Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Bij 1 van mijn collega's is onlangs het Ziggo modem vervangen door een Ziggo Connectbox. Sinds dat moment werkt zijn VPN verbinding met de zaak niet meer goed.

De VPN verbinding is een L2TP verbinding (standaard Windows). De VPN heeft altijd goed gewerkt. Het gekke is dat het maken van de VPN verbinding nog steeds gewoon lukt. Zodra de verbinding er is lukt ook het pingen van servers etc. wel en ook een simpele interne website is bereikbaar, maar er kan geen verbinding gemaakt worden met de domain controllers (die wel gewoon te pingen zijn via de VPN). Doordat de domain controller niet bereikbaar is lukt het niet om de netwerkschijven te bereiken (na een tijd wachten komt er een wachtwoord popup met onderin de melding dat er geen domain controller bereikt kan worden) en ook Outlook krijgt geen verbinding met Exchange.

Proberen we via een 4G hotspot VPN te maken, dan werkt alles wel weer gewoon, het zit dus wel echt in die verbinding via het nieuwe Ziggo modem.

Iemand zoiets meegemaakt? Ik heb wel vaker gezien dat een VPN met een bepaald modem niet meer werkt, maar dit verschijnsel heb ik nog niet eerder gezien.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RolenID
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 20:57
Wat ik had was genat IPv6 verkeer met rare timer. Vraag aan ziggo om een andere "oudere" IPv4 config in je modem te laden door problemen. Dat was bij mij de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:25

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ik hab geen VPN verbindinding gemaakt met mijn connectbox. Maar ik had wel problemen met diverse hardware die niet meer kon verbinden naar externe partijen. (had niks te maken met portforwarding)

Toen dat connectonding in bridge laten zetten en de DNS aangepast op mijn eigen hardware. Toen was het probleem weg.(zonder portforwarding) Je kan niet de DNS niet aanpassen op de connectbox zelf.

Ik zou dat ding gewoon in bride laten zetten En eigen hardware er achter hangen. En bij de DNS cloudflare en google gebruiken.

Het is eerste klas troep die connectbox. Je kan geen eens een dns instellen 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door TheDudez op 15-10-2019 07:50 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Eens met @TheDudez . Daarnaast, heb je nog andere hardware tussen de Connectbox en de Windows machine?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 19:25
Ik heb al jaren een connectbox en kan zonder problemen gebruik maken van VPN. Zowel de VPN met mijn werk als de betaalde dienst om anoniem te surfen werken prima en ik heb in beide gevallen ook geen probleem om thuis de NAS en netwerkprinter te benaderen.
Wel heb - ivm de remote toegang tot de NAS - ooit iets gedaan (laten doen) met IPv4 en IPv6. Ik denk daar net aan omdat @RolenID het noemt als mogelijke oplossing.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
RolenID schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 07:44:
Wat ik had was genat IPv6 verkeer met rare timer. Vraag aan ziggo om een andere "oudere" IPv4 config in je modem te laden door problemen. Dat was bij mij de oplossing
dit zal mogelijk je oplossing zijn. Heb dezelfde problemen gehad totdat ik Ziggo belde voor een IPv4 adres.

[ Voor 0% gewijzigd door Ronker op 15-10-2019 09:22 . Reden: Typo ]

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Ziggo is inmiddels gebeld om het modem om te laten zetten naar IPv4. Gaat een paar uur duren volgens de helpdesk. Hopelijk is dat inderdaad de oplossing, vanmiddag hoor ik het resultaat.

Helaas, het omzetten naar IPv4 heeft niet gewerkt. Nog steeds hetzelfde probleem. Voor de zekerheid via http://ipv6-test.com getest of er wel echt is omgeschakeld naar IPv4 en dat is wel het geval.

Er zit verder geen hardware tussen de PC en de connectbox. In bridge mode laten zetten zou nog kunnen, maar dan moet ik de collega eerst nog een losse router gaan geven om achter de connectbox te zetten.

Bij mezelf had ik er direct een eigen router achter gezet, maar bij een collega is dat weer een ander verhaal.. kan ik straks ook nog support gaan leveren op de router omdat ik die heb toegestuurd :P

[ Voor 62% gewijzigd door krietjur op 15-10-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Wat een verhaal, vooral vervelend.
Zou het ook kunnen zijn dat er 'toevallig' tegelijkertijd nog iets verandert is, updates of iets dergelijks.
Je kunt ongetwijfeld ergens een oud Ziggo modem scoren en deze weer gebruiken...
Als dat 'gewoon weer werkt' zou best bizar zijn ,,,

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Topicstarter
In de instellingen van de ConnectBox het vinkje uitgezet bij "blokkeer beschadigde IP-pakketten". Nu werkt het weer.. :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 22:22
casema/ziggo/upc laten troubleshooten, je betaalt tenminste toch voor een dienstverlening ?
Pagina: 1