Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beautjweetj
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05:52
Mijn vraag
Ik probeer een script te uploaden op de Arduino Nanno - ATmega328, maar helaas krijg ik de volgende foutmelding: exit status 1
'Keyboard' niet gevonden. Heeft uw schets de regel '#include <Keyboard.h>'

Relevante software en hardware die ik gebruik

Arduino Nanno - ATmega328

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb veel Youtube filmpjes gekeken waar het aan zou kunnen liggen, ik heb het geprobeerd op een andere laptop (daar krijg ik precies het zelfde). Software heb ik opnieuw geïnstalleerd

Apparaat komt wel in apparaat beheer te staan met de nieuwste driver.

Alvast bedankt voor de hulp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/57DVbaXEvFS5w0b3UDsqQphb/full.png

[ Voor 19% gewijzigd door beautjweetj op 15-10-2019 11:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beautjweetj
Dit is het test script

/*
* Generated with <3 by Dckuino.js, an open source project !
*/

#include "Keyboard.h"

void typeKey(int key)
{
Keyboard.press(key);
delay(50);
Keyboard.release(key);
}

/* Init function */
void setup()
{
// Begining the Keyboard stream
Keyboard.begin();

// Wait 500ms
delay(500);

delay(1000);

Keyboard.press(KEY_LEFT_CTRL);
Keyboard.press(KEY_LEFT_ALT);
Keyboard.press(KEY_DELETE);
Keyboard.releaseAll();

delay(1000);

Keyboard.print("Test");

delay(500);

typeKey(KEY_TAB);

delay(500);

Keyboard.print("Test");

typeKey(KEY_RETURN);

// Ending stream
Keyboard.end();
}

/* Unused endless loop */
void loop() {}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-07 22:46
Volgens de Arduino Reference (Link) is keyboard.h bedoeld voor "32u4 and SAMD based boards (Leonardo, Esplora, Zero, Due and MKR Family)". De Nano is een ATmega328 based board dus ik verwacht dat het daarom niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beautjweetj
bedankt voor je reactie, maar al zo u ik bij board 'Arduino Leonardo" OF "Arduino Leonardo ETH" selecteren het wel doen?

[ Voor 12% gewijzigd door beautjweetj op 15-10-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

beautjweetj schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:24:
bedankt voor je reactie, maar al zo u ik bij board 'Arduino Leonardo" OF "Arduino Leonardo ETH" selecteren het wel doen?
Dat is vragen om problemen, als het überhaupt al werkt.
Als het goed is herkent je pc de arduino en gaat hij het niet toelaten om sketches te uploaden naar een apparaat wat niet overeen komt met je gekozen board.

Maar de 1e regel van je post:
'Keyboard' niet gevonden. Heeft uw schets de regel '#include <Keyboard.h>'
Betekent dat je een library probeert te importeren (de keyboard library) die niet gevonden/niet geïnstalleerd is.
Probeer dat eerst eens.

Edit: ik zie nu pas wat je probeert te doen en volgens mij gaat dat helemaal niet werken.
De Nano is, in tegenstelling tot de leonardo, niet gemaakt om te dienen als COM device. Met een Leonardo kun je je arduino ombouwen tot controller, sensor input voor je pc en dat soort ongein, of in het geval van deze sketch een apparaatje dat CTRL-ALT-DELETE toetsaanslagen simuleert.
Waarom je dat zou willen weet ik niet maar hey, een hobby is een hobby.

Door de hardware tekortkomingen kun je dit dus niet met een Nano, daar zul je echt een andere chip voor moeten hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Wintervacht op 15-10-2019 11:31 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beautjweetj
Bedankt voor je reactie @Wintervacht

Welke chip moet ik dan hebben? Want paar jaar geleden heb ik het ook gedaan en toen werkte het gewoon.

Ik gebruik deze chip als ik handelingen op voor Pc's moet uitvoeren ( scheelt tijd als het mee werkt ;) )

Moet ik andere instellingen gebruiken? of iets anders wat ik moet proberen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

beautjweetj schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:44:
Bedankt voor je reactie @Wintervacht

Welke chip moet ik dan hebben? Want paar jaar geleden heb ik het ook gedaan en toen werkte het gewoon.

Ik gebruik deze chip als ik handelingen op voor Pc's moet uitvoeren ( scheelt tijd als het mee werkt ;) )

Moet ik andere instellingen gebruiken? of iets anders wat ik moet proberen?

Alvast bedankt.
Een Leonardo gebruiken?

Als je dit al eerder hebt gedaan, waarom werkte het toen wel en nu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beautjweetj
Wintervacht schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:00:
[...]

Een Leonardo gebruiken?

