Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Doel is de komende jaren voornamelijk op 1080p fatsoenlijk te kunnen gamen met hoge instellingen. Games die ik nu nog regelmatig speel zijn WoT, Overwatch en Apex Legends.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is wel maximaal €1000.-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bovenstaande heb ik samengesteld n.a.v. topics die ik hier heb doorgenomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een lichte voorkeur voor Nvidia, door de verhalen die ik lees over de instabiliteit van de AMD kaarten. Daarnaast heb ik nu een Asus Strix GTX970 kaart, welke met name in Load een gigantische herrie maakt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst een zo'n stil mogelijk systeem. En ook een stabiel systeem.
Ga je overklokken?
Nee, was ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Ik zit met name te twijfelen over de videokaart. Ik verwacht niet op korte termijn de monitor die ik nu heb te gaan upgraden (past simpelweg geen grotere) dus de overstap naar 1440p zal nog wel even op zich laten wachten. Maar wil straks niet weer een compleet nieuwe pc hoeven aan te schaffen als de games van die tijd toch een zwaardere kaart vergen.
Is de gekozen kaart voor de komende jaren voldoende, of kan ik beter voor een RTX2060 gaan. Of wellicht die 5700 serie? Waarbij ik bij beide kaarten de twijfel heb of ik echt het verschil ga merken met de huidige generatie games in 1080p Ultra.
Ben benieuwd naar jullie aanbevelingen.
Doel is de komende jaren voornamelijk op 1080p fatsoenlijk te kunnen gamen met hoge instellingen. Games die ik nu nog regelmatig speel zijn WoT, Overwatch en Apex Legends.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is wel maximaal €1000.-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 115,- | € 115,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Ti Windforce OC 6G | € 304,05 | € 304,05 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 75,99 | € 75,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 65,99 | € 65,99 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 65,36 | € 65,36 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 849,34 | ||
Bovenstaande heb ik samengesteld n.a.v. topics die ik hier heb doorgenomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een lichte voorkeur voor Nvidia, door de verhalen die ik lees over de instabiliteit van de AMD kaarten. Daarnaast heb ik nu een Asus Strix GTX970 kaart, welke met name in Load een gigantische herrie maakt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst een zo'n stil mogelijk systeem. En ook een stabiel systeem.
Ga je overklokken?
Nee, was ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Ik zit met name te twijfelen over de videokaart. Ik verwacht niet op korte termijn de monitor die ik nu heb te gaan upgraden (past simpelweg geen grotere) dus de overstap naar 1440p zal nog wel even op zich laten wachten. Maar wil straks niet weer een compleet nieuwe pc hoeven aan te schaffen als de games van die tijd toch een zwaardere kaart vergen.
Is de gekozen kaart voor de komende jaren voldoende, of kan ik beter voor een RTX2060 gaan. Of wellicht die 5700 serie? Waarbij ik bij beide kaarten de twijfel heb of ik echt het verschil ga merken met de huidige generatie games in 1080p Ultra.
Ben benieuwd naar jullie aanbevelingen.