Ik ben docent maatschappijleer en zou heel graag een hoge resolutie exemplaar willen downloaden van een foto die op deze site te zien is. Het gaat dan om de foto waarbij een boot met vluchtelingen recht van boven (horizontaal in beeld) is gefotografeerd. De foto is in hoge resolutie te zien als je met het vergrootglas over de foto gaat. Heeft iemand enig idee of en hoe het mogelijk is om deze foto te downloaden?
Vraag
Alle reacties
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Mijn dank is groot; heb je toevallig een tip hoe ik zoiets zelf kan vinden? Ik neem aan dat je het via de door mij aangedragen site hebt gevonden?
In Chrome > rechter muisknop > inspecteren > network > img > pagina verversen
Daarna vind je alle afbeeldingen op de website in de linker kolom.
Op deze website moet je trouwens de foto die je wilt hebben eerst nog met de rechter muisknop in een nieuw scherm openen omdat hij geen preview toont.
Daarna vind je alle afbeeldingen op de website in de linker kolom.
Op deze website moet je trouwens de foto die je wilt hebben eerst nog met de rechter muisknop in een nieuw scherm openen omdat hij geen preview toont.
[ Voor 34% gewijzigd door sjaool op 14-10-2019 13:46 ]
"When you grow up your heart dies"
Of omgekeerd zoeken op Google.
https://support.google.co....Platform%3DDesktop&hl=en
dat werkt in dit geval niet door de manier waarop de pagina is gebouwd. Rechtermuisknop/chrome ziet het niet als afbeelding.Barrycade schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:40:
Of omgekeerd zoeken op Google.
In firefox: rechtermuisknop > achtergrondafbeelding bekijken > weer rechts klikken: foto opslaan
Auteur contacteren/mailen of je een gebruikslicentie voor de foto kunt krijgen, en indien ja, of de hi-res versie beschikbaar kan worden gemaakt. (Tenzij ze reeds onder Creative Commons of soortgelijke vrije licentie zijn uitgegeven maar dat lijkt me sterk)
Zoals deze tweaker aangeeft:michielvz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:36:
Mijn dank is groot; heb je toevallig een tip hoe ik zoiets zelf kan vinden? Ik neem aan dat je het via de door mij aangedragen site hebt gevonden?
De ene browser is hier wat beter in dan de anderemstoel schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:41:
In firefox: rechtermuisknop > achtergrondafbeelding bekijken > weer rechts klikken: foto opslaan
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Er zit copyright op de foto. Dus als leraar maatschappijleer ben je dan een beetje onethisch bezig als je zonder toestemming die foto gaat gebruiken. De nette manier is dus: vraag het de fotograaf of je die afbeelding op het door jouw gewenste formaat mag hebben voor het door jou bedoelde gebruik.
No drama
Er zijn uitzonderingen in de auteurswet voor onderwijsdoeleinden. Op basis van de foto schat ik zo in dat die uitzondering van toepassing is.Wish schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:00:
Er zit copyright op de foto. Dus als leraar maatschappijleer ben je dan een beetje onethisch bezig als je zonder toestemming die foto gaat gebruiken. De nette manier is dus: vraag het de fotograaf of je die afbeelding op het door jouw gewenste formaat mag hebben voor het door jou bedoelde gebruik.
Dit heb ik gedaan (per mail) en ik krijg geen antwoord. Ik gebruik het niet voor een commercieel doel, slechts ter illustratie van bepaalde problematiek. Daar lijkt me ethisch gezien niets mis mee, juridisch gezien misschien wel maar dat is een anders verhaal. In dit geval geldt wat mij betreft, het doel heiligt de middelen.Wish schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:00:
Ik heb er meteen nog een die ik niet via alle bovenstaande methodes gedownload krijg. Het gaat dan om deze foto, maar dan de originele versie

niet helemaal dezelfde foto maar wel zelfde idee.michielvz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:07:
[...]
Dit heb ik gedaan (per mail) en ik krijg geen antwoord. Ik gebruik het niet voor een commercieel doel, slechts ter illustratie van bepaalde problematiek. Daar lijkt me ethisch gezien niets mis mee, juridisch gezien misschien wel maar dat is een anders verhaal. In dit geval geldt wat mij betreft, het doel heiligt de middelen.
Ik heb er meteen nog een die ik niet via alle bovenstaande methodes gedownload krijg. Het gaat dan om deze foto, maar dan de originele versie.
In Chrome Ctrl-Shft-Imichielvz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:07:
[...]
Dit heb ik gedaan (per mail) en ik krijg geen antwoord. Ik gebruik het niet voor een commercieel doel, slechts ter illustratie van bepaalde problematiek. Daar lijkt me ethisch gezien niets mis mee, juridisch gezien misschien wel maar dat is een anders verhaal. In dit geval geldt wat mij betreft, het doel heiligt de middelen.
Ik heb er meteen nog een die ik niet via alle bovenstaande methodes gedownload krijg. Het gaat dan om deze foto, maar dan de originele versie.
Dan kom je weer in de DevTool
Dit is 'm: https://pro2-bar.myportfo...e72ef8284c060aeeb592dd8bdmichielvz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:07:
[...]
Ik doe F12 om de Dev-console te openen. Vervolgens in de Elements tab het element opzoeken. (met een knop kun je zoeken door op een element te klikken).
Op zich is juridisch natuurlijk ook wat geregeld voor onderwijsdoeleinden en citaten, of je gebruik daar onder valt kan je denk ik redelijk eenvoudig achterhalen.michielvz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:07:
... Ik gebruik het niet voor een commercieel doel, slechts ter illustratie van bepaalde problematiek. Daar lijkt me ethisch gezien niets mis mee, juridisch gezien misschien wel maar dat is een anders verhaal. ...
Wat ons betreft echter niet. En dat staat dan nog los van het feit dat het topic uiteindelijk niks te maken heeft met het zelf zaken ontwikkelen of maken. Dat niemand op je mail reageert betekend niet dat je zomaar met andermans foto's aan de haal mag gaan. Ik kan dan ook niet anders dan je topic sluiten.michielvz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:07:
[...]
Daar lijkt me ethisch gezien niets mis mee, juridisch gezien misschien wel maar dat is een anders verhaal. In dit geval geldt wat mij betreft, het doel heiligt de middelen
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.