Hoe plaats ik mijn soundbar op/in/bij tv-meubel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MozLaPunk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-02 19:12
Hey mensen!

Ik heb onlangs een LG Oled van 55 inch besteld. Deze komt morgen binnen (zin in!), samen met mijn allereerste soundbar (de LG SK6). Ik loop echter al een paar dagen mijn brein te breken over hoe ik de soundbar moet positioneren op/in mijn televisiemeubel in combinatie met de televisie. Misschien hebben jullie nog goede ideeën.

Het ding is: ik zit schuin vanaf mijn tv-meubel (indeling van de huiskamer, laten we er even van uitgaan dat ik daar niets aan kan veranderen). De televisie komt dus ook schuin op de meubel te staan.

Optie 1: De soundbar voor de televisie leggen. Daardoor ligt de soundbar dus net als de tv schuin. Daarbij heb ik, zover ik op foto's heb kunnen zien, vernomen dat de voet van de LG-televisie erg laag is. Daardoor zou de soundbar dus wellicht een klein beetje boven de onderrand van het scherm uit komen. Lijkt mij geen mooie oplossing.

Optie 2: Een televisieverhoging kopen, die op mijn televisiemeubel zetten en de soundbar er voor. Op die manier ligt de soundbar dus niet voor het beeld. Erg mooi is de oplossing wat mij betreft nog steeds niet.

Optie 3: Een plank van ongeveer dezelfde kleur als het televisiemeubel snijden en die op heel de breedte van de meubel leggen, de tv daarop, en alleen het voorste gedeelte van de meubel plankloos (en dus wat lager) laten waar de soundbar kan liggen. Vooralsnog de mooiste optie (vermoed ik) alleen wel het meeste werk.

Hebben jullie nog goede ideeën? Ze zijn welkom!

Hieronder de foto vanaf de positie waar ik zit in de huiskamer. Afgebeeld is nog het oude scherm (46 inch, dus de LG Oled is met 55 inch iets groter en platter, mocht dat uitmaken). Tweede foto is voor de extra duidelijkheid (overdag dus lichter, en staand, iets dichterbij het televisiemeubel). Klik op de foto's om ze te vergroten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7vVY0ak.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5MSOy8Z.jpg

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05:58
Wat dacht je van een tv-muurbeugel? Die heb je ook met mogelijkheid tot vastmaken van soundboard en zijn zwenkbaar te krijgen. Weet niet of de muur daar stevig genoeg voor is?

Verder kan ik de ruimte moeilijk inschatten, maar de plek die je hebt uitgekozen voor de tv lijkt me niet ideaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 20:53
Hoi @MozLaPunk !

Mooi man, een LG Oled 55". Zelf heb ik hem ook en wat een pracht ding is het. Enjoy!

Ik zat in hetzelfde schuitje als jij. Mijn vorige TV was 42". Qua lengte paste het precies op m'n Sonos Soundbar. De LG stak aan beide kanten iets van 10-12 cm uit, wat A) niet mooi was en B) niet een veilig gevoel gaf qua stabiliteit.

Ik heb uiteindelijk een plankje + 4 pootjes bij de bouwmarkt gekocht, de pootjes eronder geschroefd en de TV er op gezet. Nu heb ik ongeveer 5-8 cm ruimte tussen mijn Soundbar en het plankje en de TV staat daar stabiel op.

Ik was bang dat het mij zou storen, maar na dag één zag ik het al niet meer.

Zie: https://drive.google.com/...L0w3NYVDRLkcB?usp=sharing voor het resultaat.

* Eén foto is vlekkerig doordat ik de helderheid omhoog heb gegooid zodat je het kon zien.

[ Voor 12% gewijzigd door CuBras op 14-10-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MozLaPunk
Pepper92 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:16:
Wat dacht je van een tv-muurbeugel? Die heb je ook met mogelijkheid tot vastmaken van soundboard en zijn zwenkbaar te krijgen. Weet niet of de muur daar stevig genoeg voor is?

