Toon posts:

Vreemde uitspraken bekende

Pagina: 1
Acties:
  • 607 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi medetweakers!

Ik ben al jaren actief lid maar post dit topic liever niet onder eigen username.

Ik maak me zorgen om iemand die ik ken, om zijn uitlatingen in het bijzonder. Ik zal beginnen met deze uitlatingen en daarna wat context geven;

1
Op een avond bij een andere kennis (met wat mannen aan het drinken, niet zo veel dat hij dronken of aangeschoten was) vertelde hij dat hij regelmatig droomt dat hij een wapen heeft en mensen neerschiet. Hij geeft aan dat hij erg geniet van deze droom.

2
Op zijn Instagram poste hij een foto van een boek met de tekst "To all my enemies, I will destroy you."

3
In gesprek met een andere bezorgde vriend (via Whatsapp) gaat het plosteling over een Vikings serie. Deze kennis schrijft vervolgens;
"Ik denk dat ik ook Viking bloed heb"
"Ik wil ook roven verkrachten en doden"

Dan wat context. Ik kende deze persoon redelijk vaag van de periode voordat ik verhuisde. Ik heb 7 jaar aan de andere kant van het land gewoond en in die periode met slechts enkelen uit oude woonplaats contact gehouden. Deze persoon is daar niet 1 van. Sinds mei dit jaar woon ik weer in de oude woonplaats en heb ik hem enkele keren weer gezien.

Wat ik weet:
Deze persoon werkt niet maar heeft een uitkering;
Deze persoon woont alleen;
Deze persoon gebruikt nog steeds (ik vermoed doorlopend, in elk geval voor mijn verhuizing ook al) regelmatig harddrugs, waaronder ook speed (nachten doorhalen);
Veel van zijn goede vrienden zijn naar elders verhuisd en ziet hij veel minder nu;
Hij heeft weinig vrienden over. Heeft mij nu een paar keer weer gezien en is erg aanhankelijk zeg maar, als in mij vertellen dat hij mij zo een fijne vent vindt en dat we echt vaker iets moeten gaan doen;
Verder heeft hij in ieder geval nog een vriendschap in een vriend van mij, degene met wie hij het Whatsapp contact had;

Samen met een derde vriend (die er bij was toen hij over zijn dromen sprak) maken we ons toch wel een beetje zorgen. De combinatie van weinig sociale controle/contacten, veel drugsgebruik en zijn uitlatingen lijken toch wel gevaarlijk. Tegelijkertijd als je hem spreekt - buiten die opmerkingen - lijkt het iemand die geen vlieg kwaad doet. Maarja, dat zeggen ze achteraf altijd he..

Wij vinden dat we hier iets mee moeten. Maar eerlijk gezegd is de vraag: wat dan? De wijkagent bellen? Lijkt me niet dat die heel veel kan doen. De GGZ kan volgens mij ook pas ingrijpen als het te laat is. We wonen in een kleine gemeente zonder radicaliseringsambtenaar.

Erg benieuwd naar goede tips. Of wellicht vinden jullie dat we ons onterecht druk maken, dan hoor ik dat geluid ook graag. :)

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Zou een melding (eventueel anoniem) maken bij de politie. Dan moeten hun het maar verder uitzoeken.
Dan heb je in ieder geval je "plicht" gedaan mocht er ooit iets gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door WeHoDo op 14-10-2019 10:43 ]

PSN: plexforce (ps4)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
Hoewel ik de motivatie an sich wel snap, is het posten met een kloonaccount niet de bedoeling. We hebben altijd nog Tweakers Lounge om uit het zicht van non-GoT zaken te bespreken. Vandaar een slotje.

[ Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 14-10-2019 10:59 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Dit topic is gesloten.