Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:21
Hey allen,

Ik heb voor mijn toekomstige domotica / elektra installatie de zekeringskasten van Eaton op het oog. Bv. BP-O-800/7-C-W.

Nu zag ik dat er koppel profielen voor beschikbaar zijn om 2 kasten naast elkaar te verbinden. Echter kan ik nergens een duidelijk beeld vinden wat dit als resultaat geeft. Gaan de zij wanden er dan af en zijn ze echt een geheel of is dit een puur optisch gegeven zodat ze mooi verbonden zijn en dat je hier en daar er een wartel door steekt om draden van de eene naar de andere te brengen.

Alvast bedankt voor de feedback.

Cheers!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Hoeveel DIN heb je nodig? Heb je een nummer van het koppel profiel wat je zelf gevonden had?

Voor Systeem 55 hebben ze gewoon spietjes en kun je kabeldoorvoeren uitstoten in de tussenwanden. Maar dit is andere koek

[ Voor 40% gewijzigd door kabeltjekabel op 14-10-2019 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Deze kasten?
https://datasheet.eaton.c...hp?model=105538&locale=nl

Ze zijn met deur, dus 2 naast elkaar is al ongemakkelijk, of je moet een links en rechtsom open hebben.
En het is ook niet de mooiste kast plus staal :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse_
kabeltjekabel schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:12:
Hoeveel DIN heb je nodig? Heb je een nummer van het koppel profiel wat je zelf gevonden had?

Voor Systeem 55 hebben ze gewoon spietjes en kun je kabeldoorvoeren uitstoten in de tussenwanden. Maar dit is andere koek
Eaton Verticaal/Midden koppelprofiel BP-O H=1060MM, wit - 292470

Dit is voor een andere hoogte dan de het model dat ik opgaf maar dat was ook slechts ter illustratie. Ik wil vooral weten wat dit als nut / effect heeft. Ideaal gezien wil ik mijn domotica van mijn reguliere zekeringen scheiden.

Wat betreft hoeveelheid modulles ben ik nog aant tellen voor de exacte totalen maar zit momenteel met domotica rond de 250 en da is zonder rijgklemmen en er ontbreekt nog wel wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse_
Rol-Co schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:18:
Deze kasten?
https://datasheet.eaton.c...hp?model=105538&locale=nl

Ze zijn met deur, dus 2 naast elkaar is al ongemakkelijk, of je moet een links en rechtsom open hebben.
En het is ook niet de mooiste kast plus staal :)
Mooiste lig ik niet wakker van, wel lekker breed verkrijgbaar en relatief betaalbaar. Ik sta altijd open voor suggesties maar das misschien eerder iets voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Pulse_ schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:22:
[...]

Mooiste lig ik niet wakker van, wel lekker breed verkrijgbaar en relatief betaalbaar. Ik sta altijd open voor suggesties maar das misschien eerder iets voor een ander topic.
Meestal wordt er een abb mistral gebruikt voor zoiets,
https://new.abb.com/low-v...lers/system-pro-e-comfort
kunststof dus makkelijk aan te passen binnendoor mocht je er meerdere naast elkaar gebruiken, bij een ijzeren kast niet zo veilig ook.

Just my 2cents

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pulse_
Rol-Co schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:34:
[...]

Meestal wordt er een abb mistral gebruikt voor zoiets,
https://new.abb.com/low-v...lers/system-pro-e-comfort
kunststof dus makkelijk aan te passen binnendoor mocht je er meerdere naast elkaar gebruiken, bij een ijzeren kast niet zo veilig ook.

Just my 2cents
Nadeel van de kunstof kasten is ik heb er nog geen enkele gevonden die de diepte en breedte van een stalen kast kan bieden. Niet veilig is een beetje onzin me dunkt. Elke slecht geinstaleerde kast is onveilig. Een geaarde stalen kast die aan alle eisen voldoet moet in mijn ogen niet onderdoen voor een kunstof kast. Zeker niet als je door de extra diepte en breedte de kabels ordelijk kan aansluiten.
Pagina: 1