Wat als je in alle haast per ongeluk de rol keukenpapier naast de pan hebt laten liggen ?
Persoonlijk zou ik het niet overwegen. Ik heb sensoren in mijn plaat die overkoken e.d. moeten voorkomen. Zelfs dat is niet feilloos en reageert soms te traag. Met name bij dingen als pasta of rijst waar de temperatuur langzaam stijgt tot een soort van dood punt en dan in 1 keer flink toeneemt.
Als je snel wilt koken, neem dan iets als een qooker / grohe red..
Wat hier onder staat is geheel offtopic voor jouw vraag maar ik heb ook een tijdje alles smart willen maken... gewoon omdat het kan en het mijn hobby is..
Heb een combi-oven met 'smart' functie genomen toen ik mijn oude moest vervangen (mijn oude oven duurde zeker 20 min voordat deze op 180 graden was) maar wat een onding.
Buiten dat ik het de € 150,- meer eigenlijk niet waard vind blijkt dat het systeem niet betrouwbaar is qua updates. Daarnaast is de oven binnen 5 minuten op 180 dus als ik die als eerste aanzet als ik thuis kom met eten dan is deze al warm voordat ik het eten uit de verpakking heb.
Verder kan je er tegen praten... nou noem het schreeuwen en vervolgens schelden. Als hij aanstaat verstaat ie bijna niets meer en als je iets 'roept' terwijl hij met een timer staat heb je zo kans dat de timer weer opnieuw begint met tellen of stopt.
Heb ook wel eens gehad dat ik iets in de oven had laten staan (plastic schaaltje) wil niet weten wat voor schade ik had gehad als ik hem op afstand had aangezet.
Heb ook smart koelkast.. nou dus ook compleet nutteloos. De camera waarmee je kan zien wat er allemaal in staat werkt alleen als je koelkast leeg is (lees: niet voor de camera staat). Leuk dat ding verteld waar ik het beste mijn voedsel kan neer zetten qua temperatuur maar dan moet je wel de ruimte hebben. Ik weet zelf ook wel dat het meest optimale is om ruimte tussen alle spullen te houden voor optimale koeling maar dan had dat ding mijn halve keuken in moeten nemen om mijn wekelijkste boodschappen er in kwijt te kunnen.
De temperatuur monitoring app op je telefoon vreet batterij. Kortom, heb na een paar maanden het niet meer aangeraakt en uiteindelijk de module van de koelkast gehaald omdat net als de oven dat ding zwaar achterloopt qua beveiliging e.d. (verlopen certificaten, gevoelig voor xss, mixed content etc..).
Ook kan je apparatuur niet 'delen' dus je moet altijd je volledige account doorgeven om er met meer dan 1 persoon gebruik van te maken.
Ik heb uiteindelijk zoveel problemen met die 'smart' dingen gehad en ik heb het écht een kans gegeven, dat ik de meerprijs vergoed heb gekregen van de fabrikant en de modules er uit heb laten halen (je hebt dan gewoon het non-smart model).
[
Voor 68% gewijzigd door
DukeBox op 14-10-2019 15:57
]