Google Authenticator herstellen op nieuwe Iphone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 14:26
Ik kom er helaas niet helemaal uit. Sinds kort heb ik een nieuwe Iphone en wilde Authenticator opstarten maar die bleek leeg. Ik hoopte dat de backup alles had meegenomen.

Nu wil ik het dus herstellen, maar weet niet hoe.

In de Authenticator app kun je handmatig inloggen of via een streepjescode. Ik heb indertijd codes (6 stuks van 6 letters) uitgeprint en die heb ik gewoon.

Maar wat moet ik bij account invullen? Ik heb meerdere mail adressen en meerder Google accounts? Ik dacht dat het aan het telefoonnummer zou hangen?

Iemand al eerder gehad en de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
siemed schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:25:
Ik kom er helaas niet helemaal uit. Sinds kort heb ik een nieuwe Iphone en wilde Authenticator opstarten maar die bleek leeg. Ik hoopte dat de backup alles had meegenomen.

Nu wil ik het dus herstellen, maar weet niet hoe.

In de Authenticator app kun je handmatig inloggen of via een streepjescode. Ik heb indertijd codes (6 stuks van 6 letters) uitgeprint en die heb ik gewoon.

Maar wat moet ik bij account invullen? Ik heb meerdere mail adressen en meerder Google accounts? Ik dacht dat het aan het telefoonnummer zou hangen?

Iemand al eerder gehad en de gouden tip?
Als je de QR codes nog hebt opnieuw scannen anders de accounts resetten om de QR code weer te activeren of te herstellen

Ipv Google authenticator kun je Authy gebruiken. Deze kun je makkelijk herstellen

[ Voor 5% gewijzigd door Ronker op 14-10-2019 16:30 ]

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:51

hellknight

Medieval Nerd

google authenticator maakt expliciet GEEN backup van je ingestelde codes, dus bij installeren op nieuwe telefoon zul je gewoon een lege authenticator krijgen, en moet je bij iedere site de hersteloptie van die site gebruiken om je MFA opnieuw in te stellen

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanmulder
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-04 16:17

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Daarom ook GEEN Google Authenticator gebruiken maar een alternatief als Authy. Die bieden namelijk wel een mogelijkheid om je accounts te backup-en of om op meerdere devices tegelijkertijd te kunnen werken. Hoef je ook niets meer te printen al is een offline backup zeker nooit weg.

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 14:26
hellknight schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:29:
google authenticator maakt expliciet GEEN backup van je ingestelde codes, dus bij installeren op nieuwe telefoon zul je gewoon een lege authenticator krijgen, en moet je bij iedere site de hersteloptie van die site gebruiken om je MFA opnieuw in te stellen
Oké, bedankt. Ik had gehoopt dat ik met een van de codes alles weer terug zou hebben.
Nu moet ik dus bij elke website een hersteloptie zien te vinden, dat is nog niet zo makkelijk.

Ik gebruikte het voor Bittrex en Binance, nu maar hopen dat het meevalt.