Hallootjes,
Oude pc een paar maanden geleden verkocht met de gedachte, ik hoef geen overkill systeem meer en ik stop met gamen. Het tegendeel bewees zich toen. In de tussentijd heb ik regelmatig rocket league gespeeld, gezien ik er veel plezier in had en al veel uren in heb zitten. Dus kon ik het niet laten om toch die game te blijven spelen. Dit gaat nu via een pc, die van iedereen is. Dat is natuurlijk niet praktisch. Daarom wil ik een systeem enkel voor de game rocket league kopen. Aangezien ik in deze game al duizenden uren heb zitten en andere games mij, in de afgelopen jaren, nooit hebben getrokken. Ik game op full HD, 144hz. Monitor staat verder naar onder.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op het systeem wordt enkel de game Rocket League gespeeld. Hoe weet ik dit zeker? Heb al heel veel games gespeeld, maar ik blijf alleen op die game terugkomen. Als er andere games gespeeld gaan worden, hoeft dit niet op de hoogste instellingen.
Wat betreft Rocket League:
-250fps, op ultra settings.
Dit draait een pc al vrij snel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk. Liefst onder de 800euro. Mocht het meer zijn, dan is dat ook mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Toetsenbord en muis vallen buiten dit budget.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Alles wat je voor een basissysteem nodig hebt. Wat betreft de opslag: 250gb is voor mij voldoende. Rocket League is geen groot bestand, en er is nog ruimte voor enkele andere programma's.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb geen merkvoorkeur. Liefst AMD, want goede prijs/prestatie verhouding. Zolang het kwalitatief goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte, geluidsproductie maken mij vrij weinig uit, zolang het geen f16 word. Het gaat dus vooral om een lage prijs en hoge kwaliteit.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral benieuwd wat jullie van dit lijstje vinden!
- Levert deze PSU voldoende?
- Kan dit systeem op zijn minst 2 jaar mee?
- Past alles goed bij elkaar?
- belangrijke vraag: Is de stockcooler van AMD voldoende? Als dit zo is, dan koop ik namelijk geen aftermarket geval.
Alvast dank voor jullie hulp,
Daan
PS hier is mijn lijstje:
Oude pc een paar maanden geleden verkocht met de gedachte, ik hoef geen overkill systeem meer en ik stop met gamen. Het tegendeel bewees zich toen. In de tussentijd heb ik regelmatig rocket league gespeeld, gezien ik er veel plezier in had en al veel uren in heb zitten. Dus kon ik het niet laten om toch die game te blijven spelen. Dit gaat nu via een pc, die van iedereen is. Dat is natuurlijk niet praktisch. Daarom wil ik een systeem enkel voor de game rocket league kopen. Aangezien ik in deze game al duizenden uren heb zitten en andere games mij, in de afgelopen jaren, nooit hebben getrokken. Ik game op full HD, 144hz. Monitor staat verder naar onder.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op het systeem wordt enkel de game Rocket League gespeeld. Hoe weet ik dit zeker? Heb al heel veel games gespeeld, maar ik blijf alleen op die game terugkomen. Als er andere games gespeeld gaan worden, hoeft dit niet op de hoogste instellingen.
Wat betreft Rocket League:
-250fps, op ultra settings.
Dit draait een pc al vrij snel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk. Liefst onder de 800euro. Mocht het meer zijn, dan is dat ook mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | MSI Optix MAG271C (met omdoos, DisplayPort en HDMI-kabel) Zwart | € 249,- | € 249,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 249,- | ||
Toetsenbord en muis vallen buiten dit budget.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Alles wat je voor een basissysteem nodig hebt. Wat betreft de opslag: 250gb is voor mij voldoende. Rocket League is geen groot bestand, en er is nog ruimte voor enkele andere programma's.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb geen merkvoorkeur. Liefst AMD, want goede prijs/prestatie verhouding. Zolang het kwalitatief goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte, geluidsproductie maken mij vrij weinig uit, zolang het geen f16 word. Het gaat dus vooral om een lage prijs en hoge kwaliteit.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral benieuwd wat jullie van dit lijstje vinden!
- Levert deze PSU voldoende?
- Kan dit systeem op zijn minst 2 jaar mee?
- Past alles goed bij elkaar?
- belangrijke vraag: Is de stockcooler van AMD voldoende? Als dit zo is, dan koop ik namelijk geen aftermarket geval.
Alvast dank voor jullie hulp,
Daan
PS hier is mijn lijstje:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B450 Aorus Elite | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G | € 255,- | € 255,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 81,05 | € 81,05 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Kotetsu Mark II | € 32,99 | € 32,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 250GB | € 58,- | € 58,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 792,99 | ||