Toon posts:

Asus A7A 266, gebruiken voor business PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn werkgever is geinteresseerd om over te gaan naar AMD processoren voor een nieuwe serie PC's voor op het werk.

Onze leverancier biedt ons twee combinaties aan, eentje met een ASUS A7A 266 moederbord en DDR geheugen, en eentje met een MSI KT133A moederbord.

Aangezien het een zakenbak is is stabiliteit voor mij erg belangrijk. Hebben jullie goede of slechte ervaringen met een ASUS A7A moederbord, laat het mij weten.

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
De A7A is een nieuw bord waar nog (ongevonden) probleempjes mee kunnen zijn. De MSI kt133a staat bekend om z'n stabiliteit en heeft al meerde bios-updates gehad dus is de kans groter dat er geen/weinig fouten in zitten.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Jammer dat de keus niet groter is: de Asus A7M zou ik prefereren boven de A7A (betere, snellere chipset). Maar als dit het is, zou ik ook voor de MSI gaan.

Systeem

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:04
Op dinsdag 31 juli 2001 10:48 schreef vandenberg het volgende:
Jammer dat de keus niet groter is: de Asus A7M zou ik prefereren boven de A7A (betere, snellere chipset). Maar als dit het is, zou ik ook voor de MSI gaan.
Ik zou juist niet voor de msi gaan..
Aangezien snelheid niet prioriteit nummer 1 heeft bij een buisness pc moet je dus gaan voor stabiliteit..
En das iets waar de Asus zich in bewezen heeft.

Verwijderd

Neem niet de a7a is onstabiel. a7m goed board, maar is geen optie dus ga voor de msi.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je er zelf slechte ervaringen mee gehad?

Op ons werk gaan wij er Win 2K op zetten, en ik ben benieuwd of er al voorbeelden zijn van bewezen (in)stabiliteit.

• vandenberg
[off topic]

Wow Kaatje, dat systeem van jou... :9~

[/off topic]

Systeem

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op dinsdag 31 juli 2001 10:52 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik zou juist niet voor de msi gaan..
Aangezien snelheid niet prioriteit nummer 1 heeft bij een buisness pc moet je dus gaan voor stabiliteit..
En das iets waar de Asus zich in bewezen heeft.
Mijn ASUS ervaringen zijn niet zo positief meer. Veel onstbiliteit mee ervaren. Vooral met de A7V en de P3V4X. Voor mij alleen nog MSI, zie sig :)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:04
Op dinsdag 31 juli 2001 11:04 schreef Dualdude het volgende:

[..]

Mijn ASUS ervaringen zijn niet zo positief meer. Veel onstbiliteit mee ervaren. Vooral met de A7V en de P3V4X. Voor mij alleen nog MSI, zie sig :)
Mja maar de borden die jij noemt zijn er ook 2 :)
Ikzelf heb ook geen asus meer.. niet vanwege onstabiliteit maar gewoon eens wat anders.
De Msi heeft kt133a chip i.c.m. 686B.
Deze combinatie loopt in een hoop gevallen niet lekker.
Vandaar dus mijn antwoord.

Verwijderd

Veel mensen hebben nare ervaringen met A7A266, je kunt beter de A7M nemen of een ander mobo met de AMD 760 chipset.

Verwijderd

Ik had ook wat mindere ervaringen in de eerste instantie, maar dit revereerde net als bij 99,9% van de nare ervaringen bij andere mensen naar de snelheid. Maar na nieuwe instalatie van mijn windows en biosupdates en drivers liep mijn A7A266 zoals het hoort.

Dit bord is SUPER STABIEL zie ook het overzicht aan het eind van de "ddr borden roundup" in de review database.

Bord is prima, niet duur, enkel wat trager (maar meer dan snel genoeg voor zakelijk gebruik)dan de meeste ddr borden, maar voor een business pc staat de stabiliteit boven aan.

Definitieve aanrader!!! :9

Verwijderd

DualDude: wat betreft de instabiliteit van de P3V4X; laat me raden, je hebt er een snelle FCPGA processor op proberen te draaien, gebruik makend van een niet-Asus converter ???

Verwijderd

Topicstarter
De leverancier van ons, progress, wil echter optern voor de combinatie ASUS A7A + SDRAM, Dit lijkt mij geen goed idee vanwege:

De mindere performance,

Geheugenupgrades die dan niet meer werken, doordat je nieuw geheugen volledig moet vervangen.

Mij lijkt de beste oplossing

• vandenberg
Op dinsdag 31 juli 2001 11:31 schreef Schef het volgende:
Ik had ook wat mindere ervaringen in de eerste instantie, maar dit revereerde net als bij 99,9% van de nare ervaringen bij andere mensen naar de snelheid. Maar na nieuwe instalatie van mijn windows en biosupdates en drivers liep mijn A7A266 zoals het hoort.