Als je dit al eerder hebt gedaan, waarom werkte het toen wel en nu niet?
Als ik dat wist had ik hier nu niet mijn vraag gesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-07 12:49

DataGhost

iPL dev

Om te beginnen staat in de error al een andere include-regel dan die jij gebruikt. Het is misschien handig je in te lezen in wat en waarom de verschillen tussen die twee regels zijn. Maar mocht het al compilen, zal het waarschijnlijk niet zomaar gaan werken op een non-U als je ook geen virtual USB-library gebruikt. In any case, moet je gaan leren debuggen, wij kunnen hier een heleboel dingen niet zien en je begint wel met een van de meest basale fouten, die een paar duizend verschillende oplossingen kan hebben.

Het is geinig, een chip hiervoor te gebruiken, maar kan je het niet gewoon in software doen met AutoIt bijvoorbeeld?

[ Voor 18% gewijzigd door DataGhost op 15-10-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beautjweetj
mijn bedoeling was om de Arduino zo te maken dat automatisch inlogt op computers .m.v. bovenstaande commands. (aangezien dat op 500 stuks moet gebeuren)

uiteraard heb ik zelf geprobeerd om me in te lezen, alleen kom ik niet verder dan het gene wat ik nu heb. Daarom vraag ik ook naar een oplossing. Mocht je informatie nodig hebben, of vragen heb, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ten eerste, zet de hele handel op Engels. Dan kan je foutmeldingen tenminste nog door Google gooien. Vervolgens zegt de melding letterlijk dat "Keyboard" niet gedefinieerd is. Als het goed is ook met regelnummer erbij, ik gok op regel 9 (zet je code eens in code-tags?). Dat betekent dat de compiler op dat moment niet weet wat Keyboard is, omdat 'ie niet gedefinieerd is. Oftewel, nergens boven regel 9 staat een definitie van Keyboard, en dus ook niet in de Keyboard.h die in de map van je source-bestand staat (en die wij hier niet kunnen zien). Dus ergens moet je die definitie vandaan zien te halen. En dan komt dus een aanname van mij... heb je gezien wat het verschil is tussen jouw include en de include die gesuggereerd wordt door de foutmelding? Wellicht zit daar het probleem. Blijft alsnog de vraag open staan of het uberhaupt wel gaat werken met deze chip en in deze opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarschijnlijk vind je meer over Arduino in Modding, Mechanica & Electronica - ik verplaats even.

Move OH -> MME

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Overigens bestaat wat je wil al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ja, of elk toetsenbord met programmeerbare macro's. Misschien nog wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Eeeeh.. de toetsenborden met macro's die ik gebruikt heb hadden die in de software zitten, die je pas hebt nadat je windows al geïnstalleerd en ingelogd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik heb er eentje waarbij ik dat lekker on-keyboard kan doen (een oude Logitech G110), zowel het maken van de macro's als het opslaan ervan. Als ik 'm in een andere pc inplug, ook zonder software, doen de macros nog precies hetzelfde. Hm, schijnbaar werkt dat niet (meer).

[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 15-10-2019 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Nog een puntje: je hebt als chip de AtMega 168 geselecteerd, volgens je specs heeft je Nano een AtMega 328 aan boord, dat zal ook wel schelen met compilen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:23
De Nano is toch niet geschikt voor muis/keyboard emulatie? Ik heb zelf een keer muis emulatie gedaan met een leonardo pro micro 32u4.

Hier wat meer info.. https://arduino.stackexch...uino-nano-as-hid-keyboard
Get yourself a Arduino Leonardo, Micro or Pro Micro (or Due, Zero, M0). Those can emulate a keyboard.
Start with reading the Arduino Keyboard Mouse reference.

The Arduino Nano can not use the Arduino Keyboard Mouse library

[ Voor 34% gewijzigd door Dacuuu op 15-10-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Idd, je hebt een AVR nodig met U in de naam (Atmega32U4) om USB devices te kunnen implementeren. De normale 328P heeft namelijk geen USB client peripheral. Als je echt heel graag wilt kun je met V-USB bit bang USB doen, maar dat is wel even een dingetje. Je kunt ook kijken naar Arduino compatibles met een Cortex-M core. Die hebben vrijwel allemaal ook USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Cortex-M is ook overkill, er staat een lijstje met ondersteunde arduino's, de goedkoopste daarvan kosten misschien 2 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
AlexanderB schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:49:
Eeeeh.. de toetsenborden met macro's die ik gebruikt heb hadden die in de software zitten, die je pas hebt nadat je windows al geïnstalleerd en ingelogd hebt.
Simpelere (<100 euro) keyboards met macros hebben vaak geen software, heb hier een Corsair liggen die dus ook buiten Windows om macros uitvoert.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Voor KB simulatie was ik ooit een USB stick met een ATtiny tegengekomen waar dmv een aantal buttons bv een aantal strings in opgeslagen kunnen worden voor bv passwords.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1