Google afbeeldingen layout is drama

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:18
Sinds 2 weken oid is google afbeeldingen (via zoeken) voor mij ontzettend slecht geworden. Vroeger kon je netjes een grote foto zien maar nu heel klein.

Heeft dit te maken met de nieuwe wetgeving omtrent digitale rechten of is er een manier om dit te herstellen? ik vind helaas geen oplossing. Yahoo heeft het ook al :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:19
Ik zou denken browserinstellingen? Ik merk er hier niks van @ Chrome en Safari.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
1nsane schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:44:
Ik zou denken browserinstellingen? Ik merk er hier niks van @ Chrome en Safari.
Ook niet een overzicht van foto's (super klein) en dan 1 foto rechts die ook erg klein is? Vroeger kon ik scrollen door alle foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
TweakerVincent schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:47:
[...]

Ook niet een overzicht van foto's (super klein) en dan 1 foto rechts die ook erg klein is? Vroeger kon ik scrollen door alle foto's?
Hier ook alles normaal. Probeer het eens in een andere browser, dus Chrome ipv IE of andersom.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Meestal, als een website een lay-out wijziging doet wat (mijns inziens) de functionaliteit vernaggeld is aannemen dat ik niet de enige ben die dat vindt. En over het algemeen heb ik daar gelijk in, en zijn er mensen die veel beter zijn in scripten dan ik, met als resultaat dat er altijd wel een CSS-hack of userscript te vinden is die middels een plugin in mijn browser het 'probleem' oplost.
(Naast de optie om te kijken wat er nu precies gewijzigd is, en bepalen in hoeverre die wijziging een verbetering in de gebruikerservaring meebrengt... naast (ieuw, eng) verandering :P )

Edit: dat gezegd hebbende... als ik op een afbeelding klik, krijg ik aan de rechterkant van mijn scherm, over ongeveer een derde, de aangekozen afbeelding groter te zien, met daaronder de nodige 'related images'.
Ik maak gebruik van Firefox (up-to-date). Maar ook Edge (MS en Chromium), Brave, Chrome, Opera, en Pale Moon vertonen dit gedrag...

[ Voor 23% gewijzigd door Jester-NL op 14-10-2019 16:04 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er zijn wel wat dingen anders geworden een tijdje terug. Zo kon je eerst ook kiezen voor bijvoorbeeld minimaal 2000 pixels, nu is dat large geworden waarbij ze large zien als 1200 pixels. De layout is ook anders geworden.

Ik snap alleen niet helemaal wat de TS precies bedoelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:44
Misschien eens een foto posten van wat je te zien krijgt? Kan het iets gemakkelijk maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
AZ >> CSA

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
MrSenne schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:11:
Misschien eens een foto posten van wat je te zien krijgt? Kan het iets gemakkelijk maken. :)
Zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KiWVgfE.png

Het gaat om het rechter plaatje. Die is relatief klein, vroeger zag je een groot plaatje en kon je eronder related zien. Ik wil graag een groot plaatje. Op de iPad is het helemaal drama, vroeger zag je daar perfect een groot plaatje nu zelfde soort layout :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:44
TweakerVincent schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:01:
[...]

Zie hier:

[Afbeelding]

Het gaat om het rechter plaatje. Die is relatief klein, vroeger zag je een groot plaatje en kon je eronder related zien. Ik wil graag een groot plaatje. Op de iPad is het helemaal drama, vroeger zag je daar perfect een groot plaatje nu zelfde soort layout :(
Dat is de lay-out die ik ook al een aantal maanden heb, is gewoon de nieuwe stijl die Google er aan gegeven heeft vrees ik. :)

[ Voor 12% gewijzigd door MrSenne op 15-10-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
MrSenne schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:07:
[...]

Dat is de lay-out die ik ook al een aantal maanden heb, is gewoon de nieuwe stijl die Google er aan gegeven heeft vrees ik. :)
Is er echt geen manier om de oude manier terug te krijgen? Ik hoef niet 80% icoontjes te zien en een mini plaatje te zien.

Workaround zou zijn om yahoo te gebruiken...

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerVincent op 15-10-2019 10:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:59
Helpt dit misschien?

https://chromeunboxed.com...ow-to-restore-old-layout/

Kan het hier niet testen op mijn werk helaas.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Held!!

Dit werkt uitstekend in Chrome, net getest. Weet niet of dit ook werkt op chrome op mijn ipad. Vanavond eens testen.

Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:59
TweakerVincent schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:25:
[...]

Held!!

Dit werkt uitstekend in Chrome, net getest. Weet niet of dit ook werkt op chrome op mijn ipad. Vanavond eens testen.

Thanks!
Mooi dat het werkt, want die nieuwe look is inderdaad vrij waardeloos!!! d:)b d:)b d:)b

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 19:35
@aveenhuysen thx voor de hint om daar naar te zoeken.
Ik gebruik FF en er is hier ook een plugin voor.
Wel even de permissies checken.
https://addons.mozilla.or...n/google-images-restored/
Pagina: 1