Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc voor Rocket League

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Daan1071
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:49
Hallootjes,

Oude pc een paar maanden geleden verkocht met de gedachte, ik hoef geen overkill systeem meer en ik stop met gamen. Het tegendeel bewees zich toen. In de tussentijd heb ik regelmatig rocket league gespeeld, gezien ik er veel plezier in had en al veel uren in heb zitten. Dus kon ik het niet laten om toch die game te blijven spelen. Dit gaat nu via een pc, die van iedereen is. Dat is natuurlijk niet praktisch. Daarom wil ik een systeem enkel voor de game rocket league kopen. Aangezien ik in deze game al duizenden uren heb zitten en andere games mij, in de afgelopen jaren, nooit hebben getrokken. Ik game op full HD, 144hz. Monitor staat verder naar onder.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op het systeem wordt enkel de game Rocket League gespeeld. Hoe weet ik dit zeker? Heb al heel veel games gespeeld, maar ik blijf alleen op die game terugkomen. Als er andere games gespeeld gaan worden, hoeft dit niet op de hoogste instellingen.

Wat betreft Rocket League:
-250fps, op ultra settings.

Dit draait een pc al vrij snel.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk. Liefst onder de 800euro. Mocht het meer zijn, dan is dat ook mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenMSI Optix MAG271C (met omdoos, DisplayPort en HDMI-kabel) Zwart€ 249,-€ 249,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 249,-

Toetsenbord en muis vallen buiten dit budget.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Alles wat je voor een basissysteem nodig hebt. Wat betreft de opslag: 250gb is voor mij voldoende. Rocket League is geen groot bestand, en er is nog ruimte voor enkele andere programma's.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb geen merkvoorkeur. Liefst AMD, want goede prijs/prestatie verhouding. Zolang het kwalitatief goed is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte, geluidsproductie maken mij vrij weinig uit, zolang het geen f16 word. Het gaat dus vooral om een lage prijs en hoge kwaliteit.

Ga je overklokken?
Nope :)

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral benieuwd wat jullie van dit lijstje vinden!

- Levert deze PSU voldoende?
- Kan dit systeem op zijn minst 2 jaar mee?
- Past alles goed bij elkaar?
- belangrijke vraag: Is de stockcooler van AMD voldoende? Als dit zo is, dan koop ik namelijk geen aftermarket geval.
Alvast dank voor jullie hulp,

Daan

PS hier is mijn lijstje:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 127,-€ 127,-
1MoederbordenGigabyte B450 Aorus Elite€ 95,-€ 95,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G€ 255,-€ 255,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 81,05€ 81,05
1ProcessorkoelingScythe Kotetsu Mark II€ 32,99€ 32,99
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 78,-€ 78,-
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 250GB€ 58,-€ 58,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 792,99

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:13
Eerste wat me opvalt is de kleine SSD, paar euro extra en je hebt stuk grotere. Desnoods van kingston?

Verder, je pakt de "nieuwste" videokaart, met een vrij nieuwe processor, maar een "oud" intern geheugen, vanwaar die keuze ?

• Daan1071
99ruud99 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:37:
Eerste wat me opvalt is de kleine SSD, paar euro extra en je hebt stuk grotere. Desnoods van kingston?

Verder, je pakt de "nieuwste" videokaart, met een vrij nieuwe processor, maar een "oud" intern geheugen, vanwaar die keuze ?
Ha Ruud,

Bedankt voor je snelle reactie. Wat betreft de SSD, Het klopt dat deze erg klein is, maar heb persoonlijk een jaar lang met enkel een 250gb ssd in een gamepc gegamed, heb zelf nooit problemen gehad qua opslagruimte. Is dit dan echt een groot probleem?

Kingston is op zich ook wel een goede voor een goedkope ssd.

Wat betreft het geheugen, is mij eerlijk gezegd niet opgevallen dat deze al zo oud waren. Vind het erg lastig om het juiste èn goedkoop geheugen te vinden voor de pc, gezien die lange lijsten, waar ik telkens net niet de goede kan vinden. hiermee bedoel ik de ram compatibility lijsten van het MOBO Hoe kan ik dit het best aanpakken?

1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 64,95€ 64,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 64,95

Dit beter?

• 99ruud99
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK
deze hebben ze in de BBG gebruikt, voor de mainstream PC. De grote variant van hetzelfde merk voor de game pc, wat mij ertoe zet om te denken dat dit op zich goed zal zijn. (Gebruikt Micron E-die, wat een ontwikkeling is die goede prijs/kwaliteit aanlevert.)

ps, vergeet niet een windows-licentie erbij te rekenen, want vaak wordt dit niet meegerekend in de kostprijs!

[ Voor 11% gewijzigd door 99ruud99 op 14-10-2019 11:52 ]

• Daan1071
99ruud99 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:50:
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK
deze hebben ze in de BBG gebruikt, voor de mainstream PC. De grote variant van hetzelfde merk voor de game pc, wat mij ertoe zet om te denken dat dit op zich goed zal zijn. (Gebruikt Micron E-die, wat een ontwikkeling is die goede prijs/kwaliteit aanlevert.)

ps, vergeet niet een windows-licentie erbij te rekenen, want vaak wordt dit niet meegerekend in de kostprijs!
Wederom bedankt voor de snelle reactie! De windows-licentie heb ik buiten de kosten van de pc gerekend, had ik in de beginpost beter moeten verwoorden excuus. Wel bedankt voor het melden!

BBG had ik over het hoofd gezien. Ik denk dat ik dan persoonlijk ook het moederbord van de BBG neem, gezien dat ook goede kwaliteit is. Mini-itx maakt niks uit.

Weet u toevallig of de stock cooler van de ryzen 5 2600 voldoende is voor deze cpu?

• 99ruud99
excuses, dat weet ik niet, maar ik verwacht van wel. Daarentegen, meer koeling is nooit slecht.
Pagina: 1