Healtlink Nest draadloos koppelen probleem (Nefit Ecomline)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1264252

Topicstarter
Ik heb vorige week een nieuwe Nest v3 aangekocht maar krijg de draadloze connective tussen de heatlink en Nest niet voor elkaar.

Staat de connective tussen de heatlink en thermostaat los van de draadaansluitingen van de heatlink op de ketel? Of komt de draadloze verbinding niet tot stand als het niet goed zit aangsloten.

Ik heb de heatlink (L en N) op een stekker aangesloten maar het LEDje op de heatlink gaat nooit blauw knipperen maar direct geel/oranje. Om interferentie op het wifi signal uit te sluiten heb ik de nest thermostaat (op de standaard) naast de heatlink gehouden maar ook dan vinden ze elkaar niet. Ik ben bang dat de heatlink defect is.

Heeft iemand ook deze ervaring gehad? Heeft er iemand een suggestie wat hier aan de hand is?

Even een detail, de thermostaat is een UK versie maar volgens mij verschilt alleen de voiding en aangezien er een usb snoer bij zit, is dit geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 16:58
Je kan de heatlink even resetten door de knop 20 seconde in te drukken. Na 6-10 sec hoor je al een klik, maar houd hem vast tot 20 seconde. Dan is de heatlink terug naar fabrieksinstellingen en kan je vanaf de Nest weer proberen verbinding te maken.

Als alles goed staat zie je in de app dat de heatlink bedraad en draadloos verbonden is. Als de draadloze verbinding vervalt dan blijft alles nog wel werken dmv de bedrade verbinding. In hoeverre een bedrade verbinding noodzakelijk is weet ik niet, maar ik denk het wel eigenlijk (die is belangrijker dan de draadloze volgens mij).

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Langer dan 6 seconden heb ik de knop nog niet ingedrukt. Ik dacht dat hij na 5-6 seconden al terug gaat naar de fabrieksinstellingen. Zodra ik thuis ben ga ik het proberen.

Ik heb de thermostaat niet aangesloten op de bedrading van de oude thermostaat aangezien ik de draden heb we laten stucken in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de knop nu langer vastgehouden en inderdaad gaat hij dan pas terug naar de fabrieksinstellingen. Daarna wel weer een kniperende blauwe led. Helaas kan de thermostat de heatlink nog steeds niet vinden. Ik heb zelfs de Thermostaat op de standard naast de heatlink gezet maar helaas geen resultaat.

Ik denk dat de ketel wel goed is aangesloten op de heatlink omdat als ik de heatlink op handmatig zet schakelt de verwarming gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
Post anders even een foto van de aansluitingen op de heatlink, je CV en achter je Nest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkelman
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-02-2022
Ik heb verbinding draadloos met de heatlink. Druk ik op de heatlink, dan gaat de ketel aan maar via draadloos slaat hij niet aan terwijl er wel verbinding is.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33
Ik heb een nieuwe nest-thermostaat gekocht.
De installatie is goed gegaan, maar de heatlink kan niet draadloos verbinden met het netwerk. Dit schijnt voor updates te zijn?
Terug zetten naar fabrieksinstellingen laat de heatlink nog steeds niet draadloos verbinden.

Iemand die weet hoe dit op te lossen?
Pagina: 1