Toon posts:

Waarom zitten er twee HDMI poorten op mijn monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.937 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zitten er twee HDMI poortenop mijn monitor?

ASUS VX248H

Overal op internet gezocht, geen reviews gevonden die enige uitleg hadden?
Ook de handleiding van het apparaat vertelt niet waarvoor de tweede poort is en ik zou graag willen weten wat ik ermee kan doen! :/
Internet maakt me niks wijzer bij het zoeken ernaar kom je alleen maar het omgekeerde tegen namelijk
van een apparaat-uitgang (pc,etc) naar twee monitors zoiets dus. 8)7

Wie weet het antwoord? _/-\o_

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2019 02:22 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 15-10-2019 03:08)

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:38

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Je hebt meerderen aansluit punten omdat het geen feest is als je twee apparaten wil laten afspelen op de monitor om steeds de kabel te moeten wisselen. Het is net als een TV: Console, media speler, TV ontvanger die kunnen dan elke gewenst uitzenden op de TV. Met een monitor kan dat ook. Maar tegenwoordig heb je DP, HDMI, USBC dus monitor makers zetten er meerderen bronnen omdat zodat je meerderen en verschillende apparaten kan aansluiten.

Ik heb twee PC's op mijn monitor aangesloten deze kan zelfs twee inputs in een keer weergeven eentje links van het scherm andere rechts.

Si vis pacem, para bellum

Alle reacties

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als je begin van een HDMI kabel in HDMI1 doet en het einde in HDMI2 heb je voor altijd beeld.

Of het zijn twee aansluiting zodat je twee bronnen kan aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je kan er bijvoorbeeld een Chromecast in duwen als extra input voort video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeetje dat is snel antwoord nog voordat ik de tekst gepost had :-)
1ste antwoord valt af dat is heden ten dage nog steeds onmogelijk technisch gesproken :-)
je tweede antwoord is juist wat ik te weten wil komen, het lijkt mij niet echt juist om bijvoorbeeld twee pc's
op die HDMI poorten zo aan te koppelen. Want wat gebeurt er dan als ze beiden aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Is het al bijna 1 april?

Maar als je serieus bent: Kan prima 2 pc's of 1 pc en xbox tegelijk aansluiten, en dan met de source knop wisselen tussen de 2

[ Voor 73% gewijzigd door wimpie007 op 15-10-2019 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:22
Je kan vaak schakelen tussen 2 bronnen op je monitor. Ik heb bijvoorbeeld mijn laptop ook op mijn scherm aangesloten samen met mijn PC. Soms moet ik even wat op 2 schermen doen op mijn laptop en dan schakel ik over op HDMI 2 op mijn monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
reactie op sambalbaj,
ik lees even snel op internet dat je zulk een chromecast (soort usbstick voor hdmi) normaal gesproken op een tv aansluit, het zou evenwel best kunnen dat zo een apparaat het ook op een gewone pc-monitor doet maar het beantwoordt niet mijn vraag in hoeverre ik dan nog mijn pc aan kan hebben op de andere HDMI poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
reactie op wimpie, gelukkig is het nog geen 1 april al lijkt het af en toe wel erop.
dus ik kan gewoonweg twee pcs op die monitor aansluiten met een hdmi kabel!
alleen waar vind ik die source knop zit die ergens in het menu van de monitor dan of krijg ik die automatisch op de monitorscreen te zien zodra ik beide pc's aan heb staan?

Heb inmiddkes Thepegasus ook gelezen en zie dat zoiets dus ook kan (laptop-pc tegelijk)
nu ben ik dus benieuwd nar dat overschakelen op de monitor? doe jij dat door met de knopjes en het menu van de monitor offe krijg je het menu netjes gepesenteerd als ook in mijn antwoord aan Wimpie?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Je hebt meerderen aansluit punten omdat het geen feest is als je twee apparaten wil laten afspelen op de monitor om steeds de kabel te moeten wisselen. Het is net als een TV: Console, media speler, TV ontvanger die kunnen dan elke gewenst uitzenden op de TV. Met een monitor kan dat ook. Maar tegenwoordig heb je DP, HDMI, USBC dus monitor makers zetten er meerderen bronnen omdat zodat je meerderen en verschillende apparaten kan aansluiten.

Ik heb twee PC's op mijn monitor aangesloten deze kan zelfs twee inputs in een keer weergeven eentje links van het scherm andere rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hee dat is leuk twee pc,s en dan links de ene en rechts de andere dat werkt dan dus idem dito als een KVM-switch alleen puur software matig in dit geval (of is ditte toch ook hardwarematig) vind ik wel interessant
Bij mijn TV kan ik inderdaad alle apparaten switchen door met de source instelling naar die poorten te gaan en dan kan ik dus zo of dvd of videorecorder of spelconsoles ingeven.

Dus ik zou bij wijze van spreken een spelconsole met een HDMI uitgang of een adapterkabel met HDMI als de console geen HDMI heeft zelf zo op die tweede HDMI-poort kunnen prikken zodat ik dan doodsimpel kan switchen tussen mijn pc en bijvoorbeeld een playstation
Heb ik het zo goed begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:53

FreakNL

Well do ya punk?

Ja het is PRECIES hetzelfde als je TV. Die heeft toch ook meerdere HDMI ingangen?

Not sure if serious....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bladzijde 1-3, nummer 6.

Waar is de zelfredzaamheid gebleven? 2 minuten werk om een handleiding te zoeken van een monitor, kom op man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Heb ik het zo goed begrepen?
Yup. Zo gek is het trouwens niet, om twee HDMI poorten te hebben. Een beetje TV heeft er al gauw een stuk of 3-4, om dezelfde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:41

WCA

Omdat 2 meer is dan 1?

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 17:50
sypie schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 06:52:
Bladzijde 1-3, nummer 6.

Waar is de zelfredzaamheid gebleven? 2 minuten werk om een handleiding te zoeken van een monitor, kom op man.
Zelfredzaamheid ja dat is vrijwel weg. Je wordt in alles gepamperd.. Waar is de tijd dat er gewoon dingen ondernomen werden? 2 aansluitingen hmmm laat ik eens kijken wat ik er mee kan. Geen idee? Gelukkig hebben we een snelle gratis zoekmachine die alle informatie geeft binnen 2 tellen.

Sorry dat moest ik er even over kwijt.

Wel fijn te lezen dat er meer mensen zijn die er zo over denken :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op de productpagina van Asus:
https://www.asus.com/Monitors/VX248H/
Robust Connectivity for Multimedia Enjoyment

VX248H comes with rich connectivity including Dual HDMI and D-sub so that users could easily connect it to Full HD Blu-ray Disc players and myriad HD playback devices like DVD players and set-top boxes for limitless entertainment and multimedia enjoyment.
Geen vraag is voor GoT te simpel, maar we verwachten wel eigen inzet voordat je een topic opent. Je beweert in je topicstart "overal" op internet gezocht te hebben en handleiding gelezen te hebben, maar het antwoord op je vraag staat expliciet op de productpagina van het apparaat en zoals hierboven aangegeven in de handleiding. Ofwel heb je niet zoveel gelezen als je beweert, danwel wordt het tijd wat aandachtiger te lezen.

Aangezien de gevraagde info al bestaat op de meest voor de hand liggende plekken voegt dit topic niets toe en gaat het dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.