Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Last call: gaming pc to end turn times (€2000-€2500)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ardatiu
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-02-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In augustus startte ik al eens een topic met een eerste "oefening" en besloot ik nog even te wachten, intussen is het doel al wat concreter geworden en met onder meer RDR2 in de aantocht heb ik ook gewoon geen zin meer om te wachten! Hieronder nog even de achtergrondinfo van mijn vorige post.

Mijn huidige systeem is nu 7 jaar oud en kan de meeste games wel nog aan, maar tegenwoordig moet ik de settings toch iets te fel verlagen en steken de laadtijden mij voor een aantal spellen tegen. Doel is om opnieuw een systeem te bouwen waarmee ik de komende 7 a 8 jaar comfortabel kan gamen.

Ik kan niet zoveel meer gamen als vroeger, dus wil ik dat ik mijn beperkte tijd volledig op het gamen kan focussen. Met andere woorden: laad- en vooral 'turn'tijden tot een absoluut minimum beperken. Bij een spel als Football Manager wil ik met een grote database kunnen spelen en geen uren wachten wanneer ik op next turn klik. Hetzelfde wanneer ik de Mortal Empires campaign speel in Warhammer 2. Ik wil op next turn klikken en 'meteen' kunnen voortspelen. Dit heeft dus voor mij meer gewicht dan de hoogste fps halen.

Bij voorkeur speel ik de recentste games in al hun pracht en praal, gaande van Total War: 3K tot de aankomende Cyberpunk 2077. Liefst kan ik de komende 6-7 jaar toekomstige games ook nog comfortabel op high settings spelen (dat ik dan minder fps heb kan mij eigenlijk niet deren, ik 'zie' dat verschil toch niet echt). 4K is niet nodig.

Het systeem zal verder gebruikt worden voor typisch dagelijks gebruik. Ik gebruik mijn computer ook als primair audiosysteem (radiostreams, Spotify Premium).

Maximum van €2500 incl assemblage. Ik weet nog niet waar ik de pc ga laten samenstellen, maar als ik het via bvb Alternate doe zit ik daar met mijn huidige wenslijst zeker aan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik heb de pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart besteld.

Muis, toetsenbord en boxen behoud ik voorlopig van mijn huidige systeem. Ik zou ook mijn twee harde schijven meenemen:
- Logitech Speakers Z623 THX (200Watt - 2.1)
- Samsung 840 Pro Series 256GB (MZ-7PD256BW)
- Seagate Barracuda 1TB (3.5' - 7200RPM - 64MB)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Met uitzondering van de case niet.

Ik heb sinds mijn eerste post wel mijn huiswerk gedaan en heb ondanks het feit dat momenteel quasi iedereen voor AMD gaat toch voor Intel gekozen. De benchmarks die voor mij het meest relevant zijn, namelijk de turn times in bvb Civ VI en Warhammer II, geven Intel toch nog de lead. Het verschil is misschien klein, maar gezien turn times en laadtijden zowat de hoofdreden zijn waarom ik een nieuwe build wil, vind ik dit toch relevant.

Dat is ook de reden waarom ik een Samsung Evo Plus gekozen. Deze zou moeten dienen voor het OS en voor mijn primaire games. Met de nieuwsberichten over RDR2 en CoD die samen bijna een halve terra innemen, toch gekozen voor in totaal 2 terra.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

De computer staat gewoon in de woonruimte, dus soberheid (geen rgb) en stilte is wel gewenst.

Ga je overklokken?
Geen ervaring mee, en durf mij hier ook niet echt aan te wagen. Enige dat ik (met deze build) plan is om er voor te zorgen dat het moba de ram op volle snelheid laat draaien (als dit kan, en als ik er in slaag om uit te vogelen hoe).

Wat verwacht je van ons?[i]
Klopt het samengestelde systeem? Zal het aan de verwachtingen voldoen?

