Ik ben in de markt voor een nieuwe televisie. Op dit moment heb ik een 43 inch 4k lcd tv in de woonkamer staan, maar ik ben "toe" aan iets nieuws. Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat 55 inch het ideale formaat is, 65 inch is simpelweg te groot voor de huidige huisvesting.
Ik ben specifiek op zoek naar een tv met de volgende eisen:
Specifieke eisen voor beeldeigenschappen van de tv zijn er nagenoeg niet. De tv wordt voornamelijk gebruikt van het kijken van televisie (
) en Netflix. Verder is het vereiste dat er op z'n minst één HDMI-CEC/ARC ingang is, ivm een Sony HT-MT500 soundbar. Een ander vereiste is dat de tv beschikt over smart-functionaliteiten. Ik hecht hierbij veel waarde aan een soepel en snel systeem. Doordat ik mijzelf ken en ik me snel erger aan langzame technologie zal een langzaam OS afbreuk doen aan de algehele ervaring van de tv. Een mogelijkheid om te casten via Google (zoals bij een Chromecast) is een pre.
Op dit moment twijfel ik tussen twee specifieke televisies, te weten:
In mijn zoektocht ben ik ook nog de Sony KD-55AG9 tegen gekomen. Hoe verhoudt deze tv zich tot de twee bovenstaande? Waar ik met name nieuwsgierig naar ben is of deze tv het (grote) prijsverschil waard is.
Concrete vraag: LG OLED55C9PLA of Sony KD-55AG8? (of toch duurder model?)
Ik ben specifiek op zoek naar een tv met de volgende eisen:
- OLED
- 4k en HDR
- 55 inch
- Smart interface
- HDMI-CEC/ARC
Specifieke eisen voor beeldeigenschappen van de tv zijn er nagenoeg niet. De tv wordt voornamelijk gebruikt van het kijken van televisie (

Op dit moment twijfel ik tussen twee specifieke televisies, te weten:
- LG OLED55C9PLA
- Sony KD-55AG8
- De prijzen tussen de twee tv's lopen niet bijzonder ver uiteen.
- Twijfel tussen WebOS en AndroidTV. De extra functionaliteiten van Android (zoals Assistant zijn leuk), maar ik hecht meer waarde aan een snel en soepel functionerend OS.
- Beeldkwaliteit? Ik lees over de LG gemengde verhalen over de kwaliteit van het paneel. Is deze twijfel gerechtvaardigd? Aangezien ik meen dat de panelen in Sony tv's door LG gemaakt worden. En welk heeft over het algemeen de beste kijkervaring op het gebied van beeldkwaliteit?
- Futureproof? Ik ben op de hoogte van het feit dat de LG over HDMI 2.1 beschikt. In hoeverre is dit echt een pluspunt? En zijn er nog andere verschillen tussen beide modellen/fabrikanten waar ik rekening mee moet houden?
In mijn zoektocht ben ik ook nog de Sony KD-55AG9 tegen gekomen. Hoe verhoudt deze tv zich tot de twee bovenstaande? Waar ik met name nieuwsgierig naar ben is of deze tv het (grote) prijsverschil waard is.
Concrete vraag: LG OLED55C9PLA of Sony KD-55AG8? (of toch duurder model?)