Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cmos onthoud instellingen niet van een asus P4C800-e Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-11 11:44
Ik heb een probleem met mijn oude XP Pc Waar een ASUS P4c800-e deluxe moederbord in zit dat hij de bios instellingen niet wil onthouden als ik hem van de stroom af haal. Ik heb er ook al een nieuwe batterij ingezet. Dat hielp helaas niet. Veder zit er in de pc een xfx geforce 7900 gs 512 mb AGP, 2x1 kingston geheugen en een pentium4 3,0 ghz. De hardeschijf is een WD6000HLX. Er zit een SFX L POWER 500W voeding in

Het geheel zit in een Inwin IW-A500 kast

Wie heeft er nog ideeën wat ik verder zou kunnen doen om dit probleem op te lossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Egbert Jan op 14-10-2019 15:50 ]

• d-snp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 21:48
Weet je zeker dat de nieuwe batterij echt nieuw en opgeladen is? Zit ie goed om? Zijn de contacten schoon en zitten ze goed tegen de batterij aan?

Also, nice moederbord man, good old times.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:33

Nemesizz

Untouchable

Soms zijn de soldeerpunten van de batterij houder niet helemaal goed meer. Komt niet vaak voor, maar wel eens gezien, dan helpt een nieuwe batterij ook niet.

Even met een soldeerbout de puntjes aantikken en hopen dat het dan opgelost is (batterij uiteraard wel eerst verwijderen voordat je er met een soldeerbout bij gaat). Als dat niet helpt kan het zijn dat er elders een verbinding niet goed meer is, dan word het al lastiger (spanning er niet meer afhalen :+ ).