Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Hallo,

Beetje cryptische titel.. maar voor mijn ouders zoek ik een soundbar.
Beetje digibeet als ze zijn, zoek ik een soundbar die vanzelf aan/uit gaat bij het bedienen van de tv.
Anders zitten ze weer met een extra afstandsbediening te klooien.
En ja, je kunt ook voor een universele gaan. Maar volgens mij moeten er ook soundbars zijn die dit gewoon detecteren.

Is er een bepaald merk/serie die dit standaard heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-10 22:59
Zoek eens op HDMI CEC. Als je TV en Soundbar het ondersteunen lijkt mij dat de beste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Top, dat is precies wat ik zocht.

Maakt het dan nog uit dat je twee verschillende merken hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Soms wel, soms niet. Dat is een beetje het probleem met HDMI CEC, het ligt er maar net aan hoe en wat geimplementeerd is. Mijn oude Samsung TV kon bijvoorbeeld niet mijn Samsung media center automatisch inschakelen. Hij kon het wel ergens verstopt drie menu's diep, maar niet gewoon bij inschakelen van de TV. Misschien ondertussen veranderd hoor, maar toen vond Samsung dat overbodig.

Ondertussen nieuwe Philips TV, met nog steeds zelfde Samsung media center (die enkel als receiver wordt gebruikt), en die zet hem wel netjes automatisch aan zodra de TV aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:56
ik heb zelf een heos bar (Denon). die is aan de tv aangesloten via een optisch kabeltje. de bar gaat automatisch aan bij het aanzetten van de tv en hij pakt ook volume via afstandsbediening van de tv.
Het is zelfs zo dat als er muziek afgespeeld wordt en de TV gaat aan dat de bar automatisch het TV geluid pakt.

let wel de heos bar is niet een van de goedkoopste soundbars op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als het niet lukt kan je altijd nog voor een master-slave-stekkerdoos gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
squashedraven schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:53:
die is aan de tv aangesloten via een optisch kabeltje. … en hij pakt ook volume via afstandsbediening van de tv.
Dat zou wel knap zijn wanneer het volume ook via optisch wordt geregeld. Als er iets is wat optisch nog steeds niet kan dan is het volume regelen via dat kleine beetje licht. Ik ben oprecht nieuwsgierig of die optische kabel de enige is tussen TV en soundbar. (of dat stiekem de soundbar reageert op de volumeknop óf dat er toch HDMI tussen zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:56
sypie schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:42:
[...]

Dat zou wel knap zijn wanneer het volume ook via optisch wordt geregeld. Als er iets is wat optisch nog steeds niet kan dan is het volume regelen via dat kleine beetje licht. Ik ben oprecht nieuwsgierig of die optische kabel de enige is tussen TV en soundbar. (of dat stiekem de soundbar reageert op de volumeknop óf dat er toch HDMI tussen zit)
De soundbar reageert op de afstandsbediening. Heb ik via de app gekoppeld;). Was misschien niet helemaal duidelijk in vorige post.
Punt is wel dat het goed werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@greatgonzo Aankoopadviezen doen we in CEA; je topic is verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:32

Umbrah

The Incredible MapMan

M'n LG TV, LG Soundbar en Nintendo Switch spreken allemaal CEC. Hoe alleen al de Switch aanzetten genoeg is om het hele feest van input te laten wisselen en goed te zetten is geweldig. Soundbar aan ARC

[ Voor 4% gewijzigd door Umbrah op 15-10-2019 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:33

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Mijn Samsung TV en soundbar ondersteunen allebei Samsungs SoundConnect. Daarmee is mijn soundbar draadloos verbonden en schakelt in en uit bij het aan- en uitzetten van mijn TV.

Ik heb in mijn zoektocht destijds ook gekeken naar regulier draadloos verbonden soundbars maar daar zat altijd vertraging in het geluid. Dermate dat het niet op te lossen was met instellingen. Met dat SoundConnect heb ik niets hoeven doen of instellen: sinds dat ik dat ding twee jaar geleden heb gekocht en de geluidsinstellingen heb gemaakt zoals ik ze hebben wil, heb ik nergens meer naar om hoeven kijken.

Edit: oh, dat was ook vrij nutteloos na twee weken... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Bastiaan op 26-10-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Volgens mij is dit echt geen uniek punt meer.

Ik heb zelf een Sony soundbar met een Philips OLED. HDMI kabel erin, en hij reageerde gelijk op de afstandbediening van de TV. No problemo.

Wat je je wel kan afvragen: hebben je ouders echt behoefte aan een soundbar? Ik ken genoeg mensen die beweren dat hun TV goed genoeg is qua geluid.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:00
Een Sonos beam gaat vanzelf aan als er audio op zijn input komt.
Volume bedien je door hem een IR afstandsbediening te leren. Geluid op de TV zet je dan uit.

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 26-10-2019 16:31 ]

Pagina: 1