Advies open over ear bedrade koptelefoon (dac) 500euro,

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-05-2021
Beste Mensen,

Mijn huidige koptelefoon (Sennheiser HD 595) is versleten, En nu zou ik mij een nieuwe willen aanschaffen,

Wat ik zoek is een open over ear bedrade koptelefoon om aan mijn pc aan te sluiten.
Voor gamen, films en muziek te beluisteren.
Mijn budget is rond de 500 euro.

Via de pricewatch heb ik al enkele opgezocht nl:
pricewatch: Sennheiser HD 660 S (Zwart)
pricewatch: Beyerdynamic DT 1990 Pro (250 Ohm) (Zwart)
pricewatch: Beyerdynamic Amiron home (Zilver, Zwart)
Mijn voorkeur gaat uit naar de HD660 wegens de ovale oorschelpen.

Voor de dac krijg ik bij amazon deze aangeraden:
https://www.amazon.de/Fii...fRID=YSGVWHDAWB1X1K1ACJQZ

Wat denken jullie van mijn selectie, eventuele andere hoofdtelefoons of dac's.
Ook zoek ik nog een mic voor multiplayer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@rufus27, heb je eventueel de mogelijkheid om de selectie hoofdtelefoons te beluisteren? Dit geeft namelijk misschien de doorslag in het type 'geluid' net als het comfort van de hoofdtelefoons.

Op basis van mijn eigen ervaring kan ik je de pricewatch: Beyerdynamic DT 1990 Pro (250 Ohm) (Zwart) van harte aanbevelen. Fijne hoofdtelefoon met een gebalanceerd geluid. Ook de bouwkwaliteit is van hoog niveau. Al vinden sommige mensen die de DT1990 Pro hebben beluisterd de hoofdtelefoon iets te strak zitten, maar dat is geheel persoonlijk. Anderzijds, de pricewatch: Beyerdynamic DT 880 Edition (250 Ohm) (Zilver, Zwart) is wat schappelijker geprijsd, maar kan misschien ook een geschikte kadidaat voor je zijn. Wel kan ik mededelen dat de DT880 comfortabler is dan de DT1990 Pro, vanwege dat de DT880 minder strak zit, al zijn de earpads van de DT1990 wel dieper.

Als aanvulling voor een microfoon, een Modmic kan een prima oplossing zijn. Daarnaast, ik zag toevallig dat iFi Audio net een nieuwe DAC had gelanceerd (iFi Audio ZEN DAC), net nieuw dus weinig over bekend, maar misschien interessant voor je zoektocht naar een DAC.

Mijn post moet je vooral even zien om je ideeën-bus op gang te helpen. Ik kan op basis van mijn eigen ervaring iets aanbevelen, maar er is niets zo persoonlijks als het gaat om hoofdtelefoons, zoals met alles in de audio-wereld :)

* rlkz gebruikt een DT880 met een Modmic 5 voor gaming.

[Edit] Overigens zijn er voor de Sennheiser hoofdtelefoons ook nette microfoon oplossingen, zoals i.c.m. met V-MODA Boom. Zie bijvoorbeeld HD598/HD558 Gaming Headset.

[ Voor 6% gewijzigd door rlkz op 27-10-2019 23:03 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:00
Mbt hoofdtelefoons is het vooral smaak qua klank en draagcomfort, zoals rlkz al aangeeft, het beste kun je dus de verschillende sets gewoon voelen en (blind!) beluisteren.

Mbt dac is het eigenlijk alleen belangrijk dat de pre amp de hoofdtelefoon die je wilt kopen goed kan aansturen, qua klank zijn dacs transparant.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-05-2021
Bedankt voor de reacties, maar heb al een Senheiser HD660s en een schitt modi en magni gekocht.
Na veel opzoeken voor deze gekozen wegens de ovale vorm tegenover de ronde van de DT's.

Voor de mic denk ik inderdaad over een modmic te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rufus27 Ik heb momenteel de nieuwere Sennheiser ( MB 660 ) En hier ben ik wel erg tevreden over! Super goede kwaliteit en voor een goed prijsje!

https://www.onedirect.co....-660-uc-bluetooth-headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
rufus27 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:26:
Bedankt voor de reacties, maar heb al een Senheiser HD660s en een schitt modi en magni gekocht.
Na veel opzoeken voor deze gekozen wegens de ovale vorm tegenover de ronde van de DT's.

Voor de mic denk ik inderdaad over een modmic te kopen.
Perfecte koop! Hier kun je niet fout zitten en ga je nog veel plezier aan beleven, modmic/clipon mic is wel handig of een los staande mic
Pagina: 1