Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1264426

Topicstarter
Eerst de voorgeschiedenis maar:
Ik was in principe tevreden (zakelijke) mobiele klant bij Hollands Nieuwe, echter is het voor mijn werk noodzakelijk dat ik mijn nummer kan doorschakelen naar een waarnemer, dat ondersteunt Hollands Nieuwe niet.
En dus wilde ik overstappen naar T-mobile. Zo gezegd, zo gedaan. Maar door een probleem aan de kant van T-mobile lukte het overstappen met nummerbehoud niet. Ik heb op 20 mei de aanvraag gedaan en na herhaaldelijk contact en bellen zonder uitzicht op een oplossing voor het probleem was ik er half juli wel klaar mee en heb ik ze gezegd dat ik van mijn contract met hen af wilde en over wilde stappen naar KPN. Ze begrepen mijn standpunt en mijn nummer werd vrijgegeven voor overname door KPN.
Dat lukte en sinds 31 juli bel ik met het KPN netwerk, kan het 4g netwerk gebruiken en wordt ook gebeld door klanten en leveranciers.
T-mobile bleef echter nog steeds het abonnementsgeld afschrijven dus ik belde ze maar weer eens, er werd een ticket aan gemaakt en vervolgens kreeg ik een heel verwarde medewerker aan de telefoon: 'wat u zegt kan helemaal niet, dat nummer is niet in gebruik'. Ik: :? Ten slotte belde hij mij op het bewuste mobiele nummer.
Toen bleek uit dat gesprek dat hij mijn 06 nummer had geprobeerd te bellen, kreeg daar geen gehoor op en vond op mijn website ook mijn vaste nummer. Dat dus doorgeschakeld staat naar het bewuste 06 nummer.
De T-mobile medewerker snapte er helemaal niks van, bleef sputteren en ik heb toen maar gezegd dat het er niet zo veel deed of hij het snapte maar dat ik graag wilde dat hij de afschrijvingen stopte. (Ik storneerde ze uiteraard braaf elke maand. :7

Maar nu dus het probleem, vorige week vrijdag heeft een van mijn klanten me proberen te bellen en kreeg te horen 'dit nummer is niet in gebruik'. Toen ik maandag bij haar was vertelde ze me dat waarop ik heel verbaast reageerde want voor zo ver ik weet werkt alles naar behoren. Ik heb toen van mijn prive Hollands Nieuwe account naar mijn zakelijke KPN gebeld, waar ze bij was en toen werkte het prima.

(Ik heb 2 andere T-mobile abbonnees gevraagd mij te bellen, ook dat werkte prima.)

Ik nog eens T-mobile gebeld: mijn nummer stond bij hen zowel actief als inactief. :? Ik heb toen heel dringend gevraagd of ze het wilde de-activeren aan hun kant, want overduidelijk ging er iets mis.
Ze zouden dat doen, het leek gefixed.
Maar nee... vanmorgen belde een leverancier: hij probeert me te bellen maar krijgt te horen dat mijn nummer niet in gebruik is. -O- Toen ik vroeg naar zijn provider: T-mobile...

Ik heb net T-mobile gebeld, bij hen staat alles goed. Toen heb ik KPN gebeld, daar lijkt ook alles goed.
Zij hebben nu een ticket aangemaakt, de 2 niet-werkende nummers genoteerd en zij gaan nu intern kijken en evt. contact opnemen met T-mobile.

Maar aangezien dit HET forum is voor technische issues wilde ik hier toch ook alvast even checken of er iemand bekend is met dit probleem.
Zoals gezegd, het is mijn zakelijke nummer, het is echt HEEL belangrijk dat ik overal en altijd bereikbaar ben, het is geen optie voor mogelijke klanten om een mailtje te sturen en te wachten tot ik reageer. (Denk verloskundige, arts etc. in die richting).

De vraag: Mijn (KPN) mobile nummer is niet bereikbaar voor sommige T-mobile abbonnees, zijn er mensen die dit probleem herkennen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nltweaker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:22
Simpel, of je nummer staat nog actief bij beide providers, of bij een van de 2 providers staat de routering in de back end verkeerd.
Oplossing nummer actief beide -> Laten afsluiten bij T-Mobile.
Oplossing routering -> Verzoek indienen bij KPN of T-Mobile om routering aan hun kant te laten controleren.

Overigens zou het nog kunnen dat je (onbewust) een aantal nummers in je telefoon geblokkeerd hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door nltweaker op 15-10-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:49
Raar , ik zou niet weten waarom een bepaalde provider jouw nummer zou blokeren, want ik kan me enkel voorstellen dat ze misschien hun "klanten" willen beschermen tegen "malafide nummers". (Bijvoorbeeld die mensen die vanuit algarije gebeld worden en dan terug bellen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:47
Ik heb een vergelijkbare situatie gehad in het verleden na een provider wissel, alweer paar jaar terug. Hierbij heeft na lang aandringen KPN een technisch onderzoek ingesteld, waarbij mij telefoonnummer een uur door KPN overgenomen is, waarna de technische dienst constateerde dat "er een aantal waarden niet goed stonden in het systeem". Sindsdien opgelost, dus wellicht dat deze route je kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:21
Dit is niet ongeveer hetzelfde probleem, dus offtopic. Daarom gaat dit bericht weg

[ Voor 86% gewijzigd door PaT op 20-11-2020 21:38 ]