Dit bord is SUPER STABIEL zie ook het overzicht aan het eind van de "ddr borden roundup" in de review database.

Bord is prima, niet duur, enkel wat trager (maar meer dan snel genoeg voor zakelijk gebruik)dan de meeste ddr borden, maar voor een business pc staat de stabiliteit boven aan.

Definitieve aanrader!!! :9
Dan vind ik het vreemd dat je hem wegdoet voor een P4 (zie Vraag & Aanbod, of ben jij dat niet?). Maar misschien is de uitdaging weg nu alles goed draait? Dat tekent wel de ware tweaker! ;)

Systeem

Verwijderd

Yep, hij draait inderdaad lekker nu, tijd voor 'n nieuwe uitdaging..... >:)

P4 nooit gehad, maar schijnt niet zo hoog in de graden celcius te lopen....

Alhoewel, de asus a7v266 schijnt ook wel erg snel te zijn >:) , misschien in combi met een tb 14/1500!!! Ben er nog nie helemaal uit, eerst dit mobo weg, daarna zien we weer verder 8-)

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:24

Dr.Roelski

Walk on ....

Net als Chef vind ik dit bord super!
Ik heb heel kort ervaringen gehad met een (brak) a7v133 bord, en ben blij dat ik nu van de 686B/VIA chipset afben.
Nu werkt ten minste mijn LPT poort weer op ECP mode!

Ik zou wel gaan voor DDR geheugen.
Prijsverschil is nu nihil, hef je gelijk een deel van de mindere snelheid van dit bord op.

AMD760 chipset heb ik helaas geen ervaring mee.
Zal ongetwijfeld ook een zeer goede keus zijn, maar hier wordt gevraagd om stabiliteit.
Deze is supergoed!

Enige bekende problemen met dit bord zijn: PCI TV kaarten en geen ondersteuning voor Suspend to RAM.

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Hebbum hier draaien ...

Heb 3 maanden geleden geupgrade van aan A900 & a7v naar een A1.3 met een a7a266.

Gelijk win2k geinstalled ... met juiste drivers & service-pack 2.

Mijn langste uptime is 2.5 weken geweest, en deze worden in de regel alleen onderbroken door een hardware-wisseling of iets anders waar ik toch echt even voor moet rebooten .
(even een andere hd inprikken om te formatten ofzo).

Heb nu net een uptime van 91uur (volgens koetje) om zeep geholpen om mijn reltek 8139 voor een intel pro 10/100 te vervangen...
En de 2 128mb sdram reepies te vervangen voor een p2100 twinmos ddr-reep.

Draait nu al 2 uur zonder probs.
Koetje draait stabiel door.

Asus = Stabiel
Ik ben nog geen bord van Asus tegengekomen zelf dat niet stabiel te krijgen was.

En als je een uitdaging wilt ...
Probeer een Viper770 met een SBLive op een Asus p5ab aan de draai te krijgen.
tnt + creative + ali = moeilijk maar haalbaar.

Jive's Box
Jive @ DNET

• Jive
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Op dinsdag 31 juli 2001 11:58 schreef Niels Tijssen het volgende:
De leverancier van ons, progress, wil echter optern voor de combinatie ASUS A7A + SDRAM, Dit lijkt mij geen goed idee vanwege:

De mindere performance,
Zoveel scheelt het echt niet hoor
Geheugenupgrades die dan niet meer werken, doordat je nieuw geheugen volledig moet vervangen.
mja .. ik zie het probleem niet ??? als je naar DDR gaat moet je toch upgraden, maar sdram kan je tot 3 bankies erin prikken.

En geloof mij nou maar wat performance betreft ..
want ik heb net mijn sdram verwisseld voor DDR ... en mijn }:O koe }:O is er iig niet sneller op geworden.. maar Unreal wel (8>

Jive's Box
Jive @ DNET

• InterCC
  • Laatst online: 21-08 11:46
A7A is absoluut niet mijn advies. Waar ik werk hebben we er alleen nog maar gezeik mee gehad. (was revisie 1.03) revisie 1.04 zou een stuk beter moeten zijn en dat hoop ik dan maar, want kapotte processoren en niet goed werkende mainbordjes zijn niet zo fijn.

ik zou je baas iig de MSI aanraden, want MSI is altijd wel stabiel en dan weet je tenminste waar je aan toe ben. (bordje is al niet zo super nieuw meer)

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:24

Dr.Roelski

Walk on ....

Let op: je hebt revisie 1.03 en 1.03. (let op de punt erachter).
De eerste had inderdaad wat probleempjes.

Er komt (als het goed is) weer een nieuwe revisie met de B0 stepping van de chipset.
Deze is een stuk sneller!
Geen idee als ze dat gaan doen, hoe je dat kan herkennen in de winkel, er zit immers een koelrib op dat i.c.
Misschien dat dat de revisie 1.04 wordt?
Ik had nog niet eerder van 1.04 gehoord.
Pagina: 1