Powerline en PC voeding 250mbit -> 60mbit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-10 19:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Mijn vraag:

De voeding van m'n PC zorgt ervoor dat mn powerline verbinding van 250mbit dropt naar 60mbit.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Heb de stekkerdoos die in die powerline zit reeds vervangen door een doos met een overspanningsfilter. Had geen resultaat.
Als in de PC voedingsstekker in een stopcontact verderop steek dan zie ik de 60mbit weer opklimmen.

Kan 2 dingen doen, een nieuwe voeding kopen of zorgen dat de storing van de voeding de powerline niet bereikt. Het stopcontact verderop gebruiken is helaas geen optie. Een nieuwe voeding is een gok, die kan ook storen maar een filter werkt zeker.

De vraag: hoe wie wat waarmee filter ik?

Specs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:15
Waarschijnlijk vind de powerline het niet leuk dat de PC er op aangesloten is. Het is een bekend euvel met Powerlines dat ze afhankelijk van hoe het de elektra is opgebouwd in huis of apparaten die aangesloten zijn niet lekker werken.
Je hebt het overigens over een stekkerdoos in de powerline? Heb je hier nog meer spul op aangesloten? In ieder geval is het advies altijd om een powerline niet op een stekkerdoos aan te sluiten.

Je voeding vervangen zal waarschijnlijk geen of nauwelijks invloed hebben op het werken van de powerline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Het is een powerline met doorvoer, de stekkerdoos zit idd in de powerline en daar zit alleen de TV in.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan een utp kabel trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Er is vast een reden dat ik powerline moet gebruiken... :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huigie schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:04:
Er is vast een reden dat ik powerline moet gebruiken... :P
Weet ik niet, want dat vermeld je jammer genoeg niet.

En kan niet is een dooddoener.

Om hier straks WiFi in het huis en over het erf te krijgen moet ik utp lijnen in de gevel frezen. En niet 1 meter maar zeg maar 300 meter totaal. ( Voor wifi points camera's)( het huis is vanbinnen compleet klaar. En van buiten moet ik nog verven). Klote klus, ja. Maar wel een die links of rechts om moet gebeuren. En dan is buiten om de makkelijkste route.

En voor een wifi point bij de omvormers van de zonnepanelen moet ik door de oprit van beton 40meter lang...

Dus kan niet gaat er bij mij niet in. Het zal een rede hebben dat het er nu niet is. Maar maakbaar is het absoluut. De enigste vraag is of de moeite, tijd en geld die het kost opweegt tegen wat je nu hebt en de nadelen die je momenteel hebt binnen je lan omgeving

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:19

LankHoar

Langharig tuig

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:15:
[...]

Weet ik niet, want dat vermeld je jammer genoeg niet.

En kan niet is een dooddoener.

Om hier straks WiFi in het huis en over het erf te krijgen moet ik utp lijnen in de gevel frezen. En niet 1 meter maar zeg maar 300 meter totaal. ( Voor wifi points camera's)( het huis is vanbinnen compleet klaar. En van buiten moet ik nog verven). Klote klus, ja. Maar wel een die links of rechts moet gebeuren. En dan is buiten om de makkelijkste route.

En voor een wifi point bij de omvormers van de zonnepanelen moet ik door de oprit van beton 40meter lang...

Dus kan niet gaat er bij mij niet in. Het zal een rede hebben dat het er nu niet is. Maar maakbaar is het absoluut. De enigste vraag is of de moeite, tijd en geld die het kost opweegt tegen wat je nu hebt en de nadelen die je momenteel hebt binnen je lan omgeving
In essentie heb je gelijk, alles kan. Alleen zijn er legio scenario's te bedenken waar bovenstaande hoeveelheid moeite, tijd en geld niet een goede optie is. Neem bijvoorbeeld mijn situatie, ik woon in een huurhuis en ben de afgelopen 6 jaar 6x verhuisd, dan ga je bovenstaande hoeveelheid moeite niet doen en is een powerline een prima optie.

Overigens heb ik nergens problemen mee, en ook niet gehad in nu al het 3e huis waar ik deze in gebruik heb. Het gebruiken van de powerline als doorgeefluik van stroom doe ik zelf niet, hij is dedicated voor de internetverbinding. Probeer eens een verlengsnoer te gebruiken voor je PC en niets op je powerline aan te sluiten, wellicht helpt dat.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Dat helpt maar is helaas geen optie. Langere kabel heb ik vanmorgen ook geprobeerd(langer dan 2 meter zou idd schelen), dat maakte niet veel verschil.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LankHoar helemaal mee eens.
Het is een keuze. Als je idd in een huurwoning zit. Of vaak genoeg verhuist is het de moeite niet waard.

Maar omgekeerd geld dat ook.
Er zijn gewoon situaties waarin je een utp kabel moet en kunt trekken, ipv doorrommelen met internet via stroom/wifi/ range extenders

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:19

LankHoar

Langharig tuig

Huigie schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:59:
Dat helpt maar is helaas geen optie. Langere kabel heb ik vanmorgen ook geprobeerd(langer dan 2 meter zou idd schelen), dat maakte niet veel verschil.
En andersom dan, een stekkerbak in het stopcontact pluggen en daarin weer je PC en je powerline? Dat moet lukken (niet ideaal voor de powerline, maar zal waarschijnlijk prima werken).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:05
werkt je powerline met of zonder randaarde? Indien met, je zou je pc eens kunnen aansluiten zonder randaarde (als test!!!) om te kijken of het verschil maakt

Een overspannignsfilter gaat niet helpen maar een ruisfilter of UPS wellicht wel. Dat zou je nog kunnen proberen maar powerline is en blijft een lastig iets

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Heb net een Brennenstuhl stekkerdoos met filter besteld. Ben benieuwd.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Huigie schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:46:
Heb net een Brennenstuhl stekkerdoos met filter besteld. Ben benieuwd.
Wat voor filter? Ik zie alleen overspanningsbeveiliging...

Wat je wilt is een low pass filter die alles boven de 2MHz blokkeert maar 50Hz uiteraard goed doorlaat. PLC maakt gebruik van 2-68MHz (althans, de nieuwere, maar als je 250Mbps haalt heb je geheid Homeplug AV 2.0 of G.hn in MIMO uitvoering).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:22
Je hebt iets nodig van schaffner ofzo. Kan me niet voorstellen dat zoiets in een stekkerblok zit. Meestal is dat beperkt tot een ferrietkern en een varistor voor veel teveel geld.
Pagina: 1