nog onbetaald dus moet daarnaast ook werken. Werk elke week 6 of 7 dagen. Maar dit is dus volwassen zijn
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
[ Voor 98% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:46 ]
"Niet zeuren, studeren is een voorrecht"TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:37:
[...]
Heb weinig keus maar wil wel even de frustratie kwijt hehe. Het is ook allemaal zo muggenzifterig. Als ik stagebegeleider was dan had ik gewoon gezegd "oh die 3 uurtjes zeg daar maar niks van tegen school".
Laatst ook al. Heb je heel de dag een praktijktraining en dan moet je op het laatst nog een half uur werken/aan iets nieuws beginnen. Heeft helemaal geen zin. Maar goed dat is mijn mening dan.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dat motorrijbewijs ben je nog plezier van nadat je stage allang is vergetenTweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:18:
[...]
Maar ik baal ervan dat ik een halve dag kwijt ben aan het halen van mijn motorexamen. Bij het CBR kun je ook niet in het weekend plannen ofzo.
[ Voor 97% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:46 ]
[ Voor 98% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:46 ]
Het was jouw keuze, je kunt het ook niet doen.TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:43:
Nou goed ik betaal ervoor dus dan mag je wel wat zeuren vind ik
Fraude plegen is altijd een goede oplossing jaTweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:44:
Zeker! Heb er ook geen spijt van. Maar achteraf had ik dan beter ziek kunnen melden. Dan had ik mijn verlofuren nog. En verder ben ik nooit ziek dus dat trekt dan wel een beetje recht met de andere.
Ik had een onbetaalde stage waar de directeur langs kwam lopen, naar me keek en zei: 'ben je hier nou alweer? ga eens lekker een paar dagen weg joh, het is onbetaald hé'.s0ulmaster schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:01:
[...]
Zelfs daar werd bij mij nooit moeilijk over gedaan. Zolang ik in die 20 weken maar alles gedaan had wat ik moest doenAls het te veel is hoor je het vaak vanzelf wel
[ Voor 97% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:47 ]
Daar heb ik nou nooit last van gehad......onbetaalde stageMilo85 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:56:
[...]
Ik had een onbetaalde stage waar de directeur langs kwam lopen, naar me keek en zei: 'ben je hier nou alweer? ga eens lekker een paar dagen weg joh, het is onbetaald hé'.
tijd voor wat klusjes!
[ Voor 98% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:47 ]
Als dit je uitgangspositie is heb je nog veel te leren tijdens je stageperiode en alvorens je in het werkende leven terecht komt. Ziek zijn is geen keuze en is eveneens geen vrijheid blijheid, niet ziek zijn is een groot goed en weer blij dat je gezond bent.TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:44:
[...]
Zeker! Heb er ook geen spijt van. Maar achteraf had ik dan beter ziek kunnen melden. Dan had ik mijn verlofuren nog. En verder ben ik nooit ziek dus dat trekt dan wel een beetje recht met de andere.
Of je zoekt een andere stage, kan ookTweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:11:
[...]
Zij doet er dus wel moeilijk over. Maar hopelijk is het stagebureau wat chiller.
[ Voor 99% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:47 ]
En dan een half jaar vertraging
[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 16-10-2019 01:23 ]
Wat wil je hier nu zeggen? Omdat andere misbruik maken van bepaalde flexibiliteit en/of misbruik maken van het gegeven vertrouwen vanuit de organisatie zou jij dat ook moeten mogen?TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:25:
[...]
Laten we voorop stellen dat je gewoon thuis moet blijven als je ziek bent. Maar kom op... er zijn genoeg mensen die misbruik maken van het inbellen.
Dan zou je toch wel mogen weten hoe flexibiliteit, communicatie en verlof opnemen werkt.Ik werk overigens ook al 12 jaar ofzo.
[ Voor 99% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:47 ]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
[ Voor 98% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:48 ]
Hier moet je natuurlijk wel in acht nemen wat voor informatie/sturing de organisatie krijgt vanuit jouw opleiding, wat de kaders daarin zijn en wat de verwachtingen vanuit de school zijn richting het stagebiedende bedrijf.TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:49:
[...]
Nee ik wil alleen maar zeggen dat het bedrijf (of in dit geval het stage bureau) niet zo moeilijk moet doen als ik gewoon een betrouwbare medewerker ben die zich niet zo snel ziek meldt. Dat kan je toch belonen door wat flexibeler te zijn en die drie uur toe te wijzen?
Natuurlijk is dit wellicht een wat complexere situatie maar ook daar, afhankelijk van het werk dat je doet komen dit soort situaties voor. Verlof afstemmen met je manager, je projectteam en de klant. Niet iets dermate unieks hoorEn verlof opvragen werkt verschillend per organisatie. Sommige teamleiders doen echt veel moeilijker over dingen dan andere teamleiders en organisaties. Normaal gesproken heb je ook niet te maken met drie partijen die er allemaal iets van vinden. Of eigenlijk vier als je de stagedocent ook meetelt..
[ Voor 99% gewijzigd door TweakerLuke op 03-12-2019 11:48 ]
Het meest recente contract is van toepassing (die gaat boven het oude contract).TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:19:
[...]
Nou de originele vraag is natuurlijk wat op basis van het arbeidsrecht geld. Het oudere minder gunstige contract of het nieuwe. Stel ik heb recht op meer uren dan is dat wat anders dan dat ik vind dat ik daar recht op heb. Los van het feit of handig is dat ik mijn school/stage irriteer. Maar nu schuilt mijn teamleider een beetje achter het excuus "overmacht". Ze stelt namelijk wel dat we teveel moeten doen in de tijd die ons wordt gegeven.
En ik heb inderdaad ook rekening gehouden met mijn cliënten en medestagiaires. Dus 6 partijen
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 16-10-2019 01:54 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik sta zelf aan de andere kant, als docent. Wat wij belangrijk vinden is dat de student (in ons geval MBO) éérst maar eens laat zien wat die wil en kan. Kom je geregeld te laat, niet of blijf je weg dan zijn je rechten heel beperkt wat mij betreft. Doe jij écht je best, ben je er wanneer je verwacht wordt er te zijn dan hebben we een heel andere houding. Dan zijn vrije dagen, eerder weg, later beginnen of andere afspraken veel makkelijker te maken. Dit geldt zowel vanuit het bedrijf als vanuit school.TweakerLuke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:37:
Als ik stagebegeleider was dan had ik gewoon gezegd "oh die 3 uurtjes zeg daar maar niks van tegen school".
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq