Ik zoek een?
Upgrade moederbord, cpu en geheugen.
Wat is je budget?
Ongeveer €600.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek een voorkeur. Ben ooit van AMD naar Intel gegaan en daar blijven hangen, nu is AMD wel aantrekkelijker geworden.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Eigenlijk alleen maar voor gaming, vooralsnog in FHD, wellicht later dat ik nog een 4k scherm aanschaf met een GPU die dat trekt. Ik merk nu dat vooral de cpu het niet meer trekt bij GTA V bijvoorbeeld en met Wreckfest is het soms ook een dia show. CPU wordt ook voor 100% belast terwijl de GPU op 65-70% blijft steken. Ook is het geheugen niet ruim bemeten met 2,133MHz.
Allereerst even mijn oude build die nu grotendeels ongeveer 4 jaar oud is. Toendertijd had ik alles zelf uitgezocht en opgebouwd.
Alle componenten gaan mee in de nieuwe build, afgezien van mbo ,cpu en geheugen en koeler uiteraard.
Dan een wenslijstje die ik zelf even bijelkaar gezocht heb;
Ik twijfel enorm of dit alles goed bij elkaar past en dat ik geen dief van mijn eigen portemonnee begin te worden. Het is namelijk al een tijdje geleden dat ik in deze materie zat en het AMD gebeuren is mij ook compleet nieuw.
Ik hoop dat ik alles duidelijk heb gemaakt
Upgrade moederbord, cpu en geheugen.
Wat is je budget?
Ongeveer €600.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek een voorkeur. Ben ooit van AMD naar Intel gegaan en daar blijven hangen, nu is AMD wel aantrekkelijker geworden.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Eigenlijk alleen maar voor gaming, vooralsnog in FHD, wellicht later dat ik nog een 4k scherm aanschaf met een GPU die dat trekt. Ik merk nu dat vooral de cpu het niet meer trekt bij GTA V bijvoorbeeld en met Wreckfest is het soms ook een dia show. CPU wordt ook voor 100% belast terwijl de GPU op 65-70% blijft steken. Ook is het geheugen niet ruim bemeten met 2,133MHz.
Allereerst even mijn oude build die nu grotendeels ongeveer 4 jaar oud is. Toendertijd had ik alles zelf uitgezocht en opgebouwd.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6500 Boxed | € 224,93 | € 224,93 |
| 1 | Moederborden | MSI B150 GAMING M3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 441,33 | € 441,33 |
| 1 | Behuizingen | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | BenQ RL2455HM Rood, Zwart | € 188,41 | € 188,41 |
| 1 | Waterkoeling | Raijintek Triton Core AIO Water Cooling Solution | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Ventilatoren | Alpenföhn WingBoost2 - Blood Red, 140mm | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilatoren | Corsair Air Series SP120 High Static Pressure Rode led (Twin pack), 120mm | € 25,38 | € 25,38 |
| 1 | Muizen | Corsair Gaming Sabre Optical RGB | € 39,98 | € 39,98 |
| 2 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gaming headsets | Kingston HyperX Cloud Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | NZXT Hale82 V2 550W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 750 EVO (bulk) 250GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 830 series SSD 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 920,03 | ||
Alle componenten gaan mee in de nieuwe build, afgezien van mbo ,cpu en geheugen en koeler uiteraard.
Dan een wenslijstje die ik zelf even bijelkaar gezocht heb;
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 203,90 | € 203,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16 | € 88,90 | € 88,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 627,80 | ||
Ik twijfel enorm of dit alles goed bij elkaar past en dat ik geen dief van mijn eigen portemonnee begin te worden. Het is namelijk al een tijdje geleden dat ik in deze materie zat en het AMD gebeuren is mij ook compleet nieuw.
Ik hoop dat ik alles duidelijk heb gemaakt