Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeeri
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-05 09:28
Goedemorgen tweeakters,

Ik ben momenteel tweedejaars Informatica student en ik moet volgend jaar een stage en minor doen. Dit zou ik graag in het buitenland willen doen? Heeft iemand op dit forum dezelfde studie gedaan en ook een stage en/of minor in het buitenland gedaan? Zo ja, dan hoor ik graag je ervaringen en tips om een stagebedrijf te zoeken. Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:57
Ik zou eerst eens bij je decaan vragen wat ze accepteren.

Verder heeft het land waar je stage wilt doen een visum plicht? dat maakt nogal wat uit voor waar en onder welke voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:47
joeeri schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:40:
Goedemorgen tweeakters,

Ik ben momenteel tweedejaars Informatica student en ik moet volgend jaar een stage en minor doen. Dit zou ik graag in het buitenland willen doen? Heeft iemand op dit forum dezelfde studie gedaan en ook een stage en/of minor in het buitenland gedaan? Zo ja, dan hoor ik graag je ervaringen en tips om een stagebedrijf te zoeken. Alvast bedankt :)
Ik heb in m'n 3d jaar een half jaar stage gelopen in Wenen. Ik kan het iedereen aanraden. Maar dat is wel via de stagecoordinator geregeld en ik zou dan ook daar eerst eens aankloppen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Mijn ervaring is dat veel onderwijsinstellingen onderling goede contacten en verbanden hebben. Dus mijn advies is dan ook het via jouw coördinator en/of studie adviseur te regelen. En heel ver van te voren.

[ Voor 9% gewijzigd door absurdsmash op 15-10-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:23

Emiel1984

Made in NL

Je mag naar mijn mening je TS wel even iets gaan uitbreiden.
Want ik kwam al direct via google iets tegen binnen een paar minuten zoeken.

https://www.stageindonesie.nl/it-stages

Het is aan je school om je stage goed te keuren.
Dus het belangrijkste is om te weten welke voorwaarden de school zelf stelt aan je stageplek.
Dan kan je aan het bedrijf waar je stage wilt lopen vragen of ze aan de eisen kunnen voldoen.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeeri
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-05 09:28
Ik ben al bij de decaan geweest en ik mag overal heen indien de school het bedrijf goed keurt. Maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen met buitenlandse stage's. Misschien kunnen jullie een bedrijf aanraden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou zelf bij de grotere bedrijven aankloppen die ook internationaal werken. Denk aan de banken, ASML's, Vanderlande's in ons land. Als ze maar IT hebben in het buitenland. EN ook voor jezelf eerst bepalen waar je wel en niet heen wilt (en hoe lang je daar evt met een visum bezig bent).
Weet niet in welke regio je zelf zit?

Wel goed overigens dat je hier nu al mee bezig gaat. Dit soort dingen kost een hoop tijd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cakebp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-04 13:14
Veel scholen hebben een bureau buitenlandstages. Weet niet of dit bij jou ook zo is maar daar zou je eens langs kunnen lopen :)
Pagina: 1