Verder kan ik de ruimte moeilijk inschatten, maar de plek die je hebt uitgekozen voor de tv lijkt me niet ideaal?
Mja, de plattegrond van mijn woonkamer is niet ideaal voor een televisie(meubel) en twee banken helaas. Ik heb de indeling eerder dit jaar flink aangepast om ruimte te creëren. Dat is gelukt, maar ik begin nu te twijfelen of ik het niet weer op de oude manier moet neerzetten. Dan kan ik wel weer gebruikmaken van de muur én recht voor de televisie zitten. Het enige nadeel is dat de bank dan midden in de woonkamer staat, wat véél ruimte kost en mijn (in ieder geval voor de herindeling) een beklemmend gevoel gaf. Op de foto de muur waar de tv-meubel eerst stond. Links zie je waar de tv nu staat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mVrsvld.jpg

Aan de muur ophangen waar de tv nu staat is geen optie, maar wellicht wel op de oude plek...
CuBras schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:23:
Hoi @MozLaPunk !

Mooi man, een LG Oled 55". Zelf heb ik hem ook en wat een pracht ding is het. Enjoy!

Ik zat in hetzelfde schuitje als jij. Mijn vorige TV was 42". Qua lengte paste het precies op m'n Sonos Soundbar. De LG stak aan beide kanten iets van 10-12 cm uit, wat A) niet mooi was en B) niet een veilig gevoel gaf qua stabiliteit.

Ik heb uiteindelijk een plankje + 4 pootjes bij de bouwmarkt gekocht, de pootjes eronder geschroefd en de TV er op gezet. Nu heb ik ongeveer 5-8 cm ruimte tussen mijn Soundbar en het plankje en de TV staat daar stabiel op.

Ik was bang dat het mij zou storen, maar na dag één zag ik het al niet meer.

Zie: https://drive.google.com/...L0w3NYVDRLkcB?usp=sharing voor het resultaat.

* Eén foto is vlekkerig doordat ik de helderheid omhoog heb gegooid zodat je het kon zien.
Hey, dit is zeker een nette oplossing! Ik heb inderdaad ook ongeveer 5 - 8 cm ruimte nodig, dus dit zou ik zelf kunnen doen. In ieder geval bedankt voor het idee en de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05:58
ziet er inderdaad niet ideaal uit. 1 bank tegen de verre muur zal ook wel niet wat zijn. Succes met de tv-meubel aanpassingen! (En geniet van je nieuwe tv)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MozLaPunk
Ik heb de indeling inmiddels behoorlijk omgegooid. Nu alleen nog kijken wat ik met de soundbar doe, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 15:19
De combi soundbar <> TV is natuurlijk hier al geregeld besproken. Tikje: WVB >>> TB

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluelion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 19:44
Onbegrijpelijke code taal :?

Linkje misschien?

[ Voor 7% gewijzigd door bluelion op 17-10-2019 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topic is verplaats van WVB (Wonen & Verbouwen) naar TB (Televisie's en Beamers), maar een soundbar is toch eigenlijk wel iets van AUD (Audio & HiFi) :P
Linkje misschien?
Daar post je nu al ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RaZ op 17-10-2019 16:02 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:30
Ik zit soort van in het zelfde schuitje. TV aan de muur hangen is geen optie. De soundbar is te groot om in de tv meubel te zetten en moet er dus op. Ik moet de bestelde TV nog binnen krijgen (55 inch TV), maar heb ondertussen de volgende standaard gekocht:

https://www.kabelshop.nl/...2330BK-i12150-t25157.html

Wellicht dat zoiets een oplossing is voor je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 15:19
RaZ schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:58:
[...]

Topic is verplaats van WVB (Wonen & Verbouwen) naar TB (Televisie's en Beamers), maar een soundbar is toch eigenlijk wel iets van AUD (Audio & HiFi) :P
Ik heb gedobbeld en TB heeft gewonnen. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-maasdijk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-05 14:15
Kan iemand een foto delen met het verhogen van de tv? Google drive link werkt niet meer en zit in het zelfde schuitje
Pagina: 1