Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVD96
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-03-2024
Mijn vraag
Binnen mijn bedrijf zijn we aan het testen met een Dell Wyse 5070 Thinclient met Windows 10 IoT. Deze Thinclient heeft naast het Admin account ook een User account met een Kiosk Modus. Ons doel is om gebruikers in de Kiosk Modus te kunnen laten verbinden met Remote Desktop d.m.v. van hun domeincredentials. Tot nu toe lukt het verbinden, alleen komt er voor dat we RDP selecteren een melding met ''Unknown Publisher'' die we steeds moeten accepteren. Nu is mijn vraag: is er een manier om deze melding uit te schakelen of te verwijzen naar een certificaat op de RDP Server zodat de melding verdwijnt? De Thinclient is verbonden met de Servers, dus deze zou de certificaten mee moeten krijgen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wyse EasySetup
Wyse Management Suite

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De Thinclient in het domein hangen zodat deze de policies mee krijgt van andere Thinclients die wel gelijk verbinden.
Via Wyse Management Suite RDP-instellingen aanpassen. Dit verandert praktisch niks.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:23
Hoe ga je verbinden met RDP via FQDN of via IP? Als je via ip gaat krijg je inderdaad deze melding. Als je op FQDN bijvoorbeeld rdp.contoso.nl ga kan je een ssl certificaat installeren van dat domein op die bak en ben je van je melding af.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@HKLM_ FONQ? Bedoel je FQDN? Anders ben ik even benieuwd wat je bedoelt :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Room42 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:22:
@HKLM_ FONQ? Bedoel je FQDN? Anders ben ik even benieuwd wat je bedoelt :)
#zware maandag gehad -O-

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVD96
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-03-2024
Ìk probeer te verbinden via FQDN. Waar zet ik dat SSL-certficaat neer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
MikeVD96 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:18:
Ìk probeer te verbinden via FQDN. Waar zet ik dat SSL-certficaat neer?
Check mijn blog HKLM_: Windows 10 rdp + valid ssl certificate check wel ff je dns records die moeten uiteraard ook kloppen.

Cloud ☁️

Pagina: 1