Zwart wit printer voor laag volume

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbbe2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik zoek een zwart/wit printer geschikt voor laag volume printen. Ik print minder dan 10 pagina's per maand, meestal zwart/wit, maar moet toch continue kleurinkt kopen. Al zit ze daar dus letterlijk te verdampen.

De zwart/wit printers blijken nog te bestaan (https://www.coolblue.be/nl/printers/zwart-wit-printers), en zijn hoofdzakelijk laser. Er staat bij dat ze 'geschikt zijn voor hoge volumes', maar zijn ze ook geschikt voor lage volumes? Of gaat die inkt kapot bij te laag gebruik?

Beste antwoord (via mdbbe2 op 15-10-2019 16:33)

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-07 21:59
Ik heb in een vergelijkbare situatie gekozen voor een Z/W laserprinter. Het koste, samen met een extra toner iets meer dan €100,- Het weggooien van ingedroogde cardridges is verleden tijd en dus verdient het zich terug. Het print snel en altijd goed zonder gedoe. En de toner die bij de printer kwam ging iets van een jaar mee voordat hij echt op was.

Edit: Het betreft een BROTHER DCP-1610W aangeschaft op black friday in 2017 voor €79,-

[ Voor 12% gewijzigd door GabberPiet op 14-10-2019 15:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Inkt droogt eenmaal uit. En bij het aan en uitzetten gebruikt hij ook een beetje inkt.
Beste is een goedkope laserprinter aan te schaffen. De toners zijn wellicht wat duurder, maar deze gaan wel veel langer mee.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Als je echt minder dan 10 pagina's per maand print dan is instant-ink wel een aantrekkelijke mogelijkheid : https://www.coolblue.be/nl/advies/hp-instant-ink.html

Let er alleen op dat meer printen dus "relatief" duur is.

Ik zit zelf meer in de situatie dat ik of niets print of bijv 50 pagina's voor vakantie oid. Waardoor ik niet wegkom met die instant-ink en dan zeg ik : zwart-wit laserprintertje nemen met toner.

Je toner droogt ooit wel eens uit, maar waar inkt-cartridges dit per half jaar doen, daar doen toners dit mogelijk per 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:54
Ik heb al een paar jaar een canon mg4250, probeer me aan te wennen dat ik maandelijks een printje maak, of dat helpt tegen uitdrogen geen idee. Maar ik print max 5a10 printjes per maand en loop 1x per 1,5 jaar een namaak inktcartridge a 15 euro.

Kleureninkt is al een paar jaar op, maar in de software zit de optie om in te stellen dat je alleen de zwarte inkt gebruikt. Dus een lege kleurencartridge zeurt die niet meer om.

Wellicht is zoiets een optie?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-07 21:59
Ik heb in een vergelijkbare situatie gekozen voor een Z/W laserprinter. Het koste, samen met een extra toner iets meer dan €100,- Het weggooien van ingedroogde cardridges is verleden tijd en dus verdient het zich terug. Het print snel en altijd goed zonder gedoe. En de toner die bij de printer kwam ging iets van een jaar mee voordat hij echt op was.

Edit: Het betreft een BROTHER DCP-1610W aangeschaft op black friday in 2017 voor €79,-

[ Voor 12% gewijzigd door GabberPiet op 14-10-2019 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Wellicht Multicopy: https://www.multicopy.nl/vind-een-locatie/
Daarvoor moet je wel de deur uit.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbbe2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-10-2024
Bedankt voor de antwoorden. Ik ben blij te horen dat laser inkt langer mee kan gaan. Ik ga voor dergelijk toestel gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Kijk ook naar een 2e hands kleurenlaser.
Zijn voor een paar tientjes vaak te koop en werken prima.

Alle voordelen van laser, JUIST bij laag volume en toch kleur. :)

Oh, als je het jezelf makkelijk wil maken kies je er voor een met een bedrade netwerkaansluiting. Hoef je 'm alleen maar aan te zetten. Geen gezeik met USB kabels enzo.

[ Voor 33% gewijzigd door unezra op 15-10-2019 16:37 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1