Toekomstige (?) systeem:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 388,99€ 388,99
1MoederbordenMSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon€ 175,-€ 175,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 816,99€ 816,99
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Matzwart€ 133,10€ 133,10
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home EN 64bit OEM DSP OEI€ 104,-€ 104,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Ventilatorenbe quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm€ 19,13€ 19,13
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 144,90€ 144,90
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 103,05€ 103,05
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 122,90€ 122,90
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 209,-€ 209,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.277,93

Alle reacties

• Ardatiu
Vriendelijke bump :)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Laaftijden ga je nooit elimineren helaas, het kost gewoon tijd voor de cpu om de IO te verwerken, maar als je ècht voor het aller- alletsnelste wil gaan kan je een AMD ryzen 3800/3900x pakken op een X570 mobo, die PCIe 4.0 ondersteunt, prik daar een (erg dure) PCIe 4.0 m.2 ssd op en dan zit je wel echt aan de max wat betreft snelheid.
Of je moet gekke raid opstellingen willen maken, maar volgens mij ben je linksom of rechtsom gewoon beperkt door de snelheid waarmee je cpu de data kan verwerken.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:40
Als je van een 7 jaar oud systeem komt (mag wel hopen dat daar wel een ssd in zat, dan is een Ryzen 3600 natuurlijk al een giga verschil.

Of je dan 5x met een Ryzen 3600 of 6x sneller bent met een i9 9700K, dat verschil is relatief klein. Het scheelt wel serieus geld.

Maar alleen jij kunt bepalen of dat je het geld waard is.
Je hebt naar de benchmarks gekeken, dus de verschillen zul je wel weten.

Voor de ssd geldt dat het maar zeer de vraag is of de ssd ook maar enige beperkende factor is bij het spelen van die 2 spellen. Want dat zal echt bij de cpu liggen en niet bij de ssd.

Het spel is 12 GB, dat hoeft echt niet allemaal geladen te worden en het is dus de vraag of je met een extra snelle ssd wat wint. Bij laden staat er maximaal 1 core op 90%, omdat het spel dat single core doet, dus dat is echt niet genoeg om een extra snelle nvme-sss verschil te laten maken met een wat goedkopere: https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

• Ardatiu
Wintervacht schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:03:
Laaftijden ga je nooit elimineren helaas, het kost gewoon tijd voor de cpu om de IO te verwerken, maar als je ècht voor het aller- alletsnelste wil gaan kan je een AMD ryzen 3800/3900x pakken op een X570 mobo, die PCIe 4.0 ondersteunt, prik daar een (erg dure) PCIe 4.0 m.2 ssd op en dan zit je wel echt aan de max wat betreft snelheid.
Of je moet gekke raid opstellingen willen maken, maar volgens mij ben je linksom of rechtsom gewoon beperkt door de snelheid waarmee je cpu de data kan verwerken.
Het blijft natuurlijk altijd zoeken naar de compromis. Het is nu al een hoog budget, maar dit is wel het maximum. De 3900x op een X570 mobo en een dure PCIe 4.0 m.2 ssd zou willen zeggen dat ik zwaar boven budget ga, zeker met behoud van de gpu.
White Feather schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:14:
Als je van een 7 jaar oud systeem komt (mag wel hopen dat daar wel een ssd in zat, dan is een Ryzen 3600 natuurlijk al een giga verschil.
Daar zat gelukkig al een SSD in ja! Moest ik Warhammer II: Total War op een HDD hebben moeten spelen, dan had ik al jaren geleden overgeschakeld naar een nieuwe build :)

Het klopt dat ik inderdaad met een minder budget ook al een groot verschil zal merken in performance, maar het is toch echt het doel om weer een 7-tal jaar comfortabel te kunnen gamen. Mentaal is het voor mij moeilijker om op korte termijn steeds te upgraden dan 1 keer op lange termijn zwaarder te investeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Ardatiu op 18-10-2019 09:47 ]

• Ardatiu
Zit het opgestelde systeem (buiten budgettaire keuzes - die ik zeker wel nog meeneem!) verder goed in elkaar?

Ik heb nu voor de 9700k gekozen in het wenslijstje vanwege de benchmarks die intel een lichte edge geven in turn based games, maar is dit de beste keuze naar een toekomstgerichte build toe? Is het daarvoor dan toch interessanter om bijvoorbeeld te gaan voor een 3700x met bvb de Gigabyte X570 aorus pro als mobo?

• nectar007
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-08 11:33
Ik zou sowieso niet voor een x570 bord kiezen. Eerder een B450 (Tomahawk max)
3700x moet het ook allemaal met gemak kunnen trekken.

Ook de processor koeler kan je voorlopig achterwege laten. (Zelf nog een 3700x build in elkaar gestoken en de stock koeler van AMD doet het momenteel perfect)

Daar kan je in totaal al 150 euro besparen.

De samsung SSD is snel, maar of het echt de prijs waard is moet je zelf bepalen. Ik zou deze persoonlijk niet nemen. (zelf de intel p660 2TB voor 200€ gestoken en doet het perfect)

Case vind ik duur, maar dat is vooral omdat ik geen Fractal Design fan ben. :)

Windows kan je veel goedkoper online vinden.

Just my 2 cents. :)

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-10 13:20
De build is zeker niet mis, maar heb wel enkele opmerkingen/aanbevelingen.
  • De Intel Core i7-9700K zal zeker en vast een zeer goed processor zijn. Echter is deze al zeer prijzig in tegenstelling tot de processoren van AMD. Zoals nectar007 al schreef, kan je heel wat geld besparen door bv. een r7 3700x te kiezen samen met een moederbord van ongeveer 130 à 140 euro. Hierdoor kan je al +-150 euro besparen (in totaal) omdat je o.a. ook zelf geen cpu-koeler meer zult moeten kopen.
  • Om dit alles te kunnen voorzien van stroom zou ik toch eerder kiezen voor een iets grotere PSU en zou ik kiezen voor de Corsair RM 750 (2019). Waarom? Om zeker te zijn. Ik heb 2 jaar geleden voor een RM550x gekozen om een i7 7700K en een GTX1080 van stroom te voorzien, maar als ik deze serieus laat werken dan is er Coil Whine te horen. En neen, deze komt niet van de GPU, maar effectief van de PSU. Volgens mij omdat deze toch (iets te dicht) tegen de limiet komt.
  • Daarnaast zou ik kijken voor een andere case. Deze case is het geld niet waard in mijn ogen. Zoals je zelf al kan zien heeft deze case niet veel mogelijkheden om lucht binnen te laten wat voor slechte koeling zal zorgen. En een paar Be quiet!s hangen gaat hierbij niet echt helpen. (Ik heb 3x dezelfde fans hangen.) Zelf ben ik een zeer grote 'fan' ;) van Phanteks hun cases. Zelf heb ik de Phanteks P400S Tempered Glass Zwart, als ik vandaag een nieuwe zou kopen zou ik gaan voor de Phanteks P400A Zwart. Deze laat ook veel meer lucht binnen... maar heeft jammergenoeg voor jouw dan weer een glazenpaneel aan de zijkant. Er zijn in elk geval genoeg cases te vinden voor de helft van de prijs die evengoed of beter zijn.
  • Zelf heb ik enkele maanden terug ook een nieuwe SSD gekocht voor mijn PC en heb toen gekozen voor de CORSAIR MP510 960GB. Deze was toch wel wat goedkoper dan die van Samsung en doet het zeker niet slechter. Het hangt er ook een beetje van af wat je er mee zal doen en welke games er op staan, want niet elke game werkt daarom sneller op een SSD dan op een HDD. Vaak merk je ook geen verschil tussen de snelheid... als het maar een SSD is. Waar ik wel naar gekeken heb is hoeveel keer je kan/mag lezen en schrijven (hoeveel GB per dag), etc. en vandaar heb ik ook gekozen voor die van CORSAIR.
  • Als je bovenstaande "besparingen" zou toepassen is er misschien de mogelijkheid om de RTX 2080 TI te overwegen(?)...
Ik hoop dat alles een beetje duidelijk is. Als je nog vragen hebt mag je ze altijd stellen.

(Zelf heb ik mijn PC ook in elkaar gestoken en heb vrienden hier ook al bij geholpen. Ik woon in Leuven, dus moest je in de buurt wonen, dan valt er misschien wel iets te regelen ;) )

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
IPV 330 euro uit te geven aan 2 SSD's, kun je beter een 2TB M2 SSD kopen, bijv een 660p. Werkt fijner. Een SSD die vol zit gaat ook langzaam worden, en dat gaat toch gebeuren met 1 van de 2 SSD's in je eerste setup. Zeker aangezien de spellen die jij wil spelen zomaar 150+ GB gaan innemen.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 14:12
Dirk33 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:19:
IPV 330 euro uit te geven aan 2 SSD's, kun je beter een 2TB M2 SSD kopen, bijv een 660p. Werkt fijner. Een SSD die vol zit gaat ook langzaam worden, en dat gaat toch gebeuren met 1 van de 2 SSD's in je eerste setup. Zeker aangezien de spellen die jij wil spelen zomaar 150+ GB gaan innemen.
Zeker geen 660p kopen (SSD met QLC). Een SSD met QLC geheugen zakt qua performance als een pudding in elkaar bij continue belasting (tot het niveau van een oude SATA schijf). Kan best voor een huis tuin keuken pc, maar in jouw geval met jouw verhaal erbij zou ik het zeker niet doen. Enige "voor" argument is prijs, en op dit budget zou ik hier geen paar tientjes besparen. Als je twee ssd's neemt zou je eventueel je Windows vanaf een 660p kunnen draaien(Als je dan echt paar tientjes moet besparen). Maar dingen als gamen/videobewerking etc. zou ik nooit vanaf een 660p doen.

Kingston A2000 al een veel betere keuze, en ja de Samsungs zijn nog sneller maar ook (best flink) duurder.
Je zit al aan je budget maar het kan nog stukje sneller (De Optane heeft wel een veel slechtere prijs/kwaliteit verhouding dan de A2000/970 EVO plus):

https://www.pcgamer.com/b...imes-on-ssds-versus-hdds/

Ik lees trouwens niks over de Samsung 970 Pro. Die is weer een stukje sneller dan de EVO plus (en vaak bijna even snel als Optane maar wel weer iets goedkoper).

Dit zijn de snelste opties, die nog "te betalen" zijn. Samen met de al genoemde PCI-e gen4 SSD's, maar daarover is het algemene advies dat je deze huidige generatie beter over kan slaan (Dit laatste zou inmiddels anders kunnen zijn maar voor zover ik weet is dit nog steeds zo).

Het kan uiteraard nog wel sneller. Maar dan ga je veel meer geld moeten neerleggen voor kleine winst.

Zie o.a. dit verhaal over 660p:

sdk1985 in 'reviews: Ssd Best Buy Guide - Augustus 2019'

Dit gaat overigens een aantal reacties opleveren van mensen die dit tegenspreken. Maar Google en trek vooral je eigen conclusie. Er zijn ook al een aantal tweakers die eerlijk toegeven spijt te hebben van een 660p aankoop. Als je de search gebruikt kom je deze discussies wel tegen.

[ Voor 46% gewijzigd door Operations op 19-10-2019 22:02 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
MattiVM schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:39:
[...]
Daarnaast zou ik kijken voor een andere case. Deze case is het geld niet waard in mijn ogen. Zoals je zelf al kan zien heeft deze case niet veel mogelijkheden om lucht binnen te laten wat voor slechte koeling zal zorgen. En een paar Be quiet!s hangen gaat hierbij niet echt helpen. (Ik heb 3x dezelfde fans hangen.) Zelf ben ik een zeer grote 'fan' ;) van Phanteks hun cases. Zelf heb ik de Phanteks P400S Tempered Glass Zwart, als ik vandaag een nieuwe zou kopen zou ik gaan voor de Phanteks P400A Zwart. Deze laat ook veel meer lucht binnen... maar heeft jammergenoeg voor jouw dan weer een glazenpaneel aan de zijkant. Er zijn in elk geval genoeg cases te vinden voor de helft van de prijs die evengoed of beter zijn.
De Fractal Design r6 is van een andere klasse dan de Phanteks p400A (lees luxer). De airflow is prima, en de case is stiller, heeft een fan controller, een extra fan, betere bouw kwaliteit, betere filters, betere cable management en een usb-c poort. Al deze zaken heb je niet nodig voor de bouw van een goede PC, maar bij een PC van 2000 euro past die prima.

• BKooij
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-08 23:31
1ProcessorsIntel Core i9-9900K Boxed€ 515,05€ 515,05
1MoederbordenMSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon€ 175,-€ 175,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 807,26€ 807,26
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Matzwart€ 141,-€ 141,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 Bruin€ 84,91€ 84,91
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 155,99€ 155,99
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 86,-€ 86,-
2Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 122,90€ 245,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.211,01

Je zou hier naar kunnen kijken (uitgegaan van de BBG van mei). kun je voor de overige 200-300 euro leuke extra's van halen.

[ Voor 3% gewijzigd door BKooij op 20-10-2019 00:13 ]

• Operations
Immanent Ike schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:42:
[...]

De Fractal Design r6 is van een andere klasse dan de Phanteks p400A (lees luxer). De airflow is prima, en de case is stiller, heeft een fan controller, een extra fan, betere bouw kwaliteit, betere filters, betere cable management en een usb-c poort. Al deze zaken heb je niet nodig voor de bouw van een goede PC, maar bij een PC van 2000 euro past die prima.
Heb ik ook, er zijn meer goede kasten maar dit is inderdaad wel echt een hele goede kast. Veel reviews bevestigen dit ook aan, o.a. op HWI.

Ik heb er 1 dingetje mee, en dat is dat het input panel aan de voorkant wat stroef is. Dit kwam ik niet tegen in de reviews maar lijken toch wel meer mensen te hebben. Overigens zou dit geen reden voor mij zijn om de kast niet te kopen.

O ja en als je een 360mm rad (Kraken X72) bovenin doet dan kan je geen DVD speler meer kwijt. Maar goed dit had ik van te voren ook wel kunnen / moeten ontdekken. Wederom geen echt nadeel hoor. A. Wie gebruikt er nou nog een optical? En B kan ook via USB, doe ik ook. Ik denk voor jou NVT maar better safe than sorry :)

Dit verhaal:

Fractal R6 front usb stroef

P.S. ik zou (heel) stiekem proberen een 970 Pro 1TB in het budget te proppen ;) (uitleg zie eerdere post)

[ Voor 36% gewijzigd door Operations op 20-10-2019 03:16 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• nectar007
Operations schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:36:
[...]

Zeker geen 660p kopen (SSD met QLC). Een SSD met QLC geheugen zakt qua performance als een pudding in elkaar bij continue belasting (tot het niveau van een oude SATA schijf). Kan best voor een huis tuin keuken pc, maar in jouw geval met jouw verhaal erbij zou ik het zeker niet doen. Enige "voor" argument is prijs, en op dit budget zou ik hier geen paar tientjes besparen. Als je twee ssd's neemt zou je eventueel je Windows vanaf een 660p kunnen draaien(Als je dan echt paar tientjes moet besparen). Maar dingen als gamen/videobewerking etc. zou ik nooit vanaf een 660p doen.
Echt een load of crap. ;)
Intel 660p werkt gewoon perfect, ook onder load, tijdens het gamen, development en videobewerking.

Ik doe die zaken er namelijk ook allemaal mee. De griezelvergalen va QLC zijn zwaar overdreven en helemaal geen reden om het af te raden.

• Operations
nectar007 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:57:
[...]

Echt een load of crap. ;)
Intel 660p werkt gewoon perfect, ook onder load, tijdens het gamen, development en videobewerking.

Ik doe die zaken er namelijk ook allemaal mee. De griezelvergalen va QLC zijn zwaar overdreven en helemaal geen reden om het af te raden.
Helemaal prima, ik ga deze discussie niet (meer) voeren. Gelukkig bestaat de search en Google :)

Ik ben blij voor jou dat je blij bent met jouw 660p (y)

[ Voor 5% gewijzigd door Operations op 20-10-2019 13:04 ]

• nectar007
Operations schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:02:
[...]

Helemaal prima, ik ga deze discussie niet (meer) voeren. Gelukkig bestaat de search en Google :)

Ik ben blij voor jou dat je blij bent met jouw 660p (y)
Weer lekker makkelijk. ;)

660p voldoet prima.

• Ardatiu
Ik heb op basis van feedback van Omni de build herwerkt tot dit:

1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 388,97€ 388,97
1MoederbordenGigabyte Z390 Aorus Pro€ 187,58€ 187,58
1BehuizingenFractal Design Define R4 Pearl Black€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
2VentilatorenNoctua NF-A15 PWM, 140mm€ 18,22€ 36,44
1VentilatorenNoctua NF-P12, 120mm€ 15,50€ 15,50
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2E3200C16€ 82,49€ 82,49
1VoedingenSeasonic Prime Platinum 750W€ 152,-€ 152,-
2Solid state drivesCorsair Force MP510 960GB€ 131,50€ 263,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.983,19

De Define R4 case heb ik nu, en doel zou zijn om de nieuwe set-up dan gewoon hierin te bouwen.

PC's samenstellen als een eeuwige twijfeler, ik voel me een beetje Chidi uit The Good Place 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Ardatiu op 22-10-2019 16:59 ]

Verwijderd

750W die je in je lijstje hebt staan is een overkill imo. Met 650W zit je ook goed.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:42:
750W die je in je lijstje hebt staan is een overkill imo. Met 650W zit je ook goed.
met 550w ook :P

@Ardatiu voeding is ruim overdreven. sowieso die prijsklasse

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Hackus schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:53:
[...]

met 550w ook :P

@Ardatiu voeding is ruim overdreven. sowieso die prijsklasse
Klopt, ik dacht dat er een 2080ti in z'n lijstje zat vandaar de 650W :p

• Ardatiu
OK, nou, dat valt dan nog wel aan te passen.

Nog andere opmerkingen? Of kan ik hiermee naar de drukker?

Nog één grote twijfel: Intel is nu beter voor de games die ik speel, maar misschien is het naar 'future proof' toch beter om naar een 3700x te gaan gezien die games over een paar jaar misschien wel meer profiteren van hypertreading?

• Ardatiu
Dit gaat het worden jongens, dit weekend bestel ik:

1MoederbordenGigabyte Z390 Aorus Pro WiFi€ 199,-€ 199,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 806,26€ 806,26
3VentilatorenNoctua NF-A15 PWM, 140mm€ 18,22€ 54,66
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/16€ 93,05€ 93,05
1VoedingenSeasonic Focus Plus 650 Platinum€ 119,95€ 119,95
2Solid state drivesCorsair Force MP510 960GB€ 130,90€ 261,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.106,74

Bedankt voor alle info en hulp!

Nog één vraag: is het nodig om bij die Noctua fans nog voedingskabels te kopen? Ik zie die bij Azerty als mogelijke accessoire staan.

Verwijderd

Ardatiu schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:24:

1MoederbordenGigabyte Z390 Aorus Pro€ 188,99€ 188,99
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/16€ 93,76€ 93,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.098,44

Nog één vraag: is het nodig om bij die Noctua fans nog voedingskabels te kopen? Ik zie die bij Azerty als mogelijke accessoire staan.
Ziet er goed uit als non-amd optie d:)b

Die fans kunnen rechtstreeks op het moederbord, extra kabels bestellen is niet nodig. Dat is om ze direct op de voeding aan te sluiten - daarmee verlies je ook nog eens de snelheidsregeling via het moederbord. Niet doen dus!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-11 13:58
Heb je een specifieke reden om voor de Noctua's te gaan ipv. de standaard 3 fans te gebruiken die al bij de R6 zitten?

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:10
Ardatiu schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:24:

1MoederbordenGigabyte Z390 Aorus Pro€ 188,99€ 188,99
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/16€ 93,76€ 93,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.098,44

Mooie kast, wel twijfels bij het moederbord. WEet je zeker dat je Gigabyte wil? Toch wel veel verhalen van bios issues etc. Zelf ook gekloot mee (Z77 van gigabyte)...

Verder prachtige kast _O_ alleen moederbord hmm

• Ardatiu
svenvv2 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:08:
Heb je een specifieke reden om voor de Noctua's te gaan ipv. de standaard 3 fans te gebruiken die al bij de R6 zitten?
Ze zijn beter?
MetalSonic schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:13:
[...]

Mooie kast, wel twijfels bij het moederbord. WEet je zeker dat je Gigabyte wil? Toch wel veel verhalen van bios issues etc. Zelf ook gekloot mee (Z77 van gigabyte)...

Verder prachtige kast _O_ alleen moederbord hmm
Doe mij nu niet weer twijfelen 8)7. Komt toch in veel reviews als een van de beste mobo's naar boven voor die prijsklasse.

[ Voor 6% gewijzigd door Ardatiu op 25-10-2019 19:20 ]

• MetalSonic
Ardatiu schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:19:
[...]

Ze zijn beter?

[...]

Doe mij nu niet weer twijfelen 8)7. Komt toch in veel reviews als een van de beste mobo's naar boven voor die prijsklasse.
Tja ik heb zelf best veel gezeik met mijn Gigabyte moederbord. Achteraf gezien was ik ook niet tevreden over de Gigabyte video kaart. Was toen een 7970 GHZ dd. Ik zal geen Gigabyte materiaal meer kopen.

MSI is daarentegen een merk waar ik nu wel heel enthousiast over ben ;)..

Qua moederbord, daar wil je heel lang plezier van hebben. Ik zou iets meer betalen en dan langer (zorgeloos) plezier.
Maarja dit is mijn mening, mijn beleving van het merk!

[ Voor 8% gewijzigd door MetalSonic op 25-10-2019 19:38 ]

Verwijderd

MetalSonic schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:37:
[...]

Tja ik heb zelf best veel gezeik met mijn Gigabyte moederbord. Achteraf gezien was ik ook niet tevreden over de Gigabyte video kaart. Was toen een 7970 GHZ dd. Ik zal geen Gigabyte materiaal meer kopen.

MSI is daarentegen een merk waar ik nu wel heel enthousiast over ben ;)..

Qua moederbord, daar wil je heel lang plezier van hebben. Ik zou iets meer betalen en dan langer (zorgeloos) plezier.
Maarja dit is mijn mening, mijn beleving van het merk!
Dat zijn van die N=1 dingen. Ik heb weer slechte ervaringen met MSI. Plus die Gigabyte onderdelen die je opnoemt zijn 7+ jaar oud. Things change.

• MetalSonic
Klopt daarom zeg ik in de laatste alinea ook bewust dat het mijn mening is.

• Ardatiu
Toch nog een beetje twijfel, ik zie nu net dat MSI een cashback doet van €50 voor de Pro Gaming.

1MoederbordenGigabyte Z390 Aorus Pro WiFi€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenMSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon AC€ 215,05€ 215,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 414,05

Op Hardware info geven ze beiden een Excellent Choice, met als bemerking "welke voor jou de beste keus is, hangt voornamelijk af van welke van de bovengenoemde punten je het belangrijkst vindt." Maar ik heb geen idee wat ik het belangrijkste moet vinden voor mijn use.

De MSI heeft een 'echte' front 3.1, wat leuk is voor mijn case. De Gigabyte heeft betere stroomvoorziening (maar ik ga allicht niet OC'en, dus maakt dat dan uit?) en twee bijgeleverde SSD-koelers (is dat interessant?). Help! :)

• Ardatiu
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik sta op het punt om een volledig nieuw systeem te kopen, maar door een aantal cashback-acties ben ik toch aan het twijfelen geslagen over het moederbord.

Concreet twijfel ik tussen:

1MoederbordenAsus ROG Maximus XI Hero (Wi-Fi)€ 314,05€ 314,05
1MoederbordenGigabyte Z390 Aorus Pro WiFi€ 171,99€ 171,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 701,09

De Pro Gaming heeft €50 cashback, de Hero €110.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Dit is het systeem dat ik zou bestellen:

1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 389,-€ 389,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 825,-€ 825,-
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Matzwart€ 139,-€ 139,-
1MonitorenLG UltraGear 27GL850 Zwart€ 468,27€ 468,27
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.572,67

Is het de moeite om voor de Hero te kiezen, die nu met de cashback in de budgetklasse zit waar ik op mik? Of hou ik het toch beter op de Aorus Pro of de Pro Gaming?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:58

br00ky

Moderator Harde Waren

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ardatiu schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:04:
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik sta op het punt om een volledig nieuw systeem te kopen, maar door een aantal cashback-acties ben ik toch aan het twijfelen geslagen over het moederbord.

Concreet twijfel ik tussen:

1MoederbordenAsus ROG Maximus XI Hero (Wi-Fi)€ 314,05€ 314,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 701,09

De Pro Gaming heeft €50 cashback, de Hero €110.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Dit is het systeem dat ik zou bestellen:

1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 389,-€ 389,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 825,-€ 825,-
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Matzwart€ 139,-€ 139,-
1MonitorenLG UltraGear 27GL850 Zwart€ 468,27€ 468,27
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.572,67

Is het de moeite om voor de Hero te kiezen, die nu met de cashback in de budgetklasse zit waar ik op mik? Of hou ik het toch beter op de Aorus Pro of de Pro Gaming?
Volgens tweakers pricwatch heeft MSI 3 jaar garantie tegen 2 jaar gigabyte

Weg

Pagina